"Gezegende Ramadan"

Plaats reactie
Gebruikersavatar
plebe
Berichten: 656
Lid geworden op: 11 aug 2005, 10:38

"Gezegende Ramadan"

Bericht door plebe »

Uit het RD van vandaag:
Kritiek op zegenwens moslims door premier Binnenlandredactie



RHOON - Dr. G. H. Cohen Stuart vraagt zich in een open brief aan het CDA af waarom Balkenende de moslims vorige week dinsdag „een gezegende ramadan” toewenste.

„Het lijkt een sympathiek gebaar van de premier”, stelt de voormalig hervormde vertegenwoordiger in Jeruzalem in de maandag verstuurde brief.

„Ik heb alleen niet vernomen dat hij een dag eerder de joodse gemeenschap in Nederland een gezegende viering van het joodse nieuwjaar 5766 heeft toegewenst. Of was de wens alleen nodig voor een intolerante geloofsgemeenschap in de ijdele hoop daarmee Nederland te behoeden voor aanslagen?” schrijft dr. Cohen Stuart.

De emeritus predikant verwijst naar zijn jarenlange verblijf in Israël. „Voor te veel Palestijnse moslims is een gezegende ramadan er één die met veel joodse en niet-joodse slachtoffers gepaard gaat.” De Nederlandse samenleving heeft nooit te lijden gehad van fanatieke joden, waarvoor de hele wereld dure beveiligingssystemen moet aanleggen om zijn burgers te beschermen, aldus dr. Cohen Stuart.

„Na deze ondoordachte stap dient de minister-president, zeker als hij behoort tot het CDA, voortaan alle godsdienstige minderheden in Nederland een zegen te wensen bij hun belangrijkste religieuze feesten.”



© Reformatorisch Dagblad

Ik zag het vorige week op journaal-viel van m'n stoel..........
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Tja dhr Balkende denkt dat hij er de Moslims mee tegemoet komt, maar nee het past gewoon niet.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Robert
Berichten: 1424
Lid geworden op: 28 nov 2002, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Robert »

Ik wens iedereen zegen toe.
Ik hoop dat de moslims tijdens de rammadam, tijdens het vasten en overdenken, zullen leren inzien dat zij Jezus nodig hebben omdat ze anders verloren zijn.

Mensen zegen toewensen is toch niet verkeerd?
De rammadam is ook niet verkeerd. Je niet focussen op het aardse maar op het hemelse. Daar wens ik moslims zegen voor, dat hun ogen geopend mogen worden.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Robert schreef:Ik wens iedereen zegen toe.
Ik hoop dat de moslims tijdens de rammadam, tijdens het vasten en overdenken, zullen leren inzien dat zij Jezus nodig hebben omdat ze anders verloren zijn.

Mensen zegen toewensen is toch niet verkeerd?
De rammadam is ook niet verkeerd. Je niet focussen op het aardse maar op het hemelse. Daar wens ik moslims zegen voor, dat hun ogen geopend mogen worden.
Ik hoop dat onze premier het net zo bedoelde.

Maar goed, ik ben benieuwd of we met Pasen een groet uit Iran krijgen.

Schiet me ineens iets te binnen: Dominee De Leeuw bad in de Ger Gem van Barneveld tijdens het WK voetbal in 1990 voor "onze jongens in Italië".
Laatst gewijzigd door Unionist op 11 okt 2005, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Wel, ik ben benieuwd of JP ons met kerst een 'gezegende kerst' wenst, ipv een prettige of een 'goede kerst'. Anders voel ik me gediscrimineerd...
limosa

Bericht door limosa »

Iedereen zegen toewensen wil ik ook wel. Maar nou net niet bij de start van de Ramadan. Hoe kan er zegen rusten op activiteiten die tegen de Bijbel ingaan? Als je weet dat die zegen er niet kan zijn moet je die daarom ook niet toewensen. Dan beter gezegd: Ik wens u toe dat u zichzelf verschrikkelijk tegenkomt, dat u erachter komt dat het zelf willen verdienen een heilloze, en vooral Heilloze, weg is, dat u een Kracht buiten u zelf nodig heeft die het al voor u verdient heeft, kom ga met ons en doe als wij, zoek Jezus terwijl Hij te vinden is.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Beetje sussende opmerking van Balkenende.

Zo van: 'ik snap jullie wel, moslims. Gezegende Ramadan, en niet zo vijandig zijn. Zie je wel, ik sta ook een beetje aan jullie kant.

Zoiets.

Schiet me ineens iets te binnen: Dominee De Leeuw bad in de Ger Gem van Barneveld tijdens het WK voetbal in 1990 voor "onze jongens in Italië".
Is dit serieus? Kan 't haast niet geloven...
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Bericht door ZWP »

"Zegent hen, die u vervolgen; zegent en vervloekt niet." Rom.12:14
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Robert schreef:Ik wens iedereen zegen toe.
Ik hoop dat de moslims tijdens de rammadam, tijdens het vasten en overdenken, zullen leren inzien dat zij Jezus nodig hebben omdat ze anders verloren zijn.

Mensen zegen toewensen is toch niet verkeerd?
De rammadam is ook niet verkeerd. Je niet focussen op het aardse maar op het hemelse. Daar wens ik moslims zegen voor, dat hun ogen geopend mogen worden.
Wat een slappe hap.
Is dat ook oecemene ofzo?

Verder een uitstekende premier, niks op aan te merken!
Laatst gewijzigd door Gian op 11 okt 2005, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Mister schreef:
Schiet me ineens iets te binnen: Dominee De Leeuw bad in de Ger Gem van Barneveld tijdens het WK voetbal in 1990 voor "onze jongens in Italië".
Is dit serieus? Kan 't haast niet geloven...
Tja, naam en plaats staan erbij, dus als je alle bandjes van juni en juli 1990 uit Barneveld opvraagt...
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Ik kan me trouwens geen ds De Leeuw herinneren...

En wat Balkenende betreft... Ik betwijfel of wij een gezegende Kerst etc, toegewezen krijgen...
Plaats reactie