Your baby is a terrorist

Plaats reactie
Unionist

Your baby is a terrorist

Bericht door Unionist »

Wednesday, August 17, 2005 Printer-Friendly Blog-This!
TSA: Your baby is a terrorist

Infants have been stopped from boarding planes at airports throughout the U.S. because their names are the same as or similar to those of possible terrorists on the government's "no-fly list."

It sounds like a joke, but it's not funny to parents who miss flights while scrambling to have babies' passports and other documents faxed.

Ingrid Sanden's 1-year-old daughter was stopped in Phoenix before boarding a flight home to Washington at Thanksgiving.

"I completely understand the war on terrorism, and I completely understand people wanting to be safe when they fly," Sanden said. "But focusing the target a little bit is probably a better use of resources."

The government's lists of people who are either barred from flying or require extra scrutiny before being allowed to board airplanes grew markedly since the Sept. 11 attacks. Critics including the American Civil Liberties Union say the government doesn't provide enough information about the people on the lists, so innocent passengers can be caught up in the security sweep if they happen to have the same name as someone on the lists.

That can happen even if the person happens to be an infant like Sanden's daughter. (Children under 2 don't need tickets but Sanden purchased one for her daughter to ensure she had a seat.)

"It was bizarre," Sanden said. "I was hugely pregnant, and I was like, 'We look really threatening.'"
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Waar komt dit bericht vandaan?

Zowiezo vind ik die lijst een beetje nutteloos omdat de meeste teroristen toch wel met een vervalst paspoort reizen.
Leonius

Bericht door Leonius »

Tsss....bizar!! Toch ben ik bang dat het ook in Nederland/Europa die kant op zal gaan. Straks kan je geen boek meer lenen over terrorisme, zonder dat je daardoor extra in de belangstelling komt te staan (wat overigens nu al het geval is in de VS).

Gr.,
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Leonius
Tsss....bizar!! Toch ben ik bang dat het ook in Nederland/Europa die kant op zal gaan. Straks kan je geen boek meer lenen over terrorisme, zonder dat je daardoor extra in de belangstelling komt te staan (wat overigens nu al het geval is in de VS).

Gr.,
Tja, ik ken iemand op dit forum met een ongezonde belangstelling voor de Ulster Volunteer Force... Ik zal hem eens in de gaten houden. Voor je 't weet steekt het protestantse terrorisme de kop op.
Billy

Bericht door Billy »

dinsdag 16 augustus 2005 13:48

Bron: Elsevier

Ook baby's volgens 'no-fly-list' terroristen
Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen weigeren nu ook baby's aan boord van een vliegtuig uit angst voor een terreuraanslag. Het is al verschillende malen voorgekomen dat een klein kind werd geweigerd, omdat zijn naam bleek voor te komen op de Amerikaanse no-fly-list van terreurverdachten.

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn onverbiddelijk: iedereen die ook maar enigszins verdacht is, komt niet aan boord van een vliegtuig. Maar de kritiek op de no-fly-list neemt toe, omdat het steeds vaker voorkomt dat onschuldige passagiers worden verdacht van terrorisme.

Meisje
Omdat de lijst alleen namen bevat en nauwelijks achtergrondinformatie biedt over de personen, is iedereen verdacht die dezelfde of bijna dezelfde achternaam heeft als een terrorist. Hierdoor kon het gebeuren dat een 1-jarig meisje niet aan boord van een vliegtuig mocht, omdat haar naam leek op die van een terreurverdachte.

De moeder, Ingrid Sanden, is woedend over het incident. Ze kocht een vliegticket voor haar dochtertje, hoewel dat eigenlijk niet hoeft voor een kind onder twee jaar, om er zeker van te zijn dat het meisje een zitplaats had en niet op schoot hoefde. Vervolgens sloeg de luchthaven alarm en mochten moeder en dochter niet mee met het vliegtuig, zo vertelt ze aan CNN.

Paspoort
Hetzelfde overkwam Sarah Zapolsky. De beveiliging van het vliegveld vertelde haar dat haar 11 maanden oude zoontje niet mee mocht, omdat hij op de no-fly-list stond. Pas uren later, nadat de vader het paspoort van zijn zoontje had opgehaald en stapels papierwerk had ingevuld, mocht het gezin aan boord.

In totaal zijn al 89 kinderen geweigerd door vliegtuigmaatschappijen. De Amerikaanse no-fly-list wordt nog steeds uitgebreid en bevat inmiddels meer dan 100.000 namen.

In april werd een toestel van KLM toegang geweigerd tot het Amerikaanse luchtruim, omdat er een terreurverdachte aan boord zou zijn (lees Weigering KLM-toestel door VS roept vragen op). Inmiddels past ook KLM de Amerikaanse no-fly-list toe voor vluchten op Amerika (lees KLM geeft toe aan Amerikaanse eisen).

liever het zekere voor het onzekere...........
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Unionist

Bericht door Unionist »

Vorig jaar bleek zlefs Hakim van Sesamstraat verdacht te zijn vanwege zijn Arabische naam...

http://www.tiscali.nl/content/article/nopme/555683.htm
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Oorspronkelijk gepost door Leonius

Gr.,
Tja, ik ken iemand op dit forum met een ongezonde belangstelling voor de Ulster Volunteer Force... Ik zal hem eens in de gaten houden. Voor je 't weet steekt het protestantse terrorisme de kop op.
:D ;)
Billy

Bericht door Billy »

we leven nu eenmaal in een bedreigende situatie. En je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
overigens wat zou een Hakim van Sesamstraat onverdacht moeten maken in eerste aanleiding als hij geld overmaakt aan een Algerijnse vriend. Ik zou niet weten welke status deze vriend heeft bij veiligheidsdiensten en misschien weet Hakim dat zelf ook wel niet............. afijn

wellicht wordt Billy vandaag of morgen ook wel opgepakt wegens het met enige regelmaat bezoeken van (extremistische) al dan niet Nederlandse Islamitische websites en het bezoeken van de website van o.a. Geert Wilders...
tis maar welke linken gelegd worden door de AIVD.
Overigens ben ik er van overtuigd dan na maximaal 3 dagen vast gezeten te hebben weer als vrij man op straat te staan en een legitieme verklaring te hebben.....

dus ..

:cool::cool:

[Aangepast op 18/8/05 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Billy
we leven nu eenmaal in een bedreigende situatie. En je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
overigens wat zou een Hakim van Sesamstraat onverdacht moeten maken in eerste aanleiding als hij geld overmaakt aan een Algerijnse vriend. Ik zou niet weten welke status deze vriend heeft bij veiligheidsdiensten en misschien weet Hakim dat zelf ook wel niet............. afijn

wellicht wordt Billy vandaag of morgen ook wel opgepakt wegens het met enige regelmaat bezoeken van (extremistische) al dan niet Nederlandse Islamitische websites en het bezoeken van de website van o.a. Geert Wilders...
tis maar welke linken gelegd worden door de AIVD.
Overigens ben ik er van overtuigd dan na maximaal 3 dagen vast gezeten te hebben weer als vrij man op straat te staan en een legitieme verklaring te hebben.....

dus ..

:cool::cool:

[Aangepast op 18/8/05 door Billy]
Ja, ja, dat zeggen ze allemaal.:D
Plaats reactie