elkaar opbouwen in het geloof

elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Hee, Kol. 2:6 is de tekst die ik meekreeg bij het afleggen van openbare belijdenis. :)
Andre

Bericht door Andre »

Gij verdrukte, door onweder voortgedrevene, ongetrooste! zie, Ik zal uw stenen gans sierlijk leggen, en Ik zal u op saffieren grondvesten.
En uw glasvensters zal Ik kristallijnen maken, en uw poorten van robijnstenen, en uw ganse landpale van aangename stenen.
MW

Bericht door MW »

Lees Nahum 1:7 eens. Echt gewelidig!!

De Heere is goed, Hij is er ter sterkte in de dag der benauwdheid, en Hij kent hen die op Hem betrouwen.

[Aangepast op 21/2/05 door MW]
Als terugkijken pijn doet...
en vooruitkijken je bang maakt...
kijk dan naast je:
Ik ga met je mee,
Ik ben altijd bij je, alle dagen

mijn weblog
Lecram

Bericht door Lecram »

Laat uw geest daarom voortdurend paraat zijn, wees waakzaam en vestig al uw hoop op de genade die u ontvangen zult wanneer Jezus Christus zich openbaart. Wees als gehoorzame kinderen en geef niet opnieuw toe aan de begeerten waardoor u vroeger, toen u nog onwetend was, werd beheerst, maar leid een leven dat in alle opzichten heilig is, zoals hij die u geroepen heeft heilig is. Er staat immers geschreven: ‘Wees heilig, want ik ben heilig.’ En aangezien u hem die iedereen beoordeelt naar zijn daden, zonder aanzien des persoons, Vader noemt, moet u tijdens uw leven als vreemdeling ook ontzag voor hem hebben. U weet immers dat u niet met zoiets vergankelijks als zilver of goud bent vrijgekocht uit het zinloze leven dat u van uw voorouders had geërfd, maar met kostbaar bloed, van een lam zonder smet of gebrek, van Christus. Al voor de grondvesting van de wereld is hij door God uitgekozen, en nu is hij, aan het einde van de tijd, verschenen omwille van u. Door hem gelooft u in God, die hem uit de dood heeft opgewekt en hem laat delen in zijn luister, zodat uw geloof tevens hoop is op God.
Nu u gehoorzaam bent aan de waarheid, is uw hart gelouterd en kunt u oprecht van uw broeders en zusters houden; heb elkaar dan ook onvoorwaardelijk lief, met een zuiver hart, als mensen die opnieuw zijn geboren, niet uit vergankelijk maar uit onvergankelijk zaad, door Gods levende en altijd blijvende woord. ‘De mens is als gras en zijn schoonheid als een bloem in het veld: het gras verdort en de bloem valt af, maar het woord van de Heer blijft eeuwig bestaan.’ Dit woord is het evangelie dat u verkondigd is.
refo

Bericht door refo »

Pas nog gehoord in een preek dat niets zo gevaarlijk is als elkaar opbouwen in het geloof.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
love

Bericht door love »

Oorspronkelijk gepost door refo
Pas nog gehoord in een preek dat niets zo gevaarlijk is als elkaar opbouwen in het geloof.
:$:$:$:$
Gian

Bericht door Gian »

Klopt.
Elkaar afbreken in het geloof is beter.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Lecram

Bericht door Lecram »

Please, begin over zulke dingen een nieuw topic!!!
Adorote

Bericht door Adorote »

Dat zou heel mooi zijn,maar ja drie OSW ers en vijf meningen .

En geloofsopbouw gaat nooit zonder de Heilige Geest.

Is er en wordt er wel is gebeden om vervulling en verlichtingen met en door en van de Heilige Geest, dan kan er maar een mening zijn ; God en Zijn Kerk vanaf Jezus Christus de Heilige Verlosser en Zijn Heilige Apostelen .
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Jds 1:20 Maar geliefden, bouwt gij uzelven op uw allerheiligst geloof, biddende in den Heiligen Geest;

KT: of: sticht elkaar in het toenemen in het vertrouwen op onzen zaligmaker, Jezus Christus.

[Aangepast op 21/2/05 door Miscanthus]
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Mensen, kunnen jullie elkaar gewoon niet beter eens in de maand elkaar opzoeken?

Elke eerste maandag van de maand wordt dat ook gedaan in Staphorst. Uit alle hoeken van het land komen ze naar die gezelschap, om met elkaar - als Hij Zelf in het midden is - zoete uren mogen hebben.
Met elkaar praten over het werk van Christus, en God lovende, omdat Hij het heeft gedaan.

Ik hou er niet van om dit soort dingen te doen op een forum waar jan en alleman op koekeloeren.
Of maak ergens een priveforum aan.
Plaats reactie