trage pc/ tempfiles

Billy

trage pc/ tempfiles

Bericht door Billy »

Vraag:

Door redelijk veel internet verkeer worden er erg veel temp (internet)files opgeslagen op mijn pc.

Nu schoon ik die regelmatig ( 1 x p. maand) op. Is er binnen XP een functie die deze automatisch NIET opslaat.

Ditzelfde geld voor cookies.

klopt het ook dat als je veel op je bureaublad hebt staan je hierdoor een tragere pc krijgt.

met mijn internetverbinding is niks mis ( 48 Mbps, en zeer goed signaal)

Kortom heb het idee dat mijn pceetje van 4 jaar oud wat trager word

wie heeft antwoord en goeie tips

Alvast bedankt!

Digibeet Billy
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Hoi Billy,

een internetcache maakt je PC niet trager omdat dit een vastgestelde schijfruimte is. Kun je vinden bij IE > extra > Internet-opties > tijdelijke internetbestanden > instellingen.
Je kunt het daar ook op 0 zetten, maar dat werkt niet bepaald sneller, omdat deze cache opslag er voor zorgt dat pagina's die je regelmatig bezoekt, juist sneller geladen kunnen worden.

Ik zoiu eerder een ant-spywareprogramma downloaden en installeren en dat de boel eens laten opruimen. Dat helpt meer.

Bijvoorbeeld: Ad-aware vindt je HIER
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Miscanthus schreef:
Ik zoiu eerder een ant-spywareprogramma downloaden en installeren en dat de boel eens laten opruimen. Dat helpt meer.

Bijvoorbeeld: Ad-aware vindt je HIER
Goede opruiming: Hitman Pro !
Combineert Ad-Aware met diverse andere anti-spyware software.
refo

Bericht door refo »

Ik denk dat de terroristen er wel meer van zullen weten....
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Ik gebruik m$ antispyware.
Werkt heel erg goed!
Die voorkomt problemen.
Tiberius2

Bericht door Tiberius2 »

Veel pictogrammen op het buroblad maakt een PC niet trager (wel met het opstarten, maar ik neem niet aan dat je dat bedoelt).
Je kan nog eens proberen:
- om de disk te defragmenteren, dat scheelt ook behoorlijk als je dat 4 jaar niet gedaan heb. (Hoe: "Mijn computer"->rechter muisknop; kies "Eigenschappen"; zoek de harddisk; rechter muisknop; kies weer "Eigenschappen"; neem dan 2e tabblad en druk "Nu defragmenteren").
- Kijk ook eens kritisch wat er allemaal opgestart is, dus in de achtergrond meedraait.
- Op het moment dat hij traag is, kan je task-manager opvragen (Ctrl-Shift-Esc) en kijken welke taak CPU-tijd neemt.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

en als dat allemaal geen bevredigend resultaat geeft, raad ik je aan de PC van Memento te kopen. 8)
Tiberius2

Bericht door Tiberius2 »

Is het probleem al opgelost, Billy?
Ik heb namelijk hier ook nog een afdankertje staan :lol:
Marnix

Bericht door Marnix »

De computer blijft traag :)

Na 4 jaar pc-gebruik is Windows gewoon niet meer zo snel. Naast tempfiles staat er ook allerlei overbodig spul is je register, in je systeemmappen en ga zo maar door. Het slibt gewoon langzaam dicht, en die tempfiles en zo zijn maar een heel klein deel van het totaal. Er is 1 oplossing, en dat is gewoon je hele c:\schijf leeg gooien, de partitie verwijderen en windows er opnieuw opgooien. Maak een backup van je belangrijke bestanden op een cd/dvd of op een andere computer (via netwerk), en herinstalleer windows en zorg dat je daarbij de hele oude partitie ff verwijderd.... dat is de oplossing.
refo

Bericht door refo »

Geen last van SPyware?
Marnix

Bericht door Marnix »

Vroeger, toen je nog sloom internet had en niet veel spyware, was je pc na 4 jaar windows te hebben gedraaid ook traag. Mensen hebben het tegenwoordig altijd maar over spyware, en het is ook vervelend, maar ff spyware verwijderen is niet de oplossing voor alle problemen....
refo

Bericht door refo »

Ik heb een windows 98 computer van 6 jaar oud. Onlangs liep hij helemaal vol.

Gestart op veilige modus en vervolgens allerlei systeemprogramma's gedraaid. Schijfcontrole, defragmentatie etc.

Gevolg: van 100 MB naar bijna 2 Giga weer vrij. En de snelheid dus ook meteen een stuk beter.
Marnix

Bericht door Marnix »

Yep... want met 100 MB schijfruime over is het idd vrij kritiek :)
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Dit programma haalt een bezem door:
- Internet Explorer, Firefox en Opera (cache, cookies, oude index-bestanden, geschiedenis);
- de prullenbak, tijdelijke bestanden en logbestanden;
- de lijst met recent geopende bestanden en url's;
- tijdelijke bestanden van diverse programma's en hun bestandslijsten (MRU's);
- sleutels in het Windows Register.

Erg handig, bij mij werd er meer dan een gig aan overbodige bestanden verwijderd!
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

[quote="Johannes 3:16]

Erg handig, bij mij werd er meer dan een gig aan overbodige bestanden verwijderd!
[/quote]

Dat komt niet omdat dat programma zo goed is maar omdat jij niet goed voor je pc zorgt.
Plaats reactie