Tulp keukens heeft fallissement aangevraagd
-
Tulp keukens heeft fallissement aangevraagd
RIJSSEN - De winkelketen Tulp Keukens heeft faillissement aangevraagd. Naar verwachting zal de rechtbank woensdag het faillissement van de dertien vestigingen uitspreken en een curator aanstellen. Dat liet de onderneming dinsdag weten.
De keukenwinkels zijn volledig in handen van Keukengroep Beheer. Zodra het faillissement is uitgesproken, zal Keukengroep Beheer met de curator over een mogelijke doorstart spreken. Tulp Keukens verwacht de activiteiten in afgeslankte vorm te kunnen voortzetten. Bij de onderneming werken 180 mensen.
Het bedrijf raakte in financiële nood door een sterke terugloop in het aantal verkochte keukens. De druk op de keukenmarkt is volgens Keukengroep het gevolg van de algehele economische teruggang. "Consumenten zijn steeds terughoudender geworden en bovendien is er een prijzenslag op de keukenmarkt ontstaan".
De afgelopen jaren kon Tulp Keukens nog het hoofd boven water houden door middel van reorganisaties. In 2004 en 2005 is de omzet van het bedrijf echter 'aanzienlijk' gedaald waardoor een faillissement onvermijdelijk is geworden. Dit werd versterkt doordat de huisbankier niet langer bereid was de relatie met het bedrijf voort te zetten.
Jammer voor degene die hun bestelde keuken al gedeeltelijk betaald hebben.
http://www.tulpkeukens.nl/PERSBERICHT.pdf
De keukenwinkels zijn volledig in handen van Keukengroep Beheer. Zodra het faillissement is uitgesproken, zal Keukengroep Beheer met de curator over een mogelijke doorstart spreken. Tulp Keukens verwacht de activiteiten in afgeslankte vorm te kunnen voortzetten. Bij de onderneming werken 180 mensen.
Het bedrijf raakte in financiële nood door een sterke terugloop in het aantal verkochte keukens. De druk op de keukenmarkt is volgens Keukengroep het gevolg van de algehele economische teruggang. "Consumenten zijn steeds terughoudender geworden en bovendien is er een prijzenslag op de keukenmarkt ontstaan".
De afgelopen jaren kon Tulp Keukens nog het hoofd boven water houden door middel van reorganisaties. In 2004 en 2005 is de omzet van het bedrijf echter 'aanzienlijk' gedaald waardoor een faillissement onvermijdelijk is geworden. Dit werd versterkt doordat de huisbankier niet langer bereid was de relatie met het bedrijf voort te zetten.
Jammer voor degene die hun bestelde keuken al gedeeltelijk betaald hebben.
http://www.tulpkeukens.nl/PERSBERICHT.pdf
-
Dat is bij mij de reden waarom ik nooit een bedrag vooruit wil betalen.
Gaat de zaak op de fles, dan heb je zelf niets maar bent wel je geld kwijt.
En meestal als je aangeeft geen aanbetaling te willen doen en zegt dan maar elders te kopen, dan zijn ze best bereid om alsnog akkoord te gaan.
Mijn advies is dan ook altijd: Betaal nooit iets vooruit.
Gaat de zaak op de fles, dan heb je zelf niets maar bent wel je geld kwijt.
En meestal als je aangeeft geen aanbetaling te willen doen en zegt dan maar elders te kopen, dan zijn ze best bereid om alsnog akkoord te gaan.
Mijn advies is dan ook altijd: Betaal nooit iets vooruit.
-
Ze hadden toch de oude directeur weer aangetrokken? Of heb ik dat verkeerd gehoord? Management zat toch in westen?Oorspronkelijk gepost door Baco
Was te verwachten dit. Geen sterk management daar.
(edit)Of doorstart met ex-dir als eigenaar? (edit)
[Aangepast op 5/7/05 door Barryvrouw]
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
-
De oude direkteur is idd als adviseur aan het werk geweest.Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwZe hadden toch de oude directeur weer aangetrokken? Of heb ik dat verkeerd gehoord? Management zat toch in westen?Oorspronkelijk gepost door Baco
Was te verwachten dit. Geen sterk management daar.
Er zijn volgens mij nog heel wat mensen uit onze richting die daar werkte. Vervelend voor hun.
-
Hoge marges. Dat weet ik wel. Zitten er in Rijssen ook wel een paar van oudsher. Maar Tulp is al vaker op de fles gegaan.Oorspronkelijk gepost door marsm104
Het valt mij wel op, dat de keukenbranche een instabiele branche is. Vaak gaan deze bedrijven falliet. Zijn de marges dan zo laag, dat ze er amper van kunnen leven?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwHoge marges. Dat weet ik wel. Zitten er in Rijssen ook wel een paar van oudsher. Maar Tulp is al vaker op de fles gegaan.Oorspronkelijk gepost door marsm104
Het valt mij wel op, dat de keukenbranche een instabiele branche is. Vaak gaan deze bedrijven falliet. Zijn de marges dan zo laag, dat ze er amper van kunnen leven?
Ja, en dan zonder met de ogen te knipperen doorstarten. Veel onderaannemers, klantne laten zitten met grote schulden. Zelf wonen in een kasteel van heb ik jou daar. Zum

-
Nou geloof ik dat je het niet helemaal goed ziet.Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Er wordt van alles verwijderd van dit forum, maar dit soort roddels mogen wel ? :stu
wat heb je er aan om anderen door het slijk te halen ? Ga naar de desbetreffende direkteur of adviseur en vertel hem persoonlijk de waarheid.
(da's beter dan achter zijn rug om over hem te roddelen0
Wie haalt wie door het slijk. Is het niet zo dat hier zeer veel mensen met hun gespaarde, en daarna aanbetaalde geld door het slijk gehaald worden. En niet te spreken over de 180 mensen die daar de kost verdiende.
Voor 3 weken terug stonden er nog advertentie`s in de krant om mensen op te roepen te solliciteren voor diverse functies. Het lijkt mij dat er toen wel duidelijk was dat het niet helemaal goed ging.
Maar Tulp is al vaker op de fles gegaan.
Dit is nou niet echt objectieve informatie hoor.
Ja, en dan zonder met de ogen te knipperen doorstarten. Veel onderaannemers, klantne laten zitten met grote schulden. Zelf wonen in een kasteel van heb ik jou daar. Zum:(:(:(
Ik vind dat Gabrielle wel een punt heeft.
Be yourself, there are plenty of others.