Katrina

Pim
Contacteer:

Katrina

Bericht door Pim »

Afbeelding

Dit schijnt echt een flinke ramp te worden. New Orleans al grotendeels geëvacueerd.

Misschien kunnen we wat links met info/beelden delen?

[Aangepast op 29/8/05 door Pim]
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Men verwacht een vloedgolf van 15 meter. Wetende dat NO ca 2 meter onder zeeniveau ligt. Pffffff
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Het lijkt me echt vreselijk als je je huis uit moet en je niet weet hoe je terug vindt na de orkaan!
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Men verwacht een vloedgolf van 15 meter. Wetende dat NO ca 2 meter onder zeeniveau ligt. Pffffff
Nee, men verwacht een vloedgolf van tussen de vijf en zeven meter. En New Orleans ligt zeven meter onder zeeniveau.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Spannend!
Om 17.00 uur (onze tijd) wordt de orkaan aan de kust verwacht.
Liever Turks dan Paaps
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Live meekijken

Klik hier
WSO

Bericht door WSO »

-- Report: Roof of Superdome in New Orleans, where thousands evacuated ahead of Hurricane Katrina, is leaking rain.

Ik vraag me af of dat geen ramp wordt, al die mensen in die arena.... NO wordt geevacueerd en dan worden alle mensen die niet weg willen in de stad in een groot gebouw gestopt.
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door WSO
-- Report: Roof of Superdome in New Orleans, where thousands evacuated ahead of Hurricane Katrina, is leaking rain.

Ik vraag me af of dat geen ramp wordt, al die mensen in die arena.... NO wordt geevacueerd en dan worden alle mensen die niet weg willen in de stad in een groot gebouw gestopt.
Van NU:
De duizenden inwoners van New Orleans die voor de orkaan Katrina schuilen in het Superdome-stadion, zijn maandagochtend zonder stroom komen te zitten. Tot overmaat van ramp begon later ook het dak van het stadion te lekken. Dat berichtte CNN.

Noodgeneratoren zorgen ervoor dat er weer licht brandt in het stadion, maar zijn niet krachtig genoeg om het luchtverversingssysteem te laten draaien. In het stadion bivakkeren ongeveer 10.000 mensen. Amerikaanse media spraken eerder van 30.000 schuilenden.
Zonder luchtverversing lijkt me dat al helemaal geen pretje...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

New Orleans, braced for a catastrophic direct hit from the powerful Category 4 storm, hunkered nearly 10,000 people in its mammoth Superdome, but Ed Reams of CNN affiliate WDSU reported that the structure has begun leaking as the winds damaged the roof letting daylight and rainwater in the darkened arena.

"I can see daylight straight up from inside the Superdome," Reams reported.

National Guard troops moved people to the other side of the dome. Others were moving beneath the concrete-reinforced terrace level.

"This is only going to get bigger," he said. "We have another two hours before the worst of the storm gets to us."
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Harry

Bericht door Harry »

Het is allemaal weer meegevallen...
refo

Bericht door refo »

Ja, er zijn maar 20 gebouwen ingestort. Er zijn maar 150 mensen naar het dak gevlucht omdat ze droog wilden zitten. Er staat maar ongeveer 3 meter water in het laagstgelegen stadsdeel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Het is allemaal weer meegevallen...
Het is inderdaad maar net wat je daar onder verstaat.... Moet je eens voorstellen: vier maal de kracht van onze 'orkaantjes'.... Dat gaat mijn bevattingsvermogen toch echt te boven. Zoiets moet je een keer hebben meegemaakt denk ik....

Gr.,
refo

Bericht door refo »

De komende dagen gaat er in een groot gebied daar nog 300-400 mm per etmaal regen vallen, volgens het KNMI.

De wind valt veelal nogal mee. Die gaat snel van een 5 naar nu een 2 in pakweg 4 uur. Maar al dat vocht bevindt zich nog steeds in dat enorme stelsel. Dat komt de komende dagen allemaal naar beneden.

Best mogelijk dat Katrina ook nog hier langs komt. Ze buigt al onze kant op. Fikse cyclonen doen af en toe europa aan.

[Aangepast op 29/8/05 door refo]
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie