'Hand van God' voorlopig van de buis

Lambertus

Bericht door Lambertus »

het heeft dus toch gewerkt de petitie tegen

Uitgegeven: 10 mei 2005 15:38

AMSTERDAM - Telecombedrijf Versatel zendt de commercial 'Hand van God' de komende twee weken niet meer uit in afwachting van de uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC). In Amsterdam vond dinsdag een hoorzitting van de commissie plaats naar aanleiding van klachten over de reclamespot. De ChristenUnie overhandigde daarbij bijna 1100 handtekeningen aan Versatel en de RCC.

De commissie ontving vanaf de eerste uitzenddatum op 18 april 213 klachten over de reclame voor een supersnelle adsl-verbinding met het exclusieve aanbod voor rechtstreekse uitzendingen van het eredivisievoetbal. In de commercial tikt de 'Hand van God' een doelpoging van Feyenoorder Romeo Castelen binnen. De klagers noemden het spotje kwetsend voor gelovigen. De ChristenUnie verzamelde tot dinsdagmiddag al 1100 handtekeningen tegen de reclame.

Na de eerste klachten paste Versatel het spotje aan door de zin 'Hoe is het in godsnaam mogelijk?' eruit te halen. "We weten nog niet of we de commercial nog gaan uitzenden", aldus een woordvoerster van het telecombedrijf. "Die beslissing moet nog worden genomen, overigens ongeacht wat de uitspraak van de commissie is."

Klager B. van Olst hoopt dat zijn pleidooi de RCC ervan overtuigt zich uit te spreken tegen de reclame, al is die uitspraak niet bindend. "Voor de voetballiefhebber is dit een zeer goede spot, maar bij christenen en andere gelovigen wordt een hele verkeerde snaar geraakt. De reclamespot is zeer godslasterlijk voor gelovigen."

De Reclame Code Commissie doet binnen twee weken uitspraak.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ja, fijn, want de reclame was uiterst pijnlijk. Nu nog 100 andere reclames en programma's te gaan. :# Want dit was gewoon de ergste, maar lang niet de enige.

Daarom ben ik nu van zins om geen tv te kopen na het trouwen. Dat bespaart je een hele strooi aan lasteringen en een levenslange propaganda voor een leven zonder God.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik hoop dat de uitspraak positief is voor degene die er tegen zijn.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het is ook een belachelijke reclame. Maar tja, ze komen er nu te laat mee. De boodschap is overgebracht. Tegenwoordig de tendens, een reclame maken die nét mag... en pas later van de buis word gehaald. Hebben ze bij reclame code commissie nooit van 'fatsoen' gehoord?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Lambertus

Bericht door Lambertus »

is wel zo natuurlijk maar er is toch gereageerd en daar zie ik het positieve toch ook wel weer van in ...toch?
vlinder

Bericht door vlinder »

Wat jammer dat mensen zo'n reclame moeten doen om hun waar aan de man te brengen!!

Zegt natuurlijk ook wat over dat bedrijf.......:?

Jammer hoor, mensen kwetsen (en God ook jalours maken op Zijn eer) door zoiets uit te zenden.

Maar negatieve reclame werk toch niet zo goed....hoop ik:)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
PawNee

Bericht door PawNee »

iemand die hier internet heeft van Versatel?
afsluithuuuuu.........:bo
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou, ik heb nog steeds als ik langs zo'n winkel kom van 'We' (vroeger 'Hij') dat ik denk: hier ga ik niks kopen, naarlingen met jullie spotreclame.
Be yourself, there are plenty of others.
Egbert

Bericht door Egbert »

Nog een voorbeeld dat klagen helpt. Een tijdje terug zag ik [weliswaar onbedoelt] een uitzending van kopspijkers. In deze uitzending werd ongelofelijk veel en grof gevloekt. Nou weet ik niet of dit normaal is in dit programma maar ik heb direct een E-mailtje gestuurd naar de VARA. Hun reactie was dat het programma per direct gestopt is. Keurig toch?

[Aangepast op 11/5/05 door Egbert]
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

John de Moll was het gevloek zat en heeft het overgekocht :,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
John de Moll was het gevloek zat en heeft het overgekocht :,
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, Versatel opkopen [er zit genoeg geld in de GerGez] en vervolgens de reclame de deur uit. :t
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Marjan

Bericht door Marjan »

Vandaag een column in het Algemeen Dagblad: "leven we *vloek* in een theocratie?".
Iemand die het dwingelandij vond dat om een paar handtekeningen die reclame gestopt is. Vond het juist een creatieve leuke reclame. :i
Be yourself, there are plenty of others.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Vandaag een column in het Algemeen Dagblad: "leven we *vloek* in een theocratie?".
Iemand die het dwingelandij vond dat om een paar handtekeningen die reclame gestopt is. Vond het juist een creatieve leuke reclame. :i
De kerken zouden eens een reclame moeten maken: Wordt lid en je weet ineens weer waarvoor je leeft mevrouw Borst.

Of: Monogamie, daar wordt je beter van.

Of: Aids? De oplossing is gevonden in de bijbel. Toepassing roeit AIDS binnen enkele jaren uit. Kost niets.

Wedden dat de reclamecommissie het druk krijgt?

Las vandaag in de Metro dat Rouvoet had gezegt dat de Moslims fout zaten. Nou, de atheist was woedend over de arrogantie van Rouvoet. Dan denk ik: maar de media is tegenwoordig toch 1 grote propaganda voor de afschaffing van God? Is dat dan niet arrogant? Een atheist gelooft (en zegt) toch ook dat een religie bij voorbaad fout zit?
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Oorspronkelijk gepost door PawNee
iemand die hier internet heeft van Versatel?
afsluithuuuuu.........:bo
Oei... :!

Maarre... ik heb geen "buis" dus heb die reclame gelukkig niet gezien.
Gian

Bericht door Gian »

Elfhonderd handtekeningetjes vind ik overigens maar erg mager.
Plaats reactie