Operatie

pingpongbal

Operatie

Bericht door pingpongbal »

Over een paar weken moet ik geopereerd worden aan mijn neus. Mijn neus zit altijd verstopt en ik heb heel vaak voorhoofdsholte-ontsteking. Ook heb ik veel last van m’n keel omdat ik vaak door m’n mond adem, ook ’s nachts. Nu moeten de doorgangetjes wat groter gemaakt worden want die zijn veel te klein bij mij. En het tussenschot zit scheef bovenin.

Wie is er ook wel eens geopereerd? Hoe vond je het? Viel het mee of tegen? Hoe is het om onder narcose te gaan? Ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen dus ik heb er helemaal geen ervaringen mee (gelukkig). Ik ben benieuwd of er hier ook wel eens iemand aan z’n neus geopereerd is!

Als je meer details wil weten over de operatie kan je dat hier lezen.
Lecram

Bericht door Lecram »

De enige narcose die ik heb gehad was vanwege een kijkoperatie in mijn knie. Ik weet nog steeds niet waarom daar narcose voor nodig was.

Het was wel een rare ervaring. Iemand praat tegen je en die verdwijnt ineens. En dan word je in een heel andere ruimte wakker, kotsmisselijk.

[Aangepast op 3/5/05 door Lecram]
Marjan

Bericht door Marjan »

Toen ik een jaar of acht was zijn mijn amandelen verwijderd, daarna ben ik nauwelijks meer in het ziekenhuis geweest. Tenminste niet voor operaties, wel voor twee geboortes. Maar dat ging zonder narcose.

Ping, sterkte met je neus! Ik heb pas van iemand gehoord die aan zijn neus is geholpen en hij was enorm opgeknapt. Had weer gewoon lucht en zo.
Be yourself, there are plenty of others.
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
De enige narcose die ik heb gehad was vanwege een kijkoperatie in mijn knie. Ik weet nog steeds niet waarom daar narcose voor nodig was.

Het was wel een rare ervaring. Iemand praat tegen je en die verdwijnt ineens. En dan wordt je in een heel andere ruimte wakker, kotsmisselijk.
die misselijkheid is per persoon ook zeer verschillend!!!!

Ik ben als kind verschillende keren onder narcose behandelt (operatie)!!
David J

Bericht door David J »

Ik ben als kind een keer of vijftien onder een heel lichte narcose geweest (met zo'n kapje) voor het doorprikken van mijn trommelvliezen. Altijd ontzettend misselijk, veel overgeven.

Twee jaar geleden heb ik een hoornvliestransplantatie gehad, zo'n twee uur onder narcose geweest. Daarna voelde ik me echter (relatief) kiplekker en was ik meteen helder genoeg om van de 'uitslaapkamer' af te mogen. Dus of de narcoses zijn verbeterd, of ik kan er beter tegen, of beide.

Narcose is inderdaad: boem, weg. De laatste keer voelde ik de zooi duidelijk door de ader van mijn arm lopen, tot aan mijn schouder. Daarna niks meer. Het moment zelf is wel gek, je laat je zelf toch welbewust vergiftigen, en je hoopt maar dat die anesthesist (of hoe heet zo'n jongen ook weer) goed opgelet heeft.

[Aangepast op 3/5/05 door David J]
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik ben verschillende malen onder narcose geweest. Iets van 6 keer ofzo. Tussen mijn 4e en mijn 13e. Allemaal voor kleine behandelingen zoals amandelen (3 keer!), trommelvliezen en m'n voorhuid. Elke keer was het weer kotsmisselijk wakker worden met een gevoel dat er een blok beton op mijn hoofd ligt, behalve de laatste keer. Toen voelde ik me fris en fruitig. Achteraf bleek tot mijn grote verbazing dat juist die narcose niet goed was gegaan en dat ze 2,5 uur bezig waren geweest om mij weer bij te krijgen en dat mijn bloeddruk gevaarlijk laag was.

Hopelijk schrikt het je niet af, maar dat is hoe ik het beleefd heb.
Dat bijkomen is ff niet prettig, maar na een uur voel je je alweer een stuk beter.
Channa

Bericht door Channa »

De ervaring die ik van narcose heb is heerlijk slapen, even wakker worden en weer in een diep gat wegzinken. Daar moet je je wel aan over kunnen geven anders is het vervelend.
Een nadeel vond ik dat een maand lang mijn korte termijngeheugen minder goed werkte.

De ingreep van jou duurt niet zo lang, dat scheelt misschien ook wel.
Enne....kijk voorzichtig in de spiegel :$ als de tampons nog in je neus in zitten!!!;)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Mijn zus heeft die operatie ook gehad. Dat is alweer tien jaar geleden. Ze zegt dat het helemaal geen pijn doet. Ze moest er zelfs nog een paar dagen voor blijven. Het ergste vond ze, doordat je bloed in je maag krijgt je zo misselijk bent er dat komt er ook gezellig uit.

Het ergste was dat toen ze net thuis was dat alle opgekropte spanning eruit kwam. Ik maakte een opmerking en ze moest echt vreselijk lachen terwijl dat niet ging met al die toestanden aan haar neus.

Dus één tip ga niet lachen, want dan ga je op een gegeven moment janken.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne »

Arme Ping... krijgt de schrik van dr leven als ze dit leest... :#:$
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
limosa

Bericht door limosa »

'k heb een keer (lang, heel lang geleden) een narcose gehad voor amandelen weghalen, niks geen last van gehad, wat ik me herinner is dat ik veel limonade mocht drinken en ijsjes kreeg ;-)

Verder een keer een blinde darm die eruit gepulkt moest worden. Van de narcose niks geen last gehad, ik zag de beste man het spuitje leegdrukken maar voor het helemaal leeg was lag ik te pitten. Ook daarna geen last gehad. Het ergste was dat ik pillen kreeg om me helemaal maar dan ook echt helemaal leeg te p**pen voor die operatie . . .
Andre

Bericht door Andre »

Ik wens je heel veel sterkte en alvast beterschap Pingpongbal.
lammert
Contacteer:

Bericht door lammert »

Ik heb inmiddels al diverse operaties gehad.
Een aantal met algehele narcose een een aantal met een ruggeprik.
Van de operaties met algehele narcose ben ik behoorlijk beroerd,
met de ruggeprik geen enkele last, terwijl deze operaties aanzienlijk
zwaarder waren, 1 operatie duurde liefst 4 uur!

In ieder geval veel sterkte!

[Aangepast op 3/5/05 door lammert]
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Nou, ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen of een operatie ondergaan! dus ik kan je geen verhaal vertellen over 'hoe het bij ging'' :)

Nietemin: Veel sterkte!!

Grt, AJ
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Arme Ping... krijgt de schrik van dr leven als ze dit leest... :#:$
Nou zo erg is het ook weer niet hoor. Jij denkt natuurlijk aan je kaakoperatie. :)
Heel veel sterkte ik elk geval en ik hoor het wel hoe je het ervaren hebt.

[Aangepast op 3/5/05 door Lizzy]
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Plaats reactie