Boeiende weermomenten
Boeiende weermomenten
Als weerliefhebber vind ik het heel leuk om alles wat met "het weer" te maken heeft, in de gaten te houden. Zeer regelmatig (vroeger dagelijks) verricht ik ook waarnemingen, zoals max. temp. / min. temp. / neerslag / wind.
Ook vind ik het leuk om te weten hoe het in de rest van het land is geweest na bijvoorbeeld wat bijzondere / heftige situaties (flinke (onweers)buien, bijzondere verschijnselen, veel neerslag enzovoorts).
Mijn vraag is dus: MELD BOEIENDE WEERMOMENTEN HIER!!
Ook vind ik het leuk om te weten hoe het in de rest van het land is geweest na bijvoorbeeld wat bijzondere / heftige situaties (flinke (onweers)buien, bijzondere verschijnselen, veel neerslag enzovoorts).
Mijn vraag is dus: MELD BOEIENDE WEERMOMENTEN HIER!!
Het is altijd grappig om zoiets te bekijken, alleen is dat in dit geval achteraf. Als je 2 uur in de toekomst wilt bekijken moet je het progje betalen.
Althans, bij weerbeeld.nl wel, ergens anders heb ik zo'n progje nog niet gevonden.
Althans, bij weerbeeld.nl wel, ergens anders heb ik zo'n progje nog niet gevonden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik bedoel eigenlijk een verslagje van bijzondere / heftige weergebeurtenissen.
Trouwens op http://www.rijnmondweer.nl en op www. weer.nl kun je ook radars zien. Daarmee kun je toch al een beetje zien wat voor weer je kunt verwachten. Bijvoorbeeld een onweersgebied kun je op die radars al heel goed aan zien komen vanuit Frankrijk / België.
Tja, voor het meest actuele moet je idd betalen.
Trouwens op http://www.rijnmondweer.nl en op www. weer.nl kun je ook radars zien. Daarmee kun je toch al een beetje zien wat voor weer je kunt verwachten. Bijvoorbeeld een onweersgebied kun je op die radars al heel goed aan zien komen vanuit Frankrijk / België.
Tja, voor het meest actuele moet je idd betalen.
ga eens naar Mike Singers en download Wheater Watcher kun je ook de actuele weersberichten zien en tevens krijg je er een mooie wallpaper bij met verschillende mogelijkheden.Oorspronkelijk gepost door Gian
Het is altijd grappig om zoiets te bekijken, alleen is dat in dit geval achteraf. Als je 2 uur in de toekomst wilt bekijken moet je het progje betalen.
Btw. HMH wat gebruikte jij voor meetinstrumenten voor je dagelijkse metingen?
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Ik ben ook redelijk actief op www.vwkweb.nl. Stuur regelmatig mijn dagelijkse waarnemingen in.Oorspronkelijk gepost door ahuibers
Mijn vriend is er veel mee bezig.
Is ook actief op http://www.vwkweb.nl
Ik gebruik 2 weerstations, namelijk een Oregon Scientific en nog een ander zendergestuurd weerstation (weet ik het merk zo één, twee, drie niet van).Oorspronkelijk gepost door Egbert
Btw. HMH wat gebruikte jij voor meetinstrumenten voor je dagelijkse metingen?
De Oregon Scientific meet buitentemperatuur (sensor ligt in een redelijk officiële weerhut van louvre-deurtjes en spierwit geverft), luchtdruk (in hele hPa's). Het andere weerstation meet hetzelfde (helaas is de sensor die de relatieve luchtvochtigheid (RV) meet, kapot) en de luchtdruk op 1 decimaal nauwkeurig en ook nog de neerslag.
Vooral sinds ik in de weerhut meet, is de nauwkeurigheid van de temperatuurmeting beter geworden.
Ik heb wel zo mijn eigen boeiende weermomenten, maar om dat nou allemaal op papier (scherm) te zetten...
Gewoon een prachtige rose lucht 's avonds als de zon ondergaat...
Een schitterende wolkenformatie die langsdrijft...
Dat speciale luchtje dat buiten hangt als het net geregend heeft...
Maar dat zul je allemaal wel niet bedoelen.
Gewoon een prachtige rose lucht 's avonds als de zon ondergaat...
Een schitterende wolkenformatie die langsdrijft...
Dat speciale luchtje dat buiten hangt als het net geregend heeft...
Maar dat zul je allemaal wel niet bedoelen.
Be yourself, there are plenty of others.
Natuurlijk is dat ook boeiend en heel mooi. Als je wil, mag je dat gewoon melden hoor.
Maar het gaat mij vooral om de wat bijzondere / meer heftige verschijnselen. Of mensen die hier willen melden d.m.v. een verslagje.
Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat de andere weermomenten niet boeiend zijn hè, begrijp me goed!
Maar het gaat mij vooral om de wat bijzondere / meer heftige verschijnselen. Of mensen die hier willen melden d.m.v. een verslagje.
Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat de andere weermomenten niet boeiend zijn hè, begrijp me goed!
Wij hebben hier momenteel de heetste zomer sinds jaren Het is warm maar niet spectaculair. Dat is het pas als je een bepaald geluid op de radio hoort en er een stormwaarschuwing uitgaat.
We kijken dan onmiddelijk op internetDe radar van Green Bay Wisconsin is op 30 mijl van hier en dat geeft wel aan of hij hier over zal gaan.Als er weer eens zoiets is zal ik verslag doen, voorlopig warm, hoge luchtvochtigheid en veel muggen.
We kijken dan onmiddelijk op internetDe radar van Green Bay Wisconsin is op 30 mijl van hier en dat geeft wel aan of hij hier over zal gaan.Als er weer eens zoiets is zal ik verslag doen, voorlopig warm, hoge luchtvochtigheid en veel muggen.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
In Nederland....?Oorspronkelijk gepost door H.M.H.
Maar het gaat mij vooral om de wat bijzondere / meer heftige verschijnselen.
Zo heb ik 1 wens om ooit eens 2 maanden tijdens het orkanenseizoen in Florida te zijn.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Een neefje van mij heeft een dvd die door National Geographic is uitgegeven, en die gaat over extreem weer. Filmopnamen van tornado's, een heel stuk film over de bliksem. Iemand in Amerika die drie keer door de bliksem is getroffen, echt heel vreemd, maar het wel heeft overleefd. Ook stukjes film over aardbevingen, heel boeiend.
Lijkt me een must-have voor jou, HMH!
Lijkt me een must-have voor jou, HMH!
Be yourself, there are plenty of others.