Als wij scheiden gaan . . .

limosa

Bericht door limosa »

Bette Midler, The Rose, mmja, wel mooi gezongen maar goed, dat zoek ik allemaal niet, ik zoek de tekst van "Als wij scheiden gaan" .


ff off-topic, het laatste couplet van The Rose heeft wel een "gereformeerd" trekje

When the night has been too lonely
and the road has been to long,
and you think that love is only
for the lucky and the strong,
just remember in the winter
far beneath the bitter snows
lies the seed that with the sun's love
in the spring becomes the rose.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Bericht door vlinder »

limosa schreef:het gaat om dit lied:

Als wij scheiden gaan (MP3)

ik haal de MP3 over een tijdje weer weg ivm. copyrights dus niet schrikken als -ie het niet meer doet
Ik vind het erg mooi uitgevoerd...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Oke kwam er wat veroordelend uit. En ik ben op het moment niet echt in de positie om anderen ook maar een beetje te vermanen. Zelf twijfel ik ook een beetje of je "Egypte mag plunderen" (dus het goede van de wereld gebruiken voor het echte goede)

Ik gok dat het genoemde nummer net zo iets is als " wat de toekomst brengen moge" Een bekende hit van Vangelis, maar dan met een goede tekst erop. Ik kan nu niet luisteren maar aangezien het bekend moet zijn zal het wel zoiets zijn als "Conquest of Paradise" , "chariots of fire" of "It's five o clock".
Daphne schreef:
parsifal schreef:
Maar ach, er zijn ook genoeg koren die "Wat de toekomst brengen moge" op de melodie van "The Rose" zingen (Dat lied is een soort ode aan het seks, drugs en ROck&Roll" symbool Janis Joplin). Of Christelijke koren die de Karmina Burana uitvoeren (of Christenen die zonder moeite Classic FM luisteren).
Ontzettend Parsifal... dit had ik niet van jou verwacht.... De melodie van The Rose is verschrikkelijk mooi... aangezien de psalmen ook 'maar op straatmelodietjes' zijn geschreven... vind ik deze reactie een beetje bull ....
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Wat is er mis met een 'wereldse' melodie?! Het gaat om de tekst... Wat bepaald of de melodie werelds of of niet? Of liever gezegd... WAT is bijvoorbaad een wereldse melodie?! Wat voor melodieen moeten wij zingen?! Kerkelijke melodieen?! Maar wát is een kerkelijke melodie?! Of moeten we een hemelse melodie zingen, gelijk de engelen het ere zij God zongen?! Hoe weten we of de engelen wel op onze manier het zongen?! Liever gezegd... zingen wij het ere zij God wel op hun manier?! Doen wij het niet te werelds?!

Misschien kunnen er wel mensen geraakt worden door de 'eenvoudige wereldse melodie'. Misschien spreekt t wel meer aan dan de simpele(?) melodie die in het liedboek staat!

Wat ik dus duidelijk wil maken dat het niet om de melodie gaat, maar om de tekst... als de tekst tot eer van onze Schepper en Zaligmaker is, dat is dit mijns inziens een christelijk lied. Zo zie ik dat ook bij Wat de toekomst brengen moge, op melodie van The Rose!
ego flos

Bericht door ego flos »

Daphne schreef:...aangezien de psalmen ook 'maar op straatmelodietjes' zijn geschreven... ...
Dat is een wijdverbreid onzinverhaal. 't Waren bekende melodieen, maar geen straatliedjes.
limosa

Bericht door limosa »

Ik ga zo weg naar een verjaardag maar misschien mag ik nog even van deze gelegenheid gebruik maken om te wijzen op de vraag waar het om gaat: Wat is de volledige tekst van het lied: "Als wij scheiden gaan" . En wat is de naam van de schrijver/schrijfster.

Graag voor allerlei andere interessante vraagstukken nieuwe topics openen.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ik zou zeggen Limoos, jij als moderatormeneer moet de topics dan maar even ombouwen?!

Lang leve de discussie :idea:
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

ego flos schreef:
Daphne schreef:...aangezien de psalmen ook 'maar op straatmelodietjes' zijn geschreven... ...
Dat is een wijdverbreid onzinverhaal. 't Waren bekende melodieen, maar geen straatliedjes.
Klein beetje zwakjes om alleen deze zin uit mijn verhaal te halen vind je niet!? :shock: maar oke... goedjoh... prima, maar t verandert niets aan wat ik wil aangeven
ego flos

Bericht door ego flos »

Daphne schreef:
ego flos schreef:
Daphne schreef:...aangezien de psalmen ook 'maar op straatmelodietjes' zijn geschreven... ...
Dat is een wijdverbreid onzinverhaal. 't Waren bekende melodieen, maar geen straatliedjes.
Klein beetje zwakjes om alleen deze zin uit mijn verhaal te halen vind je niet!? :shock: maar oke... goedjoh... prima, maar t verandert niets aan wat ik wil aangeven
:?: beetje sikkeneurig :?:

Lees je reactie nog eens, en je ziet duidelijk dat dat HET argument was.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Daphne schreef:gelijk de engelen het ere zij God zongen?!
De engelen zongen helemaal geen ere zij God...
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Vangelis schreef ook de muziek bij de film 1492. Over Columbus. Ontzettend mooie instrumentale muziek.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

ego flos schreef:
Daphne schreef:...aangezien de psalmen ook 'maar op straatmelodietjes' zijn geschreven... ...
Dat is een wijdverbreid onzinverhaal. 't Waren bekende melodieen, maar geen straatliedjes.
Helaas is ook dàt niet juist. Het waren geen straatliedjes, de meeste melodieën waren ook niet bekend. De meeste melodieën zijn nieuw gemaakt!
In een aantal gevallen is wel aanwijsbaar dat er wordt teruggegrepen op oud-kerkelijke hymnen of sequensen, maar dat zijn er slechts een stuk of elf (Psalmen 15, 17, 20, 31, 39, 55, 80, 104, 124, 129 en 141).
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Mister schreef:Vangelis schreef ook de muziek bij de film 1492. Over Columbus. Ontzettend mooie instrumentale muziek.
Voor alle zekerheid de rest van de titel weggelaten :). Chariots on fire is ook heel mooi. Maar dat zegt niet alles. Ik kan me voorstellen na het muziekje gehoord te hebben, dat het inderdaad van Vangelis is, alleen hoort het waarschijnlijk met een iets ander tempo op andere instrumenten gespeeld te worden.

En Daphne, met wereldse muziek bedoel ik in de eerste plaats muziek die geschreven is met een tekst met een foute boodschap of door mensen die regelmatig een heel foute boodschap brengen. (En ik geef toe: ik vind de oude melodie van "wat de toekomst brengen moge" een stuk mooier, zeker voor samenzang).
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

BTW Chariots of Fire komt uit de soundtrack van een echte oscar-winnende jeugdvereniging film: http://www.amazon.com/gp/product/079073 ... 0&v=glance
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Bericht door Corydoras »

Maar ondertussen heeft limosa z'n tekst nog steeds niet.

Misschien kun je 't aan de dirigent (Willem Arie den Hertog) vragen. Via deze weblog van een van zijn koren, kun je vast z'n emailadres wel te pakken krijgen.
Plaats reactie