Alverzoening

arend

Alverzoening

Bericht door arend »

Medechristenen beschuldigen van 'alverzoening' komt in de praktijk neer op hen ervan beschuldigen dat ze geen christen zijn. Immers, als er alverzoening is, dan is het geloof nutteloos, en is het geloof nutteloos, dan immers is Christus voor niets gestorven.

Kritische aanhangers van de EO worden ervan beschuldigd 'alverzoening' te leren.

Ik zou wel eens willen horen wat de redenering daarachter is. Graag nodig ik hen hierbij uit om bijbels en praktisch (dus met citaten van uitspraken van "De EO" te laten zien dat deze alverzoening voorstaat.
Het lijkt me dat de uitspraak van 'een eo-er' niet maatgevend is voor 'de EO'.

post aangepast door TS. Het was niet juist om e.e.a. zo op de man te spelen.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Arend,

er is een verschil tussen alverzoening en algemene verzoening.
Zowel admin als meneer Snoek spreken van algemene verzoening, wat gewoon Bijbels is, naar mijn mening. Zie;
Tit 2:11 ¶ Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.

dat wil niet zeggen dat iedereen behouden wordt. Wèl dat de verzoening voor iedereen is. Het wordt verkregen door het geloof in Jezus Christus.

gr. Miscanthus
Lizzy

Bericht door Lizzy »

God met wat wereld vermengt, dat vind ik van de EO.
Als ze willen evangeliseren, dan moeten ze het op Bijbelse gronden doen.
Alverzoening ja dat leert de EO.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

De leer van de EO is: een beetje van mezelf en de rest van God.
Zij willen niet dat het een eenzijdig Godswerk is, maar willen daarzelf daartoe ook bijdragen.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Soms komt Gods woord er niet eens aan te pas bij bepaalde programma's.

Afbeelding
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Soms komt Gods woord er niet eens aan te pas bij bepaalde programma's.
Lizzy,

je zou je eens wat beter kunnen verdiepen in je Bijbel in plaats van gezellig over koffie te gaan praten. Daar komt Gods Woord volgens mij ook niet aan te pas...

Jelle,

de EO is een vereniging en die hebben geen leer.

Lizzy,

de EO leert geen alverzoening. De EO leert niks. De EO is een vereniging die is samengesteld uit verschillende kerkelijke denominaties en hebben als missie: onkerkelijke mensen in contact brengen met Jezus Christus als verzoener der wereld. Dat is geen alverzoening, maar algemene verzoening.

Zie: 2Co 5:19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.

1Jo 2:2 En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor [de] [zonden] der gehele wereld.

„De oproep in de prediking luidt: „Kom tot Christus, opdat u verzoend worde”, en niet: „Geloof, want u bent verzoend”.

groet, Miscanthus
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door arend
Medechristenen beschuldigen van 'alverzoening' komt in de praktijk neer op hen ervan beschuldigen dat ze geen christen zijn. Immers, als er alverzoening is, dan is het geloof nutteloos, en is het geloof nutteloos, dan immers is Christus voor niets gestorven.

Ik ben, als kritisch aanhanger van de EO, zojuist door Admin ervan beschuldigd 'alverzoening' te leren.

Ik ervaar dit als smaad. Graag nodig ik de Admin hierbij uit om bijbels en praktisch (dus met citaten van uitspraken van "De EO" te laten zien dat deze alverzoening voorstaat.
Je mag op dit forum blijkbaar wel lid zijn van
een kerk die God's bestaan loochend, zolang je maar niet 'van de EO'bent.
Aangezien dergelijke pluraliteit hier dus is toegestaan, lijkt me dat de uitspraak van 'een eo-er' niet maatgevend is voor 'de EO'.

Nogmaals, Graag een onderbouwde uitleg van deze uitermate kwetsende en neerbuigende opmerking van Admin.

Arend als jij persoonlijk wat hebt met Admin, doe dat dan via u2u en niet op deze manier.
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Oorspronkelijk gepost door arend

Ik ben, als kritisch aanhanger van de EO, zojuist door Admin ervan beschuldigd 'alverzoening' te leren.

Ik ervaar dit als smaad. Graag nodig ik de Admin hierbij uit om bijbels en praktisch (dus met citaten van uitspraken van "De EO" te laten zien dat deze alverzoening voorstaat.
Je mag op dit forum blijkbaar wel lid zijn van
een kerk die God's bestaan loochend, zolang je maar niet 'van de EO'bent.
Aangezien dergelijke pluraliteit hier dus is toegestaan, lijkt me dat de uitspraak van 'een eo-er' niet maatgevend is voor 'de EO'.

Nogmaals, Graag een onderbouwde uitleg van deze uitermate kwetsende en neerbuigende opmerking van Admin.

Arend als jij persoonlijk wat hebt met Admin, doe dat dan via u2u en niet op deze manier.
Volgnes mij is juist dit het pijnpunt wat in de verschillende- nu gesloten- draden naar voren kwam: mensen-posters ervaren censuur. Stellen daar vragen over. En worden vervolgens gekwetst. En ja dan kan ik me levendig voorstellen dat iemand om uitleg danwel toelichting vraagt? De uitspraken van de admin zijn per slot van rekening ook op het openbare forum gedaan.
Sabra

Bericht door Sabra »

Zij willen niet dat het een eenzijdig Godswerk is, maar willen daarzelf daartoe ook bijdragen.
Mijn inziens kun je helemaal niet spreken over de 'leer' van de EO. Het is een omroeporganisatie, geen kerkverband. Dat is ook de kracht van de EO, zij brengen het goede nieuws zonder dat het gekleurd is.

Daarnaast vraag ik mij af hoeveel mensen hier ooit 'Nederland Zingt' hebben gezien op zondagmorgen, waar Ds. Arie van der Veer een meditatie houdt. En dat is niet zoals Jelle beweert, een beetje van jezelf en een beetje van God.

Het is de Heilige Geest die werkt, maar een mens moet dat wel willen ontvangen.
Die mening mag je hebben, maar het is niet bepaald onderbouwd met feiten of argumenten.

De kern van evangeliseren is juist dat het op grond van de bijbel is. De bijbel is het evangelie, en zonder evangelie is geen evangelisatie mogelijk. Daarnaast is dit een loze uitspraak.

De EO 'leert' helemaal geen alverzoening. Dat zijn termen die men probeert op de EO te plakken. Ik denk zelf dat men dit wil doen om de mensen die inzien dat de EO goed werk doet, ook veel mensen uit reformatorische kring, angst aan te jagen en hen op basis van valse argumenten en en leugens bij de EO vandaan wil halen om dat de eigen 'leer' niet meer aanslaat of dat de kerk leegloopt omdat men zo wettisch is en farizeeërs gelijk.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Lizzy,

je zou je eens wat beter kunnen verdiepen in je Bijbel in plaats van gezellig over koffie te gaan praten. Daar komt Gods Woord volgens mij ook niet aan te pas...

Lizzy,

de EO leert geen alverzoening. De EO leert niks. De EO is een vereniging die is samengesteld uit verschillende kerkelijke denominaties en hebben als missie: onkerkelijke mensen in contact brengen met Jezus Christus als verzoener der wereld. Dat is geen alverzoening, maar algemene verzoening.

Zie: 2Co 5:19 Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende; en heeft het woord der verzoening in ons gelegd.

1Jo 2:2 En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor [de] [zonden] der gehele wereld.

„De oproep in de prediking luidt: „Kom tot Christus, opdat u verzoend worde”, en niet: „Geloof, want u bent verzoend”.

groet, Miscanthus

Miscantus,
Wat ben jij de EO aan het verdedigen zeg! En ik heb die topic over koffie geopend omdat ik soms moe wordt van al die zware gesprekken.
Je kunt je ook onder de koffie in de Bijbel lezen. Een beetje een steek onder water vind ik die opmerking van je.
Er is over een tijd voor.

Ik weet waarom ik die opmerking geplaatst heb dat Gods Woord er niet aan te pas komt en dat is vanwege het programma "Jong". Een mooi programma, maar het zijn verder geen inhoudelijke gesprekken, zelfs niet één vraag of ze moeten er zelf mee komen.

Afbeelding
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Sabra
Die mening mag je hebben, maar het is niet bepaald onderbouwd met feiten of argumenten.

De kern van evangeliseren is juist dat het op grond van de bijbel is. De bijbel is het evangelie, en zonder evangelie is geen evangelisatie mogelijk. Daarnaast is dit een loze uitspraak.
Je kunt niet God dienen en de mammon en ik heb zelf geen tv, maar als ik naar de eo kijk of luister dan zie ik toch veel dingen die ik niet vind kloppen.
God wil alleen de eer!

Afbeelding
Sabra

Bericht door Sabra »

Ik weet waarom ik die opmerking geplaatst heb dat Gods Woord er niet aan te pas komt en dat is vanwege het programma "Jong". Een mooi programma, maar het zijn verder geen inhoudelijke gesprekken, zelfs niet één vraag of ze moeten er zelf mee komen.
Blijkbaar kijk jij dan niet alle EO programma's. Is het daarnaast noodzakelijk dat in een programma als 'Jong' er over de bijbel gepraat moet worden?
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Blijkbaar kijk jij dan niet alle EO programma's. Is het daarnaast noodzakelijk dat in een programma als 'Jong' er over de bijbel gepraat moet worden?
Nou vaak gaat het toch over jongeren die wat speciaals meemaken of hebben en dan is het niet misplaatst om dan juist de vraag te stellen of ze de kracht van boven krijgen.

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

Mijn inziens kun je helemaal niet spreken over de 'leer' van de EO. Het is een omroeporganisatie, geen kerkverband. Dat is ook de kracht van de EO, zij brengen het goede nieuws zonder dat het gekleurd is.

Daarnaast vraag ik mij af hoeveel mensen hier ooit 'Nederland Zingt' hebben gezien op zondagmorgen, waar Ds. Arie van der Veer een meditatie houdt. En dat is niet zoals Jelle beweert, een beetje van jezelf en een beetje van God.

Het is de Heilige Geest die werkt, maar een mens moet dat wel willen ontvangen.

De EO 'leert' helemaal geen alverzoening. Dat zijn termen die men probeert op de EO te plakken. Ik denk zelf dat men dit wil doen om de mensen die inzien dat de EO goed werk doet, ook veel mensen uit reformatorische kring, angst aan te jagen en hen op basis van valse argumenten en en leugens bij de EO vandaan wil halen om dat de eigen 'leer' niet meer aanslaat of dat de kerk leegloopt omdat men zo wettisch is en farizeeërs gelijk.

Nee dat weet ik ook dat het geen kerkverband is, maar ze brengen het evangelie wel zeer gekleurd en niet kleurloos zoals je aangeeft en ik betwijfel of ze het goede neiuws wel brengen, Ja het goede nieuws in eigen ogen, maar is dat ook naar het Woord?

Ja ik hoor ds. van de Veer wel eens en lees ook wel eens wat van hem en daarin hoor of lees ik niet altijd dat het alleen van God vandaan moet komen, daar heeft hij ook wel andere meningen over.
Plaats reactie