Er word te snel gestaakt
Er word te snel gestaakt
Stilstaande treinen, actievoerende brandweerlieden en politieagenten. Ambulancepersoneel dat zondagsdiensten draait. Huisartsen leggen het werk neer. Openbaar vervoer rijdt niet en reinigingsdiensten komen niet langs.
Het lijkt alsof Nederland massaal naar het stakingsmiddel grijpt zodra onderhandelingen vastlopen. Met alle overlast van dien voor de rest van de bevolking. Is het terecht dat er zo vaak gestaakt wordt? Of grijpen de onderhandelaars te snel naar het stakingsmiddel om hun woorden kracht bij te zetten?
Het lijkt alsof Nederland massaal naar het stakingsmiddel grijpt zodra onderhandelingen vastlopen. Met alle overlast van dien voor de rest van de bevolking. Is het terecht dat er zo vaak gestaakt wordt? Of grijpen de onderhandelaars te snel naar het stakingsmiddel om hun woorden kracht bij te zetten?
Ik heb begrepen dat er van die laatste treinstaking nog wel wat rekeningen stuurd gaan worden, omdat circa tweehonderd mensen het hele treinverkeer stillegden. Ik zou zeggen dat zij buiten hun boekje gegaan zijn.
Maar voor de rest? Ik kan het niet beoordelen. Neem nou die huisartsen. De ene krant een interview met dokter Knook: huisartsen móeten staken anders gaat de zorg er aan! Andere krant: huisarts Van Botten: Het gaat de huisarts alleen maar om het geld!
Wie weet dan nog wat waarheid is?
Maar voor de rest? Ik kan het niet beoordelen. Neem nou die huisartsen. De ene krant een interview met dokter Knook: huisartsen móeten staken anders gaat de zorg er aan! Andere krant: huisarts Van Botten: Het gaat de huisarts alleen maar om het geld!
Wie weet dan nog wat waarheid is?
Be yourself, there are plenty of others.
Ik krijg altijd de kriebels als ik het woord staken hoor. Mensen die staken realiseren zich niet wat ze de economie en hun werkgever er mee aandoen. Er zijn veel meer manieren om het eea goed te regelen.
Staken vind ik zo goedkoop. Zo van, ik krijg mijn zin niet, nou dan doe ik niks meer.
Ik vind er helemaal een verkeerd signaal van uitgaan. Waar staakt men voor. Om een 0,25 % meer salaris. Om te gillen toch.
Staken vind ik zo goedkoop. Zo van, ik krijg mijn zin niet, nou dan doe ik niks meer.
Ik vind er helemaal een verkeerd signaal van uitgaan. Waar staakt men voor. Om een 0,25 % meer salaris. Om te gillen toch.
Oei nu druk ik toch net op het verkeerde stemblokje en kan het niet meer herstellen.
Ik ben niet voor staking en dat denk ik zeker er wordt al heel snel, te snel, naar dat middel gegrepen.
Maar misschien is het overleg tussen de regering en de vakbond b.v. weleen zodanig moeizaam gebeuren dat de een ten allen tijde zijn poot stijf houd en dan zou de andere partij altijd moeten toegeven.
Ja dat kan ook niet.
Maar ik denk altijd wel dat een staking meer kost dan dat het opbrengt bij de werknemer.
Daarom staken nee, ik ben vaak meegevraagt maar ben nooit meegegaan.
Ik ben niet voor staking en dat denk ik zeker er wordt al heel snel, te snel, naar dat middel gegrepen.
Maar misschien is het overleg tussen de regering en de vakbond b.v. weleen zodanig moeizaam gebeuren dat de een ten allen tijde zijn poot stijf houd en dan zou de andere partij altijd moeten toegeven.
Ja dat kan ook niet.
Maar ik denk altijd wel dat een staking meer kost dan dat het opbrengt bij de werknemer.
Daarom staken nee, ik ben vaak meegevraagt maar ben nooit meegegaan.
Er wordt tegenwoordig wel eens te snel gestaakt. Maar volgens mij is het gewoon een onderhandelings-instrument geworden. Het element van opstand van de onderdrukte tegen z'n onderdrukker is er wel af. Vroeger, toen er in de industrie (de steenbakkerijen langs de rivieren, in de textiel, etc.) nog werkelijk werknemers werden onderdrukt, was staken denk ik legitiem. Mensen (mannen, vrouwen en kinderen) werden daar op een werkelijk mensonterende maniet uitgebuit, dat ze daar tegen in opstand kwamen is terecht geweest.
-
De mensen zouden meer en harden moeten gana werken ipv staken. Dat zou een betere stimulans zijn voor onze economie.Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwAlle andere schreeuwers ook afschaffen.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Allemaal de schuld van de vakbonden.
Afschaffen die vakbonden. Het zijn ordinaire linkse schreeuwers.?
Of ga ik nu een beetje te ver??
-
Econoom in wording???S.v.p. stelling onderbouwen.Oorspronkelijk gepost door BacoDe mensen zouden meer en harden moeten gana werken ipv staken. Dat zou een betere stimulans zijn voor onze economie.Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwAlle andere schreeuwers ook afschaffen.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
[Aangepast op 2/7/05 door Barryvrouw]
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Kan je niet ergens anders je familie afz....?Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwEconoom in wording???S.v.p. stelling onderbouwen.Oorspronkelijk gepost door BacoDe mensen zouden meer en harden moeten gana werken ipv staken. Dat zou een betere stimulans zijn voor onze economie.Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwAlle andere schreeuwers ook afschaffen.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
[Aangepast op 2/7/05 door Barryvrouw]
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.