Benthuizenaar krijgt twee kogels in het hoofd
Benthuizenaar krijgt twee kogels in het hoofd
ZOETERMEER - Op het Stadhuisplein in Zoetermeer is zaterdagavond een man uit Benthuizen in het hoofd geschoten. Dit gebeurde tijdens een drukbezocht feest.
De Benthuizenaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Het 23-jarige slachtoffer botste tijdens het openluchtfeest tegen een 32-jarige Hagenaar. Er ontstond een woordenwisseling, waarbij de Hagenaar vroeg: „Bent u doof of zo?” De Benthuizenaar was inderdaad hardhorend en antwoordde bevestigend. Daarop schoot de Hagenaar het slachtoffer twee keer in het hoofd. Hij ligt in kritieke toestand in een ziekenhuis.
Portiers van een horecagelegenheid op het plein ontwapenden de schutter en droegen hem over aan de politie. Het feest werd op last van de politie beëindigd.
Saillant detail is dat het feest was georganiseerd in het kader van de campagne ”Veilig Stappen”, die een week geleden van start ging.
Ik ken deze jongen en het is echt zeer triest.
[Aangepast op 26/9/05 door Lizzy]
De Benthuizenaar ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Het 23-jarige slachtoffer botste tijdens het openluchtfeest tegen een 32-jarige Hagenaar. Er ontstond een woordenwisseling, waarbij de Hagenaar vroeg: „Bent u doof of zo?” De Benthuizenaar was inderdaad hardhorend en antwoordde bevestigend. Daarop schoot de Hagenaar het slachtoffer twee keer in het hoofd. Hij ligt in kritieke toestand in een ziekenhuis.
Portiers van een horecagelegenheid op het plein ontwapenden de schutter en droegen hem over aan de politie. Het feest werd op last van de politie beëindigd.
Saillant detail is dat het feest was georganiseerd in het kader van de campagne ”Veilig Stappen”, die een week geleden van start ging.
Ik ken deze jongen en het is echt zeer triest.
[Aangepast op 26/9/05 door Lizzy]
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Een tapperij met één tap kan onveilig zijn terwijl er een met honderd duizend veilig kan zijn. Het is een mentaliteitskwestie die het 'em doet. Het toont het failliet aan van het normen en waardendenken hier in Nederland cq. de westerse wereld.Oorspronkelijk gepost door Marina
Hoe kan een tapperij met honderden meters tapperijen nu veilig blijven
maar ik vind het verschrikkelijk
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Helemaal mee eens, daar begint het mee. We moeten we weer eens leren wat wel en niet kan. Er ligt voor de regering en voor ouders een verantwoordelijke taak denk ik.Oorspronkelijk gepost door EgbertEen tapperij met één tap kan onveilig zijn terwijl er een met honderd duizend veilig kan zijn. Het is een mentaliteitskwestie die het 'em doet. Het toont het failliet aan van het normen en waardendenken hier in Nederland cq. de westerse wereld.Oorspronkelijk gepost door Marina

Ik ben op dit punt erg negatief. Ik ben er een van de jaren 60/70 generatie en daar is het al mis gegaan [niet met mij hoor, altijd met anderenOorspronkelijk gepost door LizzyHelemaal mee eens, daar begint het mee. We moeten we weer eens leren wat wel en niet kan. Er ligt voor de regering en voor ouders een verantwoordelijke taak denk ik.Oorspronkelijk gepost door EgbertEen tapperij met één tap kan onveilig zijn terwijl er een met honderd duizend veilig kan zijn. Het is een mentaliteitskwestie die het 'em doet. Het toont het failliet aan van het normen en waardendenken hier in Nederland cq. de westerse wereld.Oorspronkelijk gepost door Marina

Met vriendelijke groet, Egbert.
Ja dat is het probleem. En wat je als ouders probeert op te voeden dat kan zo door vriendjes inderdaad weer teniet gedaan worden.Oorspronkelijk gepost door EgbertIk ben op dit punt erg negatief. Ik ben er een van de jaren 60/70 generatie en daar is het al mis gegaan [niet met mij hoor, altijd met anderenOorspronkelijk gepost door LizzyHelemaal mee eens, daar begint het mee. We moeten we weer eens leren wat wel en niet kan. Er ligt voor de regering en voor ouders een verantwoordelijke taak denk ik.Oorspronkelijk gepost door EgbertEen tapperij met één tap kan onveilig zijn terwijl er een met honderd duizend veilig kan zijn. Het is een mentaliteitskwestie die het 'em doet. Het toont het failliet aan van het normen en waardendenken hier in Nederland cq. de westerse wereld.Oorspronkelijk gepost door Marina
maar ik vind het verschrikkelijk] en dit terug draaien kost ook minimaal een generatie. Maar het probleem ligt hierin, hoe kan iemand die een 'vrije' opvoeding heeft gehad en dus de normen en waarden niet in z'n genen heeft zitten [hebben we trouwens vanuit de zondeval geen van allenmeer] die normen en waarden bij anderen aanleren. Hier bedoel ik mee, mijn [ook kerkelijke] vriendjes mochten alles wat ze zelf maar wilden, hoe kunnen die vriendjes die nu zelf opvoeder zijn dan wel hun kinderen iets verbieden?
Daarom zou er vanuit de regering maatregelen genomen moeten worden.
Ik ga ook al een poosje mee, maar ik zie duidelijk verschil tussen toen en nu. Zeker als je al 17 jaar op een basisschool werkt. Het begint al bij vierjarige kinderen. Ze zijn mondiger en schamen zich niet snel meer.

Dit staat in het A.D.
Het slachtoffer is in kritieke toestand overgebracht naar het Westeinde Ziekenhuis in Den Haag. Een vriend meldt op de website partyflock.nl dat het slachtoffer op de intensive care in coma ligt en dat de vooruitzichten erg somber zijn. Als de man uit zijn coma komt, is hij waarschijnlijk een kasplantje.
Wrang detail aan de schietpartij is dat vorig weekeinde de jaarlijkse ’Veilig Stappen’-campagne in Zoetermeer is begonnen. Deze campagne, een samenwerking tussen de gemeente Zoetermeer en de horeca-ondernemers, is er op gericht het plaatselijke uitgaansklimaat veilig te maken. In dit kader rijdt dit jaar een gratis bus die de feestgangers naar de horecagelegenheden vervoert.
De laatste keer dat in Zoetermeer een schietincident plaatshad, was in 2001. Een 25-jarige Groninger raakte toen ernstig gewond tijdens een feest in een partycentrum in het Van Tuyllpark.
Vorig jaar ontaardde het jaarlijkse Bevrijdingsfeest in rellen nadat een rechtse jongere slaags was geraakt met een allochtone jongere.
Het slachtoffer is in kritieke toestand overgebracht naar het Westeinde Ziekenhuis in Den Haag. Een vriend meldt op de website partyflock.nl dat het slachtoffer op de intensive care in coma ligt en dat de vooruitzichten erg somber zijn. Als de man uit zijn coma komt, is hij waarschijnlijk een kasplantje.
Wrang detail aan de schietpartij is dat vorig weekeinde de jaarlijkse ’Veilig Stappen’-campagne in Zoetermeer is begonnen. Deze campagne, een samenwerking tussen de gemeente Zoetermeer en de horeca-ondernemers, is er op gericht het plaatselijke uitgaansklimaat veilig te maken. In dit kader rijdt dit jaar een gratis bus die de feestgangers naar de horecagelegenheden vervoert.
De laatste keer dat in Zoetermeer een schietincident plaatshad, was in 2001. Een 25-jarige Groninger raakte toen ernstig gewond tijdens een feest in een partycentrum in het Van Tuyllpark.
Vorig jaar ontaardde het jaarlijkse Bevrijdingsfeest in rellen nadat een rechtse jongere slaags was geraakt met een allochtone jongere.

Als ik naar mijn jeugd teug kijk, dan merk ik wel dat er in de afgelopen jaren, en dat is al heel lang aan de gang, de mensen mondiger en bijdehanter zijn geworden.
Vroeger toen ik klein was en we haalden kattekwaad uit, en er kwam een man langs fietsen die naar ons riep van: jongens weg wezen daar, dan wist je niet hoe hard dat je moest hollen, bang dat je was dat hij ook nog achter je aankwam.
Nu is het anders, als ik iets zeg tegen kinderen dat ze dat niet moeten doen, dan moet ik hard weghollen of wegfietsen want dan komen zij achter mij aan.
Ja, als wij thuis kwamen en er waren klachten over ons binnen gekomen dan kreeg ik eerst een paar lellen uitgedeeld voordat mijn vader vroeg wat we nu weer hadden uitgespookt.
En als het ten onrechte was geweest dan zei hij altijd: dan heb je ze vast te pakken gehad voor die keren dat ik het niet geweten heb:,:,:,:,
De opvoeding thuis in je jeugd bepaald al heel veel voor je funtioneren in de maatschappij later. En..... men zegt niet voor niets: waar je mee omgaat daarmee wordt je besmet.
Mijn vader en moeder waarschuwden ons wel als we verkeerde vrienden of vriendinnen hadden.
Toen was het ook niet altijd goed hoor, er gebeurde ook vreselijk veel maar dat men losser, vrijer, brutaler en misdadiger geworden is staat voor mij vast.
Ook al b.v. van wat de kinderen al allemaal te zien krijgen op de TV. Ik zie wel kinderen kijken naar films waar een of twee doden invallen of het niets voorstelt. Kleine kinderen worden daarmee al wel vertrouwt gemaakt.
Ik denk dat verruwing, ook onder ouderen zich afspiegelt op het gedrag van de kinderen, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.:i
Vroeger toen ik klein was en we haalden kattekwaad uit, en er kwam een man langs fietsen die naar ons riep van: jongens weg wezen daar, dan wist je niet hoe hard dat je moest hollen, bang dat je was dat hij ook nog achter je aankwam.
Nu is het anders, als ik iets zeg tegen kinderen dat ze dat niet moeten doen, dan moet ik hard weghollen of wegfietsen want dan komen zij achter mij aan.
Ja, als wij thuis kwamen en er waren klachten over ons binnen gekomen dan kreeg ik eerst een paar lellen uitgedeeld voordat mijn vader vroeg wat we nu weer hadden uitgespookt.
En als het ten onrechte was geweest dan zei hij altijd: dan heb je ze vast te pakken gehad voor die keren dat ik het niet geweten heb:,:,:,:,
De opvoeding thuis in je jeugd bepaald al heel veel voor je funtioneren in de maatschappij later. En..... men zegt niet voor niets: waar je mee omgaat daarmee wordt je besmet.
Mijn vader en moeder waarschuwden ons wel als we verkeerde vrienden of vriendinnen hadden.
Toen was het ook niet altijd goed hoor, er gebeurde ook vreselijk veel maar dat men losser, vrijer, brutaler en misdadiger geworden is staat voor mij vast.
Ook al b.v. van wat de kinderen al allemaal te zien krijgen op de TV. Ik zie wel kinderen kijken naar films waar een of twee doden invallen of het niets voorstelt. Kleine kinderen worden daarmee al wel vertrouwt gemaakt.
Ik denk dat verruwing, ook onder ouderen zich afspiegelt op het gedrag van de kinderen, en zo kunnen we nog wel even doorgaan.:i