TERRORISME BESTRIJDING in NL

Billy

TERRORISME BESTRIJDING in NL

Bericht door Billy »

Vorige week zijn weer een 7-tal (potentiele) terroristem gearresteert in Nederland.
De kans is groot dat ze vandaag of morgen weer in vriijheid worden gesteld.

Lees hieronder de oplossingen van Geert Wilders.

Is het volgens u ook zo, dat het probleem de PURE ISLAM is?

en wat vind u van de maatregelen die Wilders voorstelt?

Nieuwe harde maatregelen tegen terreur! - Volkskrant

maandag, 17 oktober 2005
DEN HAAG - Het meermaals met de dood bedreigde Tweede-Kamerlid Geert Wilders pleit voor een noodwet waardoor potentiële terroristen zonder vorm van proces langdurig vastgezet kunnen worden. Hij wil zo spoedig mogelijk premier Balkenende in de Kamer aan de tand voelen over de aanhouding van zeven terreurverdachten, afgelopen vrijdag.

Volgens Wilders is de kans groot dat de verdachten binnen de kortste keren weer op straat staan. De aanhoudingen noemt hij daarom ‘symptoombestrijding’ en ‘een nogal gênante vertoning’.

Wilders, die na bedreigingen al lange tijd beveiligd wordt, weet niet of hij tot de politici behoort voor wie, volgens het kabinet, een acute dreiging bestond. Wilders was de afgelopen dagen in Israël, waar hij zich oriënteerde op de aanpak van terrorisme in dat land.Volgens Wilders doet Nederland er goed aan het Israëlische systeem van administratieve detentie over te nemen. Dat houdt in dat potentiële terroristen, louter op basis van informatie van inlichtingen- en veiligheidsdiensten, worden vastgezet. Eens per half jaar zou de Hoge Raad, als hoogste Nederlandse rechtscollege, moeten bekijken of de detentie verlengd mag worden. In Israël stemt het Hooggerechtshof in de meeste gevallen in met verlenging, waardoor mensen soms jaren gevangen zitten.

Wilders: ‘De Nederlandse wet voorziet niet in zo’n systeem. Maar het werkt, heb ik in Israël begrepen van militairen en anderen die het kunnen weten. Via een noodwet zouden we ook in ons land mensen kunnen gaan vasthouden tegen wie, op grond van de strafwet, onvoldoende bewijs bestaat. Samir A. is al twee keer op vrije voeten gesteld bij gebrek aan bewijs. Hij en zijn sympathisanten lachen zich een deuk, en kunnen doorgaan met het voorbereiden van misdrijven.’

Het onafhankelijke Kamerlid verwijt de ministers Donner van Justitie en Remkes van Binnenlandse Zaken naïviteit. ‘Donner houdt vol dat er slechts sprake is van een kleine groep die de islam misbruikt. Maar tegelijkertijd wordt toegegeven dat de Hofstad-groep groeit. De analyse van Donner klopt dus niet.’

Om buitenlandse beïnvloeding van moslims in Nederland tegen te gaan, pleit ex-VVD’er Wilders voor een totale immigratiestop. ‘Het probleem is de pure islam. Daarom is integratie onmogelijk'.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Ik weet niet of het om 'Pure Islam' gaat. wel is het een feit dat ze onder dat vaandel opereren. Overigens ben ik het met Donner eensn dat het over een relatief kleine groep gaat als je kijkt naar de totale populatie moslims! (ook al groeit die groep)

De maatregelen die Wilders voorstelt vind ik zo gek nog niet. het is toch van de zotten dat een man als Samir A. voor de derde keer opgepakt wordt. Het zou toch wel heeeeel toevallig zijn dat het hier tot driemaal toe om een 'inschattingsfout' gaat en Samir volgende week dus weer vrij rondloopt. en het gaat hier om ernstige zaken dus kan ik me wel in die voorstellen vinden!

grt,

AJ
vlinder

Re: TERRORISME BESTRIJDING in NL

Bericht door vlinder »

Billy schreef:Vorige week zijn weer een 7-tal (potentiele) terroristem gearresteert in Nederland.
De kans is groot dat ze vandaag of morgen weer in vriijheid worden gesteld.

Lees hieronder de oplossingen van Geert Wilders.

Is het volgens u ook zo, dat het probleem de PURE ISLAM is?

en wat vind u van de maatregelen die Wilders voorstelt?

Nieuwe harde maatregelen tegen terreur! - Volkskrant

maandag, 17 oktober 2005
DEN HAAG - Het meermaals met de dood bedreigde Tweede-Kamerlid Geert Wilders pleit voor een noodwet waardoor potentiële terroristen zonder vorm van proces langdurig vastgezet kunnen worden. Hij wil zo spoedig mogelijk premier Balkenende in de Kamer aan de tand voelen over de aanhouding van zeven terreurverdachten, afgelopen vrijdag.

Volgens Wilders is de kans groot dat de verdachten binnen de kortste keren weer op straat staan. De aanhoudingen noemt hij daarom ‘symptoombestrijding’ en ‘een nogal gênante vertoning’.

Wilders, die na bedreigingen al lange tijd beveiligd wordt, weet niet of hij tot de politici behoort voor wie, volgens het kabinet, een acute dreiging bestond. Wilders was de afgelopen dagen in Israël, waar hij zich oriënteerde op de aanpak van terrorisme in dat land.Volgens Wilders doet Nederland er goed aan het Israëlische systeem van administratieve detentie over te nemen. Dat houdt in dat potentiële terroristen, louter op basis van informatie van inlichtingen- en veiligheidsdiensten, worden vastgezet. Eens per half jaar zou de Hoge Raad, als hoogste Nederlandse rechtscollege, moeten bekijken of de detentie verlengd mag worden. In Israël stemt het Hooggerechtshof in de meeste gevallen in met verlenging, waardoor mensen soms jaren gevangen zitten.

Wilders: ‘De Nederlandse wet voorziet niet in zo’n systeem. Maar het werkt, heb ik in Israël begrepen van militairen en anderen die het kunnen weten. Via een noodwet zouden we ook in ons land mensen kunnen gaan vasthouden tegen wie, op grond van de strafwet, onvoldoende bewijs bestaat. Samir A. is al twee keer op vrije voeten gesteld bij gebrek aan bewijs. Hij en zijn sympathisanten lachen zich een deuk, en kunnen doorgaan met het voorbereiden van misdrijven.’

Het onafhankelijke Kamerlid verwijt de ministers Donner van Justitie en Remkes van Binnenlandse Zaken naïviteit. ‘Donner houdt vol dat er slechts sprake is van een kleine groep die de islam misbruikt. Maar tegelijkertijd wordt toegegeven dat de Hofstad-groep groeit. De analyse van Donner klopt dus niet.’

Om buitenlandse beïnvloeding van moslims in Nederland tegen te gaan, pleit ex-VVD’er Wilders voor een totale immigratiestop. ‘Het probleem is de pure islam. Daarom is integratie onmogelijk'.
Van de winter wordt het koud. Zet jij een muts op over je ogen, je houd een verdacht (sinterklaas)pakketje vast en je wordt gearresteerd. Leuk voor je vrouw. Sorry mevrouwtje, we kijken over een half jaar of tie los mag. Dan weten we of hij recht op vrijheid heeft.

Kijk beetje synisch, maar dat gaat ook zomaar niet. Je wilt als rechter niet op je geweten hebben dat iemand een half jaar onschuldig bij zijn gezin weg is.

Ik ben het helemaal niet met het nederlandse rechtsgestel eens, maar ik weet ook niet of dit wel zo'n goed idee is.

groetjes vlinder
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
limosa

Bericht door limosa »

Het idee gaat mij een beetje te ver nu. Meer bevoegdheden op het gebied van aftappen/onderscheppen (van telefoon- en email-verkeer en post) en infiltreren lijken mij wel nuttig. Die dingen doen ze nu ook wel maar verkregen aanwijzingen zijn voor de rechter dan weer onvoldoende in de huidige regelgeving. En misschien is er op meer punten uitbreiding van bevoegheden nodig. Als dat niet blijkt te werken kunnen we verder gaan. Opsluiten zonder bewijs zou mij nu te ver gaan.

De "pure Islam" is niet zoiets als het "pure Christendom" . Dat bestaat niet. Er zijn talloze stromingen en varianten. Probleem is dat het gros van de immigranten een veel te extreme stroming aanhangt.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Er moet geen middel in de kast blijven liggen om dit probleem aan te pakken. Kan van mij niet hard genoeg zijn. Gewoon oppakken en vastzetten. Het liefst nooit weer loslaten.

Net wat hier al eerder gezegd is: Het is vand ezotten dat een Samir A. gewoon weer vrijgelaten wordt.

Ben het met Wilders eens. Dit is allemaal op het konto te schrijven van de Islam. Dit kan men niet ontkennen. Kijk maar naar de aanslagen van de laatste jaren. Allemaal moslims.

Het zou verboden moeten worden.
Billy

Bericht door Billy »

Het verwijt van Wilders aan het kabinet dat zij aan "symptoombestrijding"doen klopt deels wel. Duurzame oplossingen en maatregelen worden er (bijna) niet genomen. Wel wil ik de kanttekening maken dat er t.o.v. het veiligheids- en anti-terrorismebeleid de laatste paar jaar door het huidige kabinet al heel veel is verbeterd. Tot de moord op van Gogh was men wel erg naief en dacht men dat er in Nederland dit soort mensen niet of nauwelijks actief waren. Terwijl het hier al jaren een walhallah en toevluchtsoord is voor activisten/fundamentalisten/ criminele joego's/grijze wolven en jihadstrijders.

Zijn overigens de politiek correcte bewoordingen van Donner "dat het om een klein deel van de moslimgemeenschap gaat" in de persvoorlichting over de aanhoudingen vorige week niet een zielig vertoon? Zeker als we beseffen dat de fout in "DE PURE ISLAM" zit?

Waar zijn de demonstraties van de moslimgemeenschap die zich in absolute termen distancieren van de Samir's en de Mohammed 's???
En de intellectuelen ( Afshin Ellian e.d.) die wel hun stem verheffen moeten zeer voorzichtig zijn en vrezen voor hun leven, stoppen met columns schrijven etc. etc.

Wanneer word Nederland wakker?
ego flos

Bericht door ego flos »

We zullen moeten kiezen tussen twee kwaden.

Of:
ik reis in een uur van Arnhem naar Den Haag.

Of:
Ik doe daar drie uur over omdat ik onderweg 12 checkpoints tegenkom, die mijn auto binnenstebuiten keren.

Gelukkig kiest Nederland nog voor het eerste.
Billy

Bericht door Billy »

ego flos schreef:We zullen moeten kiezen tussen twee kwaden.

Of:
ik reis in een uur van Arnhem naar Den Haag.

Of:
Ik doe daar drie uur over omdat ik onderweg 12 checkpoints tegenkom, die mijn auto binnenstebuiten keren.

Gelukkig kiest Nederland nog voor het eerste.

met het risisco dat over een jaar of 60 je kinderen bij optie 1 Den Haag nooit zullen halen....................omdat je Christen bent en hier de Sharia is ingevoerd door de moslimmeerderheid
ego flos

Bericht door ego flos »

Billy schreef:Het verwijt van Wilders aan het kabinet dat zij aan "symptoombestrijding" doen klopt deels wel. Duurzame oplossingen en maatregelen worden er (bijna) niet genomen.
........Wanneer word Nederland wakker?
Wilders heeft het erg makkelijk. Als hij aan de macht komt (ik hoop dat dat niet gebeurt, want dan is Nederland pas echt onveilig) gaat hij andere symptomen bestrijden. Aan terrorisme is namelijk vrijwel niets te doen.
Billy

Bericht door Billy »

trouwens,

over naiviteit (van een schooldirecteur) gesproken.............

natturrlijk is tie serieus met die opleiding bezig! dat was Mohammed Atta en al die andere vliegtuigkapers van 9/11 ook in Duitsland en de VS..........

overigens heeftie gelijk een goede reden om de aanwezigheid van gasmaskers te verklaren.

dinsdag 18 oktober 2005 09:11 (http://www.elsevier.nl)

'Samir A. toegewijd chemiestudent'

Samir A. (19), die vrijdag met zes andere terreurverdachten werd aangehouden, is een 'voorbeeldige student'. Sinds september volgt hij de opleiding chemie aan de Hogeschool Leiden.

Dat meldt het Nederlands Dagblad. De krant sprak met directeur techniek John van der Willik. Die noemt Samir A. een toegewijde leerling, die serieus met zijn studie bezig was en nooit een les miste. Van moslimextremistische denkbeelden hebben docenten volgens Van der Willik nooit iets gemerkt. 'Laat staan dat hij hier recruteerde voor de jihad.'

Virussen
Studenten die de opleiding chemie volgen, werken met explosief chemisch materiaal en met besmettelijke virussen en bacteriën. Maar wie kwade plannen heeft kan 'niet direct' kennis opdoen tijdens de lessen op de school. 'Het doel is mensen op te leiden tot biochemisch ingenieurs die een positieve bijdrage leveren, bijvoorbeeld door onderzoek te doen naar nieuwe vaccins. Onze opleidingen bevatten geen ingrediënten die kunnen worden gebruikt om de samenleving te ondermijnen.'

Samir A. in Leiden voorbeeldige student (http://www.nd.nl)

van onze redactie binnenland

LEIDEN - Samir A., vermeend lid van de Hofstadgroep, blijkt een 'voorbeeldige student' op de Hogeschool Leiden, waar hij sinds het begin van dit schooljaar de opleiding Chemie volgde. Vrijdagochtend werd de 19-jarige A. opgepakt, op weg naar de school.

Samir A. was serieus met zijn studie bezig, zegt directeur techniek John van der Willik. ,,Volgens de docenten met wie ik gesproken heb, bereidde hij zijn lessen voor, was hij belangstellend en altijd aanwezig.'' Docenten hebben nooit gemerkt dat hij op school extreme denkbeelden besprak. ,,Laat staan dat hij hier recruteerde voor de jihad. Als alle studenten dezelfde studiehouding hadden als Samir, hadden we minder studieuitval'', zegt Van der Willik.

De opleiding wordt gevolgd door 175 eerstejaars, van wie twintig procent van allochtone afkomst is. Na het eerste jaar kunnen de studenten kiezen tussen de richtingen Chemie en Biologie en Medisch Laboratoriumonderwijs. Afgestudeerden werken in laboratoria van allerlei instellingen en bedrijven.
ego flos

Bericht door ego flos »

Gelijk opsluiten!! Alle chemiestudenten met zwart haar preventief ruimen. (Of bedoel je dat niet?)
Corydoras

Bericht door Corydoras »

ego flos schreef:Gelijk opsluiten!! Alle chemiestudenten met zwart haar preventief ruimen.
Ben ik ff blij dat ik niet het haar van m'n pa heb...

:roll:
Billy

Bericht door Billy »

ego flos schreef:Gelijk opsluiten!! Alle chemiestudenten met zwart haar preventief ruimen. (Of bedoel je dat niet?)

:?: :?: :?: :?: :?: tja.. een bekend ongbeargumenteerd weerwoord van een naieve linksdenkende medelander.......
ego flos

Bericht door ego flos »

Billy schreef:
ego flos schreef:Gelijk opsluiten!! Alle chemiestudenten met zwart haar preventief ruimen. (Of bedoel je dat niet?)

:?: :?: :?: :?: :?: tja.. een bekend ongbeargumenteerd weerwoord van een naieve linksdenkende medelander.......
O, nu snap ik je avatar wat beter.
Wie niet voor ons is is tegen ons. Wie niet net zo rechts is als ik, is links (=naief).

En nee, ik zeg niet dat je ze niet moet bestrijden, maar al dat rechtse gebral gaat me wel een beetje de keel uithangen. Ik zal niet zeggen dat Bush terrorisme veroorzaakt heeft, maar hij maakt de wereld wel een stuk onveiliger met z'n oorlogen.
Hij veroorzaakt een gigantisch wij-tegen-zij-gevoel bij grote groepen mensen uit (vooral) moslimlanden.
Billy

Bericht door Billy »

ego flos schreef:
Billy schreef:

O, nu snap ik je avatar wat beter.
Wie niet voor ons is is tegen ons. Wie niet net zo rechts is als ik, is links (=naief).

En nee, ik zeg niet dat je ze niet moet bestrijden, maar al dat rechtse gebral gaat me wel een beetje de keel uithangen. Ik zal niet zeggen dat Bush terrorisme veroorzaakt heeft, maar hij maakt de wereld wel een stuk onveiliger met z'n oorlogen.
Hij veroorzaakt een gigantisch wij-tegen-zij-gevoel bij grote groepen mensen uit (vooral) moslimlanden.

beste ego flos ( wat moet ik me in vredesnaam voorstellen bij zo'n nickname?)

voor alle duidelijkheid, mijn reactie is niet mijn normale (inhoudelijke) reactie maar een reactie op jou gebral ( anders wil ik het niet noemen).

ik ga discussie niet uit de weg maar reageer inhoudelijk op de eerste posting en op FEITEN die in het Nederlands dagblad staan. De `reactie van de directeur mag zeker naief worden genoemd als een persoon als Samir A. , met zijn recente verleden, zich aanmeld voor een hbo studie chemie. Dan gaan er bij ieder redelijk denkend mens toch wat ogen knipperen...
Plaats reactie