'Roken en afslankpillen vergroten kans op lesbisch kind
'Roken en afslankpillen vergroten kans op lesbisch kind
Op nu.nl:
Uitgegeven: 9 september 2005 12:45
Laatst gewijzigd: 9 september 2005 13:16
AMSTERDAM - Moeders die tijdens de zwangerschap roken, hebben een grotere kans dat ze een lesbische dochter krijgen. Dat zegt de neurobioloog en hersenonderzoeker D. Swaab van de Universiteit van Amsterdam in een blad voor oud-studenten dat deze week is gepubliceerd. De Telegraaf heeft er vrijdag over geschreven.
Swaab presenteerde kortgeleden een studie over de hypothalamus, een deel van de hersenen ter grootte van een duimnagel. In dat deel wordt volgens Swaab onder meer bepaald wat de seksuele voorkeur van het kind zal worden, maar ook de aanleg voor agressie, depressie en symptomen van schizofrenie.
Amfetamine
De ontwikkeling van het ongeboren kind kan volgens de onderzoeker worden beïnvloed door stoffen van buiten af, bijvoorbeeld nicotine en amfetamine, een stof die ook in afslankmiddelen zit. Swaab stelt dat ook stress en het gebruik van aspirientjes tijdens de zwangerschap de ontwikkeling van de hersenen van het ongeboren kind beïnvloeden.
Volgens de wetenschapper onderschatten mensen de gevolgen van stoffen die van buitenaf via het lichaam van de moeder de ongeboren vrucht bereiken. "Als een kind ademhaalt, goed beweegt, en geen zichtbare afwijkingen heeft, denken mensen dat het wel goed zit. Vijftien jaar later zal niemand nog een relatie leggen tussen de dingen die de moeder tijdens haar zwangerschap heeft gebruikt, en het gedrag van haar kind."
Karakter
Swaab denkt dat het tijdens de zwangerschap gevormde karakter van het kind vooral bepalend is voor het verdere verloop van het leven van het kind.
Uitgegeven: 9 september 2005 12:45
Laatst gewijzigd: 9 september 2005 13:16
AMSTERDAM - Moeders die tijdens de zwangerschap roken, hebben een grotere kans dat ze een lesbische dochter krijgen. Dat zegt de neurobioloog en hersenonderzoeker D. Swaab van de Universiteit van Amsterdam in een blad voor oud-studenten dat deze week is gepubliceerd. De Telegraaf heeft er vrijdag over geschreven.
Swaab presenteerde kortgeleden een studie over de hypothalamus, een deel van de hersenen ter grootte van een duimnagel. In dat deel wordt volgens Swaab onder meer bepaald wat de seksuele voorkeur van het kind zal worden, maar ook de aanleg voor agressie, depressie en symptomen van schizofrenie.
Amfetamine
De ontwikkeling van het ongeboren kind kan volgens de onderzoeker worden beïnvloed door stoffen van buiten af, bijvoorbeeld nicotine en amfetamine, een stof die ook in afslankmiddelen zit. Swaab stelt dat ook stress en het gebruik van aspirientjes tijdens de zwangerschap de ontwikkeling van de hersenen van het ongeboren kind beïnvloeden.
Volgens de wetenschapper onderschatten mensen de gevolgen van stoffen die van buitenaf via het lichaam van de moeder de ongeboren vrucht bereiken. "Als een kind ademhaalt, goed beweegt, en geen zichtbare afwijkingen heeft, denken mensen dat het wel goed zit. Vijftien jaar later zal niemand nog een relatie leggen tussen de dingen die de moeder tijdens haar zwangerschap heeft gebruikt, en het gedrag van haar kind."
Karakter
Swaab denkt dat het tijdens de zwangerschap gevormde karakter van het kind vooral bepalend is voor het verdere verloop van het leven van het kind.
Handicap betekend belemmering
be·lem·me·ring (de ~ (v.), ~en, ~en)
1 het belemmeren
2 iets dat belemmert => barrière, beletsel, bezwaar, hinderpaal, impediment, obstakel, rem, struikelblok, struikelsteen, verhindering, verstoring.
Als je kijkt bij belemmering dan is het toch wel zo.
Het lijkt me in elk geval vreselijk om met zo'n zwaar kruis te lopen. Vooral omdat je weet dat God het afkeurt.
1 het belemmeren
2 iets dat belemmert => barrière, beletsel, bezwaar, hinderpaal, impediment, obstakel, rem, struikelblok, struikelsteen, verhindering, verstoring.
Het lijkt me in elk geval vreselijk om met zo'n zwaar kruis te lopen. Vooral omdat je weet dat God het afkeurt.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Wat een teer onderwerp.........Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Tja ik heb er best moeite mee om alles handicap te noemen, dus vandaar dat ik er voorzichtig mee ben.
1 het belemmeren
Deze mensen zijn al onze liefde en respect waardig. Dit dient inderdaad wel gepaard te gaan met een bijbelse afwijzing van de homoseksuele praxis.
zie bijv. http://www.totheildesvolks.nl
Gelooft het evangelie en bekeert u !
FF een hele ongepaste opmerking van mij:Oorspronkelijk gepost door HarryDus als ik als vrouw veel thee drink, verhoogt dat de kans op een heteroseksuele zoon? Kom nou toch...
Zou dat de neiging tot travestie kunnen verklaren? Harry = vrouw? :t :%
Ik geloof wel dat voeding of leefgedrag van de moeder de ontwikkeling van het kind kunnen beinvloeden. Het zijn hormonen die de geslachtsontwikkeling van het kind bepalen en wanneer die hormonen afwezig of onnatuurlijk gemixt worden, dan kun je volgens mij goed zulke dingen aantreffen.
Deze gewaagde en ontdeugende opmerking vraagt om reaktie...Oorspronkelijk gepost door KawFF een hele ongepaste opmerking van mij:Oorspronkelijk gepost door HarryDus als ik als vrouw veel thee drink, verhoogt dat de kans op een heteroseksuele zoon? Kom nou toch...
Zou dat de neiging tot travestie kunnen verklaren? Harry = vrouw? :t :%

Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.