PRINSJESDAG
PRINSJESDAG
Vandaag horen we hoe groot de pijn in onze portemonnee volgend jaar wordt.
(Na gezwaaid te hebben naar de koningin en na het voorlezen van het opstel van JP)
(Na gezwaaid te hebben naar de koningin en na het voorlezen van het opstel van JP)

Jelle kun je nog niet eens koningin schrijven???Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik hoor nu de koninging de troonrede voorlezen.
Ik vind het alleen jammer dat ze niets nieuws te brengen heeft, dit omdat de regering alles al op straat had gegooid.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Klinkt dit niet een beetje denigrerend? :t zullende kindjes in je leesgroepje van opknappen als je dit tegen ze zegt :iOorspronkelijk gepost door LizzyJelle kun je nog niet eens koningin schrijven???Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik hoor nu de koninging de troonrede voorlezen.
Ik vind het alleen jammer dat ze niets nieuws te brengen heeft, dit omdat de regering alles al op straat had gegooid.
[Aangepast op 20/9/05 door Daphne]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
De troonrede had een toegankelijker karakter ditkeer hoefde ik geen moeite te doen om te bedenken wat ze ookal weer bedoelt maar nu werd het in de taal gesproken van de 'gewone man/vrouw'... alleen had ik toch enigsinds moeite omdat mn kraambaby er door aan t huilen was :bu
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Ik zag net dat ik er 5,25% op vooruit zal gaan. Als je € 30.000 per jaar verdient 0,75%.Oorspronkelijk gepost door WSO
Vandaag horen we hoe groot de pijn in onze portemonnee volgend jaar wordt.
Ik vind het niet erg om er flink op vooruit te gaan, maar dit is wel heel erg vreemd.
Logischer zou ik het vinden als ik er 0,75% (of niets) op vooruit zou gaan en Jan Modaal 5,25%.
Dat wachten we dan maar af.De werkloosheid daalt van 505.000 naar 475.000.
We vergeten even de energieprijzen...De inflatie komt uit op 1 procent.
Misschien...Het begrotingstekort van de overheid blijft stabiel op 1,8 procent.
Leuk, maar die 2 miljard zijn om het zorgstelsel glad te strijken. En dat half miljard is leuk, maar wie krijgt daar iets van?Er komt 2 miljard euro beschikbaar voor lastenverlichting en een half miljard voor extra uitgaven.
Da's vast wat. Maar rioolrechten en zo hoor ik ze niet over.Het gebruikersdeel van de onroerendzaakbelasting verdwijnt, waardoor huiseigenaren en huurders goedkoper uit zijn.
Is al verwerkt in de zorgstelseleffecten. Zit al in die 2 miljard van hierboven.De WW–premie voor werknemers wordt met 0,5 procent verlaagd.
idemDe algemene heffingskorting (een belastingvoordeel voor iedereen) gaat met 78 euro omhoog.
Zitten we echt op te wachten...Er is 200 miljoen euro meer beschikbaar voor kinderopvang.
Zijn we nu blij?De benzineaccijns wordt in 2006 bevroren.
'k Weet niet hoor, maar waar komen al die miljarden aardgasbaten opeens vandaan? Die zaten toch al in die 2 miljard lastenverlichting? En die windmolens heeft Brinkhorst opeens afgeschaft. Knipperlichtbeleid.Door de extra aardgasbaten kan de komende jaren 2,3 miljard euro meer geïnvesteerd worden in onderwijs, milieu en innovatie. Bovendien kan door de hoge aardgasbaten 1 miljard worden uitgetrokken voor de stimulering van windenergie.
Ja laten we het daar eens over hebben....Er komt een basisverzekering in de gezondheidszorg. Het onderscheid tussen ziekenfondspatiënten en particulier verzekerden verdwijnt.
Over lastenverlcihting gesproken.Het fiscale voordeel voor het sparen voor VUT en prepensioen wordt geschrapt.
Sociaal en betrokken... (of was dat een andere partij?)Per 1 januari treedt een nieuwe, strengere WAO in werking, per 1 oktober wordt de WW–duur beperkt..
Tenslotte toch nog een goed plan.Nieuwkomers worden verplicht in te burgeren

Oorspronkelijk gepost door WSODat wachten we dan maar af.De werkloosheid daalt van 505.000 naar 475.000.
We vergeten even de energieprijzen...De inflatie komt uit op 1 procent.
Misschien...Het begrotingstekort van de overheid blijft stabiel op 1,8 procent.
Leuk, maar die 2 miljard zijn om het zorgstelsel glad te strijken. En dat half miljard is leuk, maar wie krijgt daar iets van?Er komt 2 miljard euro beschikbaar voor lastenverlichting en een half miljard voor extra uitgaven.
Da's vast wat. Maar rioolrechten en zo hoor ik ze niet over.Het gebruikersdeel van de onroerendzaakbelasting verdwijnt, waardoor huiseigenaren en huurders goedkoper uit zijn.
Is al verwerkt in de zorgstelseleffecten. Zit al in die 2 miljard van hierboven.De WW–premie voor werknemers wordt met 0,5 procent verlaagd.
idemDe algemene heffingskorting (een belastingvoordeel voor iedereen) gaat met 78 euro omhoog.
Zitten we echt op te wachten...Er is 200 miljoen euro meer beschikbaar voor kinderopvang.
Zijn we nu blij?De benzineaccijns wordt in 2006 bevroren.
'k Weet niet hoor, maar waar komen al die miljarden aardgasbaten opeens vandaan? Die zaten toch al in die 2 miljard lastenverlichting? En die windmolens heeft Brinkhorst opeens afgeschaft. Knipperlichtbeleid.Door de extra aardgasbaten kan de komende jaren 2,3 miljard euro meer geïnvesteerd worden in onderwijs, milieu en innovatie. Bovendien kan door de hoge aardgasbaten 1 miljard worden uitgetrokken voor de stimulering van windenergie.
Ja laten we het daar eens over hebben....Er komt een basisverzekering in de gezondheidszorg. Het onderscheid tussen ziekenfondspatiënten en particulier verzekerden verdwijnt.
Over lastenverlcihting gesproken.Het fiscale voordeel voor het sparen voor VUT en prepensioen wordt geschrapt.
Sociaal en betrokken... (of was dat een andere partij?)Per 1 januari treedt een nieuwe, strengere WAO in werking, per 1 oktober wordt de WW–duur beperkt..
Tenslotte toch nog een goed plan.Nieuwkomers worden verplicht in te burgeren
Wat ben jij een ontzettende zwartkijker zeg. Niet te geloven. Echt zo'n persoon die alles beter weet. Met zulke mensen moet je de oorlog winnen.

Ze had wel weer een lekker petje op die Beatrix !!!!
Gaat zij er ook op vooruit ? zal wel !
Ik vind het zo een ........als we die "ceremonie" nou es afschaffen wat veel geld kost en dat aan de gemeenschap schenken ? Ideetje mischien ?
Sorry ik kon het niet laten maar het Oranje huis ????????????????
Gaat zij er ook op vooruit ? zal wel !
Ik vind het zo een ........als we die "ceremonie" nou es afschaffen wat veel geld kost en dat aan de gemeenschap schenken ? Ideetje mischien ?
Sorry ik kon het niet laten maar het Oranje huis ????????????????