TV doorbreekt nieuw taboe

Unionist

TV doorbreekt nieuw taboe

Bericht door Unionist »

't Is eigenlijk te ranzig om over te schrijven, maar ik denk dat het belangrijk is dat mensen reageren en laten weten dat we dit niet willen.

Bron NOS:

'Walgelijk initiatief' toch op tv 10-08-05

zwangere vrouw
In 1967 zorgde de 19-jarige Phil Bloom voor nationale opschudding door als eerste naakte vrouw op de Nederlandse televisie te verschijnen. Anno 2005, bijna veertig jaar later, is het taboe rondom functioneel (en minder functioneel) naakt volledig doorbroken.

Televisiezenders als MTV en TMF staan vrijwel dagelijks garant voor een uitbundige portie bloot. Ook overdag worden de hoofdzakelijk jeugdige kijkers geconfronteerd met een keur aan borsten en geslachtsdelen, al dan niet bedekt met een 'balkje'.

"Wel lollig", zo omschreef een medewerker van de platenmaatschappij Universal onlangs de clip van The Queens of the Stone Age, waarin een fan schaamteloos zijn edele delen aan de camera toont. De clip werd 's avonds ongecensureerd door onder meer TMF uitgezonden.

Sperma
Toch zijn nog lang niet alle taboes doorbroken. Zo kan nu al worden voorspeld dat de 'spermadonorshow', die binnenkort op Talpa te zien is, de Nederlandse kijker voor een nieuwe uitdaging zal stellen.

Onder de titel "Ik wil je kind en verder niets" komt het nieuwste programma van producent Reinout Oerlemans in eerste instantie eenmalig op de buis. Het concept: een ongehuwde vrouw kiest uit een groep mannen een donor die haar via kunstmatige inseminatie aan een kind moet helpen.

Eerder werd het voorstel van Oerlemans door producent Joop van den Ende en RTL-topman Fons van Westerloo naar de prullenmand verwezen. Van den Ende sprak van "een walgelijk initiatief".

Competitie
Volgens Talpa maakt de spermadonorshow deel uit van een tv-competitie die op 22 augustus begint. Er worden proefafleveringen uitgezonden van vijf tv-producenten. De uitzending die van de kijker de meeste stemmen krijgt, komt als serie op de buis.

Het CDA hoopt dat er massaal verzet ontstaat tegen het plan om de show op het scherm te brengen. "Je zult maar het kind zijn van zo'n show", aldus het Tweede-Kamerlid Atsma, die veronderstelt dat het programma in strijd is met de internationaal vastgelegde rechten van het kind.

Zwanger
Vorige week ontstond al een hoop commotie rondom een ander Talpa-programma, Big Brother. Daarin zal voor het eerst een vrouw live op televisie een kind baren, mits zij niet voortijdig weggestemd wordt.

Hoogzwangere vrouwen stonden volgens producent Endemol in de rij voor een plekje in het Big Brother-huis. De makers van het programma bekijken nu wie van de veertien geselecteerde vrouwen het meest geschikt is. De moeders-in-spe ondergaan medische tests en voeren gesprekken met psychologen.

De meeste vrouwen die voor het oog van de camera willen bevallen, gaven als reden op dat ze het "een belevenis vinden". Ook "de gezelligheid van het Big Brother-huis" sprak hen naar verluidt aan. Wanneer de eerste uitzending van de vijfde BB plaatsvindt, is nog niet bekend.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
't Is eigenlijk te ranzig om over te schrijven, maar ik denk dat het belangrijk is dat mensen reageren en laten weten dat we dit niet willen.
Hoe en waar kun je dat laten weten?
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Hoe en waar kun je dat laten weten?
Ff googlen: website van Talpa: http://www.talpa.tv.

TALPA TV B.V.
Zevenend 45-4
1251 RL Laren (nh)
Postbus 154
1250 AD LAREN (nh)

Email info@denieuwezender.tv
Yapio

Bericht door Yapio »

Elk t.v.-toestel heeft een knop-er-op.
Bovendien kun je met je 'remote-control' alles vlot wegzappen.

Maar eh ... is de PC (daar kun je toch echt niet zonder???, denk maar aan je werk/studie enz.!!!) niet heel hard op weg om binnen de Gereformeerde Gezindte de plaats van de t.v. in te nemen?

Bedenk: er loopt een uitermate goor riool door veel van onze huiskamers!!!
Nog veel meer goorheid dan Talpa te bieden heeft!

Beseffen wij dat wel?

(Ik zwijg nu verder maar stil, in besef van eigen zwakheid .....)
Jelle

Bericht door Jelle »

Een walgelijke zender, maar ja daar zijn zij de enige niet in, zoals hier ook al aangegeven werd.

t'Is jammer dat dit alles niet geweerd kan worden, maar het geet wel weer aan dat men in Nederland steed minder met normen en waarden rekening wil houden.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Yapio

Maar eh ... is de PC (daar kun je toch echt niet zonder???, denk maar aan je werk/studie enz.!!!) niet heel hard op weg om binnen de Gereformeerde Gezindte de plaats van de t.v. in te nemen?

Beseffen wij dat wel?

Het probleem is dat de betreffende knop vaak niet gevonden wordt.
Ik denk ook dat bij vele via de PC de Tv in huis wordt gehaald, maar ik weet niet of je op de pC alle zenders kan ontvangen en zien?
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Beseffen wij dat wel?

Filternet ??? :eur
refo

Bericht door refo »

Beseffen wij dat wel?

:!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Corydoras

Beseffen wij dat wel?

Filternet ??? :eur
Filternet is een riool met gefilterd water. Het is iets beter te drinken, maar nog steeds verre van zuiver...
Kislev

Bericht door Kislev »

Hebben jullie dat ook? Dat als je de krant leest (vanochtend Metro in de trein) en je leest dit soort verhalen, je loopt over de markt en ziet de tatoos, matjes in de nekken, samenwonende stellen van in de 30 die kinderen nog even uitstellen etc. etc. dat je je dan een vreemdeling voelt? Wel in de wereld maar niet meer van de wereld.
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Hebben jullie dat ook? Dat als je de krant leest (vanochtend Metro in de trein) en je leest dit soort verhalen, je loopt over de markt en ziet de tatoos, matjes in de nekken, samenwonende stellen van in de 30 die kinderen nog even uitstellen etc. etc. dat je je dan een vreemdeling voelt? Wel in de wereld maar niet meer van de wereld.
Ja, dat heb ik ook. Het is mijn thuis niet.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik word een beetje onpasselijk van dit verhaal!!! Alles in deze wereld draait maar om één ding en op zo'n manier wordt het nog gestimuleerd ook!!

Marcus 8:36
Want wat zou het den mens baten zo hij de gehele wereld won, en zijner ziele schade leed?

1 Johannes 2:17
En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
Dat hebben wij wel beter voor mekaar, niewaar?

Hoe zie jij overigens aan een stel op de markt dat ze in de dertig zijn alsmede kinderen uitstellen?

Wat is metro, tattoos en matjes?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Miscanthus

Oorspronkelijk gepost door refo
Wat is metro, tattoos en matjes?
Signaleer ik hier een generatiekloof? ;)
arend

Bericht door arend »

woonde ik ook maar op de veluwe... :du

metro: gratis krantje Afbeelding

tattoos
(kon geen onsencurabel plaatje vinden. ik zou er niet op googlen als ik jullie was... :sni )

matjes: haardracht (l.)
Afbeelding
Plaats reactie