WWJD

ego flos

WWJD

Bericht door ego flos »

We kennen allemaal wel de armbanden, buttons etc met WWJD. Dat staat voor 'what would Jesus do?"

Jongeren die dat dragen vragen zich in alles wat ze doen af of wat ze doen goed is en of Jesus dat ook zo gedaan zou hebben toen Hij op aarde was.

Hoe moeten we dat zien? is het een goede of verkeerde wijze van doen?
O.O.L.I.E.

Bericht door O.O.L.I.E. »

Als ze inderdaad dan ook in alles zich dat afvragen, dan kan je het alleen maar toejuichen. En al helemaal als ze er dan ook nog naar gaan leven.

ik geloof dat zo'n armbandje o.i.d. er niet veel aan bijdraagt. je denkt eraan, of niet, een armbandje werkt misschien tijdelijk, maar of het op langere termijn werkt??
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Volgens sommigen kun je beter beginnen met een armbandje WHJD -> What Has Jesus Done. En dan komt WWJD vanzelf.

Tja...
Leonius

Re: WWJD

Bericht door Leonius »

ego flos schreef:We kennen allemaal wel de armbanden, buttons etc met WWJD. Dat staat voor 'what would Jesus do?"

Jongeren die dat dragen vragen zich in alles wat ze doen af of wat ze doen goed is en of Jesus dat ook zo gedaan zou hebben toen Hij op aarde was.

Ik word er altijd een beetje moe van. Het spreekt van een bepaald soort activisme waar ik het nu niet van inzie. Overigens zie je zo langzamerhand de bandjes door het bos niet meer ;)... Nee, ik denk dat het je levenswijze behoort te zijn die die boodschap uitdraagt, en niet andersom!

Gr.,
Bourdon

Bericht door Bourdon »

Ik vind het goed dat jongeren nadenken over wat ze doen. Maar Jezus navolgen kun je niet. Je bent niet zonder zonde, Jezus was dat wel. Je kunt je beter afvragen wat Jezus wil dat je doet.
ahuibers

Bericht door ahuibers »

Daar heb je toch geen armbandje voor nodig?
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Bourdon schreef:Ik vind het goed dat jongeren nadenken over wat ze doen. Maar Jezus navolgen kun je niet. Je bent niet zonder zonde, Jezus was dat wel. Je kunt je beter afvragen wat Jezus wil dat je doet.
Lu 9:23 En Hij zeide tot allen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis dagelijks op, en volge Mij.
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Miscanthus schreef:
Bourdon schreef:Ik vind het goed dat jongeren nadenken over wat ze doen. Maar Jezus navolgen kun je niet. Je bent niet zonder zonde, Jezus was dat wel. Je kunt je beter afvragen wat Jezus wil dat je doet.
Lu 9:23 En Hij zeide tot allen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis dagelijks op, en volge Mij.
Wat is het toch heerlijk, wanneer we het Woord weer laten spreken, en wanneer het Woord het laatste woord mag hebben.
En wat is het Woord toch duidelijk.
Gian

Bericht door Gian »

Miscanthus schreef:
Miscantus, ik haat kruisdragen!
Als wil ik het nog zo graag achter Jezus aan.
Laatst gewijzigd door Gian op 04 okt 2005, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bourdon

Bericht door Bourdon »

Je kunt Jezus idd wel volgen. Maar ik bedoel dat je nooit zulke volmaakte dingen kunt doen zoals Jezus dat deed...
limosa

Re: WWJD

Bericht door limosa »

ego flos schreef:We kennen allemaal wel de armbanden, buttons etc met WWJD. Dat staat voor 'what would Jesus do?"

het reclame maken voor een bepaalde life-style, jammer dat de naam van Jezus daar zo vaak te pas en te onpas voor gebruikt wordt
Unionist

Bericht door Unionist »

Volgens mij is WWJD gewoon een praktische invulling van wat we vaak in de kerk horen:

"O Zoon, maak ons Uw beeld gelijk".

Dit steeds bidden en dan vervolgens je eigen gang gaan, dat is pas misbruik van Zijn naam.
memento

Bericht door memento »

Ik denk dat er opzich niets mis is met een WWJD armbandje. Echter, ik denk dat de volgende bezwaren spelen in de achterban (die ik deels ook deel):
- WWJD komt uit het kamp der evangelischen, en is gebaseerd op een boek van evangelische/remonstrante signatuur waarin een werk-geloof gepromoot wordt; waarom zouden wij daaraan mee willen doen
- Jongens horen geen armbanden te dragen
- De echte heiligmaking begint van binnenuit, en niet met het dragen van een armbandje.
Leonius

Bericht door Leonius »

Unionist schreef:Volgens mij is WWJD gewoon een praktische invulling van wat we vaak in de kerk horen:

"O Zoon, maak ons Uw beeld gelijk".

Dit steeds bidden en dan vervolgens je eigen gang gaan, dat is pas misbruik van Zijn naam.
Persoonlijk zie ik het dragen van een armbandje niet bepaald als invulling van het veelgehoorde credo. Wél als er gevolg wordt gegeven aan waar de letters voor staan. Als we dat werkelijk doen, dan komen we uit op de daadwerkelijke invulling van de heiligmaking.

Hart. Gr.,
Hummel

Bericht door Hummel »

Ik ben zelf één van die jongeren die een WWJD-armbandje dragen. Ik doe dat om steeds als ik dat armbandje zie er bij stil te staan of het wel goed is wat ik doe. Soms sta je bijvoorbeeld voor een keuze waarbij je niet zo goed weet wat je moet doen. Als ik dan mijn armbandje zie, denk ik: wat zou Jezus gedaan hebben? en dat helpt om keuzes te maken die volgens de Bijbel zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat je daarmee wilt laten zien dat je net zo kan leven als Jezus Christus heeft gedaan. Dat kan niemand. Je wordt er alleen door aan je vele zonden herinnerd en soms helpt het om niet boos te worden, of net wat anders te doen dan je gevoel zegt.
Plaats reactie