Als er nou ook nog een stel van die brulapen een poosje in een TBS kliniek gaan zitten, dan kunnen ze in Den Haag tijd vrij maken om over de zinnige dingen te gaan praten.DEN HAAG - Bij Tweede Kamerlid Joost Eerdmans is sinds maandag een elektronische enkelband geplaatst. Hij zal deze enkelband een week dragen en onder permanent toezicht van de reclassering staan. Het doel van deze proef is om als politicus in de praktijk te ondervinden hoe een dergelijke strafmaatregel werkt.
In het woonhuis van Eerdmans is een kastje geplaatst dat in rechtstreekse verbinding staat met een alarmcentrale, liet de LPF dinsdag weten. Tijdens het elektronische toezicht zal Eerdmans ook een werkstraf uitvoeren. Hij wordt ingezet in de keuken van een verzorgingstehuis in Den Haag samen met een aantal andere gestraften. De rest van de tijd moet hij verplicht in huis blijven.
Elektronisch toezicht wordt in combinatie met een werkstraf gebruikt als vervanging voor gevangenisstraf voor delicten waar maximaal 12 maanden cel op staat, of als slotfase van de gevangenisstraf waarin gedetineerden weer terug in de maatschappij worden gebracht. Ook worden sommige verdachten van inbraken en vermogensdelicten, in plaats van in voorarrest te worden gehouden, van een enkelband voorzien.
"Waar je ook met de elektronische enkelband bent, je staat onder continu toezicht van de reclassering. Als ik buiten de afgesproken tijden een bepaalde zone binnentreed, zal er direct een signaal naar de centrale worden verzonden. Hoe effectief dit systeem is, wil ik graag ervaren", licht Eerdmans zijn experiment toe.
LPF-Kamerlid Eerdmans onder elektronisch toezicht
LPF-Kamerlid Eerdmans onder elektronisch toezicht
oeiiiiiiii laat ik dit maar niet op de OSW peopletjes toepassen :,Oorspronkelijk gepost door PimAls er nou ook nog een stel van die brulapen een poosje in een TBS kliniek gaan zitten, dan kunnen ze in Den Haag tijd vrij maken om over de zinnige dingen te gaan praten.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Oorspronkelijk gepost door PimAls er nou ook nog een stel van die brulapen een poosje in een TBS kliniek gaan zitten, dan kunnen ze in Den Haag tijd vrij maken om over de zinnige dingen te gaan praten.DEN HAAG - Bij Tweede Kamerlid Joost Eerdmans is sinds maandag een elektronische enkelband geplaatst. Hij zal deze enkelband een week dragen en onder permanent toezicht van de reclassering staan. Het doel van deze proef is om als politicus in de praktijk te ondervinden hoe een dergelijke strafmaatregel werkt.
In het woonhuis van Eerdmans is een kastje geplaatst dat in rechtstreekse verbinding staat met een alarmcentrale, liet de LPF dinsdag weten. Tijdens het elektronische toezicht zal Eerdmans ook een werkstraf uitvoeren. Hij wordt ingezet in de keuken van een verzorgingstehuis in Den Haag samen met een aantal andere gestraften. De rest van de tijd moet hij verplicht in huis blijven.
Elektronisch toezicht wordt in combinatie met een werkstraf gebruikt als vervanging voor gevangenisstraf voor delicten waar maximaal 12 maanden cel op staat, of als slotfase van de gevangenisstraf waarin gedetineerden weer terug in de maatschappij worden gebracht. Ook worden sommige verdachten van inbraken en vermogensdelicten, in plaats van in voorarrest te worden gehouden, van een enkelband voorzien.
"Waar je ook met de elektronische enkelband bent, je staat onder continu toezicht van de reclassering. Als ik buiten de afgesproken tijden een bepaalde zone binnentreed, zal er direct een signaal naar de centrale worden verzonden. Hoe effectief dit systeem is, wil ik graag ervaren", licht Eerdmans zijn experiment toe.
alsof dit geen zinnig onderwerp is voor politici!
kom op zeg Pim! Eerdmans is nog 1 van de zeer weinige LPF-ers die zijn taak als volksvertegenwoordiger serieus neemt en ook aan de lijve (letterlijk) wil ervaren wat er in dit land gebeurt.
Chapeau voor Joost!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
jaOorspronkelijk gepost door Kaw
Die man is gewoon een crimineel die onder het mom van proef nu zijn straf aan het uitzitten is.![]()
jij hebt gelijk:sleep::sleep::sleep::pu:pu:pu:pu:pu:u:u
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Nou, dan vraag je je vrouw of ze ook met de proef mee doet? Kun je het gelijk uitproberen. (En achteraf is het sleuteltje wegOorspronkelijk gepost door Jelle
Dus jij denkt dat dit een afleidingsmaneuvre is:D
het zou trouwens wel een uitkomst zijn als je vrouw gaat winkelen, dan kan je een beetje bijhouden welke winkels ze zo allemaal bezoekt en het alarm af kunnen laten gaan als ze te dure winkels binnengaat.:,

Weet je wat er nou zo lomp is aan die Joost? Dat hij (samen met heel de kamer) wel instemt met een TBS beleid waar (ca.) 90 mensen per jaar gemiddeld ontsnappen, maar bij iedere ontsnapping staat hij weer op z'n achterste poten.Oorspronkelijk gepost door BillyOorspronkelijk gepost door PimAls er nou ook nog een stel van die brulapen een poosje in een TBS kliniek gaan zitten, dan kunnen ze in Den Haag tijd vrij maken om over de zinnige dingen te gaan praten.DEN HAAG - Bij Tweede Kamerlid Joost Eerdmans is sinds maandag een elektronische enkelband geplaatst. Hij zal deze enkelband een week dragen en onder permanent toezicht van de reclassering staan. Het doel van deze proef is om als politicus in de praktijk te ondervinden hoe een dergelijke strafmaatregel werkt.
alsof dit geen zinnig onderwerp is voor politici!
kom op zeg Pim! Eerdmans is nog 1 van de zeer weinige LPF-ers die zijn taak als volksvertegenwoordiger serieus neemt en ook aan de lijve (letterlijk) wil ervaren wat er in dit land gebeurt.
Chapeau voor Joost!
Laten die gasten in Den Haag OF Donner naar huis sturen, OF bij de eerste 90 ontsnappingen d'r snater houden. Het lijkt de redactievergadering van De Telegraaf soms wel als je wat uit de Tweede Kamer beluistert.