Beetje fantastisch: Geit baart 'menselijk' lam

Plaats reactie
Lecram

Beetje fantastisch: Geit baart 'menselijk' lam

Bericht door Lecram »

(bron: Nu.nl)

Uitgegeven: 31 juli 2003 14:16

SERANG - Honderden inwoners van het West-Javaanse dorpje Petir zijn deze week geschokt door de geboorte van een geitje met het uiterlijk van een menselijke baby. Het lam overleed dinsdag enkele uren na de geboorte.

Volgens de eigenaar van de geit was het dier langer dan een jaar drachtig. Normaal heeft een geit een draagtijd van ongeveer vijf maanden.

Volgens de Jakarta Post van donderdag zien de dorpelingen de ongewone worp als een teken dat Indonesië ,,iets ingrijpends'' zal overkomen. Velen leggen een verband met het uitzonderlijk lange droge seizoen, dat op West-Java watertekorten veroorzaakt en de rijstoogst bedreigt.

Volgens een islamitische geestelijke is de gebeurtenis een teken van God aan mensen die Hem de rug toekeren.

[Aangepast op 31/7/03 door Lecram]
Loïs

Bericht door Loïs »

Hoe kan dit nu al 316 keer bekeken zijn?
Lecram

Bericht door Lecram »

Zeker een bijzondere topic
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Misschien kan Loïs als Neerlandicus de herkomst van het woord EMMEREN uitleggen.

Misschien komen we dan dichter bij de oorzaak. Extreme droogte, geloven jullie dat???

Pim.
Loïs

Bericht door Loïs »

Loïs is geen Neerlandicus hoor! Ik houd ook wel van eskimotalen en zo, en heb daarom een wat algemenere studie gekozen.

Het woord emmeren komt volgens mijn etimologisch woordenboek hier vandaan:
<1901-1925> Voor de betekenisovergang naar 'zaniken' vgl. dreutelen.
Nu weten we dus nog niks. Volgens het gewone woordenboek heeft het iets met de huzaren te maken.
Dus als je nu veel slaatjes koopt bij de Dirk, dan komt het allemaal wel goed.

Er is in elk geval gemanipuleerd met de statistieken van dit onderwerp. Lecram gedraag je een beetje. ;-)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Haha, nou ik weet niet hoe het zit dan, maar ik heb de volgende versie gehoord van een Neerlandicus op de Driestar in Gouda:

Jullie weten dat paarden op elkaars rug moeten klimmen om veulentjes te krijgen. Nu schijnt het dat eenzame mensen een emmer nodig hebben om het hoogteverschil te overbruggen, vandaar 'emmeren'. De rest vullen jullie zelf maar in...........

Pim.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Loïs
Er is in elk geval gemanipuleerd met de statistieken van dit onderwerp. Lecram gedraag je een beetje. ;-)
o ja, hoe kan ik de statistieken nu manipuleren? Ik kan toch niet 1700 keer op dat linkje drukken en weer terug?
Loesje

Bericht door Loesje »

Oorspronkelijk gepost door Loïs
Loïs is geen Neerlandicus hoor! Ik houd ook wel van eskimotalen en zo, en heb daarom een wat algemenere studie gekozen.

Het woord emmeren komt volgens mijn etimologisch woordenboek hier vandaan:
<1901-1925> Voor de betekenisovergang naar 'zaniken' vgl. dreutelen.
Nu weten we dus nog niks. Volgens het gewone woordenboek heeft het iets met de huzaren te maken.
Dus als je nu veel slaatjes koopt bij de Dirk, dan komt het allemaal wel goed.

Van Dale Hedendaags Nederlands zegt nog steeds:
em·me·ren (onov.ww.)
1 [pej., inf.] zeuren
Ik zie niets over huzaren staan ;-)
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
(bron: Nu.nl)

Uitgegeven: 31 juli 2003 14:16

SERANG - Honderden inwoners van het West-Javaanse dorpje Petir zijn deze week geschokt door de geboorte van een geitje met het uiterlijk van een menselijke baby. Het lam overleed dinsdag enkele uren na de geboorte.

Volgens de eigenaar van de geit was het dier langer dan een jaar drachtig. Normaal heeft een geit een draagtijd van ongeveer vijf maanden.

Volgens de Jakarta Post van donderdag zien de dorpelingen de ongewone worp als een teken dat Indonesië ,,iets ingrijpends'' zal overkomen. Velen leggen een verband met het uitzonderlijk lange droge seizoen, dat op West-Java watertekorten veroorzaakt en de rijstoogst bedreigt.

Volgens een islamitische geestelijke is de gebeurtenis een teken van God aan mensen die Hem de rug toekeren.

[Aangepast op 31/7/03 door Lecram]
Het was vast de tsunami die hiermee werd voorspeld, ipv extreme droogte.... :t
Plaats reactie