PRINSJESDAG

WSO

PRINSJESDAG

Bericht door WSO »

Vandaag horen we hoe groot de pijn in onze portemonnee volgend jaar wordt.

(Na gezwaaid te hebben naar de koningin en na het voorlezen van het opstel van JP)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door WSO

(Na gezwaaid te hebben naar de koningin en na het voorlezen van het opstel van JP)

lezen wij dat voor? Dat staat er namelijk.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik hoor nu de koninging de troonrede voorlezen.
Ik vind het alleen jammer dat ze niets nieuws te brengen heeft, dit omdat de regering alles al op straat had gegooid.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik vind het alleen jammer dat ze niets nieuws te brengen heeft, dit omdat de regering alles al op straat had gegooid.
Jelle kun je nog niet eens koningin schrijven???
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
WSO

Bericht door WSO »

Je bedoelt dat de regering al een paar mededelingen heeft gedaan?
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik ben een keer meegeweest met groep 8, maar volgens mij is het elk jaar wel zo ongeveer hetzelfde. Het is leuk om een keer meegemaakt te hebben.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Jelle kun je nog niet eens koningin schrijven???
Klinkt dit niet een beetje denigrerend? :t zullende kindjes in je leesgroepje van opknappen als je dit tegen ze zegt :i

[Aangepast op 20/9/05 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Daphne

Bericht door Daphne »

De troonrede had een toegankelijker karakter ditkeer hoefde ik geen moeite te doen om te bedenken wat ze ookal weer bedoelt maar nu werd het in de taal gesproken van de 'gewone man/vrouw'... alleen had ik toch enigsinds moeite omdat mn kraambaby er door aan t huilen was :bu
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik zag net dat ik er 5,25% op vooruit zal gaan. Als je € 30.000 per jaar verdient 0,75%.

Ik vind het niet erg om er flink op vooruit te gaan, maar dit is wel heel erg vreemd.
Logischer zou ik het vinden als ik er 0,75% (of niets) op vooruit zou gaan en Jan Modaal 5,25%.
Harry

Bericht door Harry »

Dan stoppen we toch met dat rare voorgelees uit andermans werk!
WSO

Bericht door WSO »

De werkloosheid daalt van 505.000 naar 475.000.
Dat wachten we dan maar af.
De inflatie komt uit op 1 procent.
We vergeten even de energieprijzen...
Het begrotingstekort van de overheid blijft stabiel op 1,8 procent.
Misschien...
Er komt 2 miljard euro beschikbaar voor lastenverlichting en een half miljard voor extra uitgaven.
Leuk, maar die 2 miljard zijn om het zorgstelsel glad te strijken. En dat half miljard is leuk, maar wie krijgt daar iets van?
Het gebruikersdeel van de onroerendzaakbelasting verdwijnt, waardoor huiseigenaren en huurders goedkoper uit zijn.
Da's vast wat. Maar rioolrechten en zo hoor ik ze niet over.
De WW–premie voor werknemers wordt met 0,5 procent verlaagd.
Is al verwerkt in de zorgstelseleffecten. Zit al in die 2 miljard van hierboven.
De algemene heffingskorting (een belastingvoordeel voor iedereen) gaat met 78 euro omhoog.
idem

Er is 200 miljoen euro meer beschikbaar voor kinderopvang.
Zitten we echt op te wachten...
De benzineaccijns wordt in 2006 bevroren.
Zijn we nu blij?
Door de extra aardgasbaten kan de komende jaren 2,3 miljard euro meer geïnvesteerd worden in onderwijs, milieu en innovatie. Bovendien kan door de hoge aardgasbaten 1 miljard worden uitgetrokken voor de stimulering van windenergie.
'k Weet niet hoor, maar waar komen al die miljarden aardgasbaten opeens vandaan? Die zaten toch al in die 2 miljard lastenverlichting? En die windmolens heeft Brinkhorst opeens afgeschaft. Knipperlichtbeleid.
Er komt een basisverzekering in de gezondheidszorg. Het onderscheid tussen ziekenfondspatiënten en particulier verzekerden verdwijnt.
Ja laten we het daar eens over hebben....
Het fiscale voordeel voor het sparen voor VUT en prepensioen wordt geschrapt.
Over lastenverlcihting gesproken.
Per 1 januari treedt een nieuwe, strengere WAO in werking, per 1 oktober wordt de WW–duur beperkt..
Sociaal en betrokken... (of was dat een andere partij?)
Nieuwkomers worden verplicht in te burgeren
Tenslotte toch nog een goed plan.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

De werkloosheid daalt van 505.000 naar 475.000.
Dat wachten we dan maar af.
De inflatie komt uit op 1 procent.
We vergeten even de energieprijzen...
Het begrotingstekort van de overheid blijft stabiel op 1,8 procent.
Misschien...
Er komt 2 miljard euro beschikbaar voor lastenverlichting en een half miljard voor extra uitgaven.
Leuk, maar die 2 miljard zijn om het zorgstelsel glad te strijken. En dat half miljard is leuk, maar wie krijgt daar iets van?
Het gebruikersdeel van de onroerendzaakbelasting verdwijnt, waardoor huiseigenaren en huurders goedkoper uit zijn.
Da's vast wat. Maar rioolrechten en zo hoor ik ze niet over.
De WW–premie voor werknemers wordt met 0,5 procent verlaagd.
Is al verwerkt in de zorgstelseleffecten. Zit al in die 2 miljard van hierboven.
De algemene heffingskorting (een belastingvoordeel voor iedereen) gaat met 78 euro omhoog.
idem

Er is 200 miljoen euro meer beschikbaar voor kinderopvang.
Zitten we echt op te wachten...
De benzineaccijns wordt in 2006 bevroren.
Zijn we nu blij?
Door de extra aardgasbaten kan de komende jaren 2,3 miljard euro meer geïnvesteerd worden in onderwijs, milieu en innovatie. Bovendien kan door de hoge aardgasbaten 1 miljard worden uitgetrokken voor de stimulering van windenergie.
'k Weet niet hoor, maar waar komen al die miljarden aardgasbaten opeens vandaan? Die zaten toch al in die 2 miljard lastenverlichting? En die windmolens heeft Brinkhorst opeens afgeschaft. Knipperlichtbeleid.
Er komt een basisverzekering in de gezondheidszorg. Het onderscheid tussen ziekenfondspatiënten en particulier verzekerden verdwijnt.
Ja laten we het daar eens over hebben....
Het fiscale voordeel voor het sparen voor VUT en prepensioen wordt geschrapt.
Over lastenverlcihting gesproken.
Per 1 januari treedt een nieuwe, strengere WAO in werking, per 1 oktober wordt de WW–duur beperkt..
Sociaal en betrokken... (of was dat een andere partij?)
Nieuwkomers worden verplicht in te burgeren
Tenslotte toch nog een goed plan.

Wat ben jij een ontzettende zwartkijker zeg. Niet te geloven. Echt zo'n persoon die alles beter weet. Met zulke mensen moet je de oorlog winnen.:mad::mad:
WSO

Bericht door WSO »

....zei de gene die er 185 euro per maand op vooruit denkt te gaan....
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Ze had wel weer een lekker petje op die Beatrix !!!!

Gaat zij er ook op vooruit ? zal wel !

Ik vind het zo een ........als we die "ceremonie" nou es afschaffen wat veel geld kost en dat aan de gemeenschap schenken ? Ideetje mischien ?

Sorry ik kon het niet laten maar het Oranje huis ????????????????
Plaats reactie