Dak- en thuislozen met de straatkrant.

Lizzy

Dak- en thuislozen met de straatkrant.

Bericht door Lizzy »

Hoe kijken jullie aan tegen dak en thuislozen die bij de deur van een supermarkt de Straatkrant verkopen?

Maak je een praatje met diegene?
Of erger je je aan zo iemand?

Dan te bedenken dat ik gelezen heb dat de mensen die de straatkrant kopen, die ongelezen bij de oude kranten doen.
Je mag best weten dat (ondanks dat ik weet dat het niet goed is) me toch erger als ik die jongeman weer zie staan als we boodschappen gaan doen.

Weet je, volgens mij hoef je niet dak of thuisloos te zijn. Er zijn natuurlijk wel mensen die uit hun huis gezet worden, maar volgens mij doen die echt iets verkeerd. Ik heb weleens gehoord dat die mensen er zelf voor kiezen en wat daar van waar is?!? Hoe kijken jullie er tegenaan als kerkmens?
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gian

Bericht door Gian »

Wij geven meest het geld wat we voor het winkelwagentje gebruikt hebben.
Die krant hoeft van mij niet.
Marjan

Bericht door Marjan »

Er zijn twee straatkranten. De ene is half Frans, half Nederlands en heeft geen kwaliteit. Van die halfzachte verhalen over die lieve dakloosjes die niets liever willen dan een groet van de voorbijgangers. Blegh.
De andere is de geloof ik De Straatkrant. Goede interviews, meestal ook een met een bekende Nederlander, nuchtere verhalen.
De tweede koop ik als ik iemand er mee zie staan. Je steunt die man of vrouw er mee en het is een leuk blad. Wij lezen hem echt van voor naar achter.
Ik heb een keer geprobeerd een praatje aan te knopen maar toen bleek dat 's mans Nederlands stokte bij "dankje mevrouw" dus dat schoot niet op.

Ik denk niet dat die mensen er voor hun plezier staan, dus ik help ze graag door een krantje te kopen. Wel met gepast geld want wisselgeld snappen ze niet... :!
Be yourself, there are plenty of others.
Lassie

Bericht door Lassie »

zomaar uit eigen op straat gaan leven????

sorry maar ga dan eerst even informatie halen bij de dak en thuislozen stichtingen!!!

En omdat ze al jaren op straat hebben geleeft, willen (ze(sommigen))ze niet meer beginnen om onder een dak te slapen!!! (ze zijn het ontwendt en slapen en leven liever op straat, hebben ze ook geen last meer van mensen (die niks met hen te maken willen hebben, en daar zit nou juist het probleem waarom ze op straat leven)!!!!!
Daphne

Bericht door Daphne »

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Ik heb speciaal nog gezocht en dacht dat er geen topic over was! :i:i

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Ik heb speciaal nog gezocht en dacht dat er geen topic over was! :i:i
:!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Dus nu praten we niet meer verder? :#

Afbeelding
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ga rustig verder hoor.
Het is ondoenlijk om alle topics --> onderwerpen bij langs te gaan om te kijken als er ooit al eens zo'n onderwerp geopend is door iemand.
Als je hier al een paar jaar lid bent en je komt dagelijks kijken, dan zou je het kunnen weten.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ga rustig verder hoor.
Het is ondoenlijk om alle topics --> onderwerpen bij langs te gaan om te kijken als er ooit al eens zo'n onderwerp geopend is door iemand.
Als je hier al een paar jaar lid bent en je komt dagelijks kijken, dan zou je het kunnen weten.
:!:!:du:%:%:%:%
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Hoe kijken jullie aan tegen dak en thuislozen die bij de deur van een supermarkt de Straatkrant verkopen?

Maak je een praatje met diegene?
Of erger je je aan zo iemand?

Dan te bedenken dat ik gelezen heb dat de mensen die de straatkrant kopen, die ongelezen bij de oude kranten doen.
Je mag best weten dat (ondanks dat ik weet dat het niet goed is) me toch erger als ik die jongeman weer zie staan als we boodschappen gaan doen.

Weet je, volgens mij hoef je niet dak of thuisloos te zijn. Er zijn natuurlijk wel mensen die uit hun huis gezet worden, maar volgens mij doen die echt iets verkeerd. Ik heb weleens gehoord dat die mensen er zelf voor kiezen en wat daar van waar is?!? Hoe kijken jullie er tegenaan als kerkmens?
Idd doen die mensen 'iets' verkeerd, niemand wordt zomaar het huis uit gezet. Maar probeer eens het verhaal te beluisteren van zo'n 'dak of thuisloze' meestal is het een verhaal wat al begint bij de geboorte en eindigd op straat. Ik geloof niet dat iemand kiest om op straat te leven. Ik heb [vluchtig] contact met zo'n dakloze [hij woont in een oude lekke ijzeren schuit met temp. 's winters rond het vriespunt] en zo voor het oog is hij daar redelijk content mee maar als je doorvraagt blijkt het tegendeel!

Als er bij ons iemand bij de supermarkt staat krijgt hij een half volkoren en pak melk. Ik geef uit principe géén geld!
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Unionist

Bericht door Unionist »

Bij ons kost de straatkrant 1.50 euro. Dat vind ik nogal fors. Daarom stop ik vaak een los halfje in mijn broekzak en als ik aangesproken word, geef ik die.

De straatkrant is een prima initiatief. Zo leren ze weer met geld omgaan. Wat ze vervolgens met hun deel van het geld doen, is niet mijn verantwoording. Misschien is de baas van mijn supermarkt ook wel aan de drank of gaat hij ermee naar de hoeren. Feit is dat ze door het verkopen van straatkranten leren te werken voor hun geld en verantwoordelijkheidsgevoel krijgen.

Als je wilt weten hoe het voelt, koop eens het spel Hellup van St. Ontmoeting. Heel frustrerend om dakloze te zijn!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Nou weet je, het is soms zo hard, want het kan zo koud zijn dat die mensen staan te verkleunen als ze niet binnen kunnen staan. Pas zag ik dat iemand diegene een sigaret gaf, tja....dat vind ik nou weer niet goed. Ik koop nooit een straatkrant, maar ze groeten wel altijd vriendelijk.

Afbeelding
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door LizzyPas zag ik dat iemand diegene een sigaret gaf, tja....dat vind ik nou weer niet goed.
why not?
Plaats reactie