Geen 'refo TV' meer?

Pim
Contacteer:

Geen 'refo TV' meer?

Bericht door Pim »

Nederland 1, 2 en 3 niet meer via de ether

DEN HAAG - Nederland 1, 2 en 3 zijn vanaf volgend jaar niet meer via de ether te bekijken. Dat heeft het ministerie van Economische Zaken donderdag bevestigd. Volgende week wordt de Tweede Kamer hierover schriftelijk geïnformeerd.

In Nederland maken nog ongeveer 77.000 huishoudens gebruik van de ether om tv te kijken, met name op de camping of de boot. Op jaarbasis wordt er 11 miljoen euro bespaard als er geen analoge tv meer wordt doorgezonden. De meeste Nederlandse huishoudens kijken tv via de kabel, schotelantenne of Digitenne.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
memento

Bericht door memento »

Ach, zat eraan te komen.

Het wordt nu gewoon kiezen: Of wél tv, of géén tv. Geen tussenweg meer.

Ik ben bang dat over 100 jaar TV een gemeengoed is in de Ger.Gez. Steeds meer huishoudens nemen er één. Een ontwikkeling die ik diep betreur. Er zijn wel wat mensen die er verantwoord mee om kunnen gaan, maar de meesten kunnen dat niet.
refo

Bericht door refo »

Volg ik iets niet?

Waarom 'refo'?

En is er iets tussen 'wel' en 'geen' tv?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

Waarom 'refo'?

En is er iets tussen 'wel' en 'geen' tv?
Veel refo's hebben wél TV, maar geen kabel. Dus kijken ze alleen naar de redelijk-verantwoorde Nederland 1, 2 en 3
refo

Bericht door refo »

Snap het bijna...

Komt er nu een markt voor kabelfilters?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Billy

Bericht door Billy »

kijk je toch gewoon via internet :sne:bu:bu:cool::cool::cool:

zoals zoveel refo's........... (billy incluis)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door memento
Ach, zat eraan te komen.

Ik ben bang dat over 100 jaar TV een gemeengoed is in de Ger.Gez. Steeds meer huishoudens nemen er één. Een ontwikkeling die ik diep betreur. Er zijn wel wat mensen die er verantwoord mee om kunnen gaan, maar de meesten kunnen dat niet.
Wat weet jij dat allemaal goed, zeg!
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Ach, zat eraan te komen.

Dat behoef je niet goed te weten, het is gewoon een vaststaand feit, wat hier genoemd wordt.
Als we dat niet zien steken we hoogst waarschijnlijk ons hoofd in het zand.
Kokje

Bericht door Kokje »

Wij hebben wel kabel, maar kijken (als we kijken) vrijwel alleen Nederland 1, 2 of 3. Kan toch ook? Daar heb je toch geen filter voor nodig? En als je bang bent dat je de verleiding niet kunt weerstaan kan je er ook voor kiezen om een beperkt pakket te nemen of de commerciele zenders gewoon niet in te stellen op je tv.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Oorspronkelijk gepost door Kokje
Wij hebben wel kabel, maar kijken (als we kijken) vrijwel alleen Nederland 1, 2 of 3. Kan toch ook? Daar heb je toch geen filter voor nodig? En als je bang bent dat je de verleiding niet kunt weerstaan kan je er ook voor kiezen om een beperkt pakket te nemen of de commerciele zenders gewoon niet in te stellen op je tv.
Heb wel eens een dominee horen zeggen
Wel bidden :Leid ons niet in verzoeking.
Maar intussen haald men de verzoeking wel in huis (er zit toch een knop aan) ja ja
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Oude-Waarheid
Oorspronkelijk gepost door Kokje
Heb wel eens een dominee horen zeggen
Wel bidden :Leid ons niet in verzoeking.
Maar intussen haald men de verzoeking wel in huis (er zit toch een knop aan) ja ja
Beste OW,

Er zijn mensen die de verleiding kunenn weerstaan. Ze zijn zeldzaam, maar ze bestaan echt wel. Ieder mens heeft zn eigen zwakheden, als dat zwak ligt niet ligt bij ijdel vermaak (uren achter elkaar zinloze programma's kijken), blote vrouwen ('s avonds na 11 uur op tv), of geld (quizzen, loterijen), dan kan het zijn dat je geen problemen hebt met het verantwoord omgaan met TV.

Maar wél een TV nemen, terwijl je wél een zwak hebt voor 1 van de genoemde verleidingen, is hetzelfde als je koelkast vol drank zetten, terwijl je weet dat je een zwak hebt voor drank...
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door Harry
Ach, zat eraan te komen.

Dat behoef je niet goed te weten, het is gewoon een vaststaand feit, wat hier genoemd wordt.
Als we dat niet zien steken we hoogst waarschijnlijk ons hoofd in het zand.
Ja, die hervormde rakkers hebben al vast een voorschot op deze discussie genomen....

't Is best mogelijk dat dat gaat gebeuren, maar een vaststaand feit is het niet. 't Is zelfs maar de vraag hoelang TV het uit houdt. Mensen met zien van de bomen het bos niet meer in TV land. De info-waarde neemt af en de amuso-waarde toe. Dat gaat een keer vervelen.
--------------
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik heb tv gehad en ook kabel, maar het is makkelijker om naar dat kastje te kijken dan een boek te pakken.
Nu ik er geen een meer heb, ik kijk nog weleens bij een ander, ben ik een stuk rustiger.

In onze gemeente zijn er zat die er wel een hebben en het geheim houden.
Als ik echt wat wil zien dan inderdaad via internet.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Lecram

Bericht door Lecram »

Nog een paar jaar en dan kan je TV on demand (op aanvraag) krijgen via internet.

TV, internet, telefoon, het wordt allemaal één medium.

De predikanten kunnen beter aandacht besteden aan de omgang met het medium, dan het medium te verbieden.

Het beste filter blijft nog het levende geloof.
Harry

Bericht door Harry »

Ik zet net de TV uit en dat ging me trouwens prima af. :sne
Plaats reactie