Kilometerheffing

Jelle

Kilometerheffing

Bericht door Jelle »

Als ik de stukken in de krant lees dan zouden de files met 35 tot 55 % afnemen zodra er kilometerheffing is.
Volgens mij lariekoek, gewoon weer een middel om automobilistjes financieel te pesten.

Waar blijven dan dus die 55% mindere auto rijders?
Hebben die ineens de auto weggedaan?
Hoeven ze ineens niet meer naar hun werk?
Gaan ze ineens allemaal met het openbaar vervoer, wat al vol zit?
Waar blijven die 55% auto's van deze file.
Het zijn niet allemaal boodschappen doeners.

Volgens mij een mooi verhaal wat financieel veel zal opbrengen maar wat volgens mij aan files niets zal oplossen.

Deze stelling had men ook al als de benzine maar steeds duurder wordt dan stoppen de mensen vanzelf wel met in hun auto te stappen.
Het aantal files neemt alleen maar steeds meer toe, ondanks de hoge benzineprijs.

Kilometerheffing als file-oplosser zie ik niet zitten.

En jullie?
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

|Niet als file-oplosser, maar het idee van heffing naar gebruik/vervuiling, vind ik zo gek nog niet........
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Nee natuurlijk zijn er geen minder files ! Moet ik soms op de fiets met me pakkie brood en laptop naar me werk door weer en wind 14 KM heen en weer terug

Standby dienst op de fiets ? nee natuurlijk niet

Tis geldklopperij en inderdaad pesten van iemand die in de auto zit naar ze werk

Ookal is een liter benzine 2 euro je blijft toch rijden !

En openbaar vervoer is geen optie want als ik kijk wat ik kwijt ben om van Diemen op zondag naar het rembrandsplein te komen om vervolgens nog te moeten lopen !! ?? Nou nou dat verekend met benzine is de auto heel wat goedkoper!

Maar ja in de stad mag en kan je nergens meer rijden want ohoh wat zijn we met ze allen toch miljeu vriendelijk bezig ! Ja maar je wil het miljeu in me portomonee niet zien

Dus
Meer asfalt en vooral breed en de max snelheid net als in Italie naar de 150 !!!

en dat wou ik ff kwijt !!!
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Gabrielle

hoe harder een auto rijdt des te beter is de verbranding van afval stoffen

ideetje mischien ???

en smalle weggetjes waar honderden autos in de rij staan te gassen is dat zo lekker dan ?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Gabrielle

hoe harder een auto rijdt des te beter is de verbranding van afval stoffen

ideetje mischien ???

en smalle weggetjes waar honderden autos in de rij staan te gassen is dat zo lekker dan ?
Dat is echt b*llsh*t (bollshot)

Hoe harder de auto rijdt, hoe meer brandstof die verbruikt, hoe meer vervuiling. Zo simpel is dat.

Het hoogste rendement behaalt een motor op het toerental waarbij het hoogste koppel wordt gehaald. Dat hoeft zeker niet de hoogste snelheid te zijn. Sterker nog, diesels behalen hun hoogste koppel bij 1500-2000 toeren.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Lecram

je zal ongetwijfeld gelijk hebben daar ik alleen weet waar de benzine in gaat , ik nog nooit een wiel heb verwisseld en eerlijk gezegd nooit onder de kap kijk !

maar hoe dan ook laat de verbranding dan door techneuten in de fabriek verbeteren (iets met een kinetische koppeling ofzo :) (ik weet echt niets van auto´s maar hoor af en toe termen !!!! )
(fusee kogel rubbers ??? lijkt me ook leuk hoorde ik laatst ?!)

en pest mij niet door te zeggen dat ik niet in de auto zou moeten zitten of per kilometer een x bedrag moet betalen

(ben blij dat de wegenwacht er is ! )
Lecram

Bericht door Lecram »

Jij bent volgens mij ook iemand die kogelgaatjes gaat halen als je daarom gevraagd wordt. Of een doosje hamerslagen.:bo
Lambertus

Bericht door Lambertus »

als het om auto´s gaat wel ja :,

Maar je hoeft me niet naar een computer shop te sturen voor een doosje mb´s :,

ieder ze vak toch

en net wat Jelle zei voor we afdwalen het is weer zo een actie dat ik denk van :stu
Jelle

Bericht door Jelle »

Het betalen per km, kan ik wel achterstaan. Wie meer rijdt betaald ook meer.
De bedoeling is om de wegenbelasting en de bpm af te schaffen. de tarieven komen er op neer dat iemand die niet meer rijdt dan 18000 km is niet duurder uit dan nu.
Rijdt je meer dan wordt het steeds duurder.
In mijn geval geen probleem met twee auto's voor de deur wat een axieradius oplevert van 36000 km per jaar.

Alleen het vrachtverkeer? wordt veel duurder, deze kosten komen volgens mij weer terug bij de burger op zijn bord. En zo zijn er meer zaken te noemen.

Voorop zal blijven staan dat alles wat er afgeschaft wordt goed gemaakt gaat worden door nieuwe maatregelen die dan uiteindelijk voor Den Haag meer zal moeten gaan opleveren.

Vervuiling? ja als je hard rijdt vervuil je meer, maar je bent wel een heel stuk minder lang op de weg, wat dan weer bevuiling bespaart. Per saldo maakt het volgens mij niet zoveel uit, als je langzamer rijd dan vervuil je minder maar wel langer. Rijdt je sneller, vervuil je meer maar dan wel weer veel korter.
Marjan

Bericht door Marjan »

Als er minder gereden wordt en er inderdaad minder files komen, zullen de beroepsrijders er op vooruit gaan!

Ik vind het nog niet zo slecht dat mensen een rekening krijgen voor rijden op bepaalde plekken of tijden. Tuurlijk hebben veel mensen die auto gewoon nodig op bepaalde momenten maar het is ook een luxeding. Lekker makkelijk en weg met het milieu.
Be yourself, there are plenty of others.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja, mooi opgemerkt Marjan, maar waar blijven de rijders dan die nu elke dag op de weg zitten?
55% van de file rijders zijn er niet meer als er betaald moet worden.
Blijven deze mensen dan in hun bed liggen of zo?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Vervuiling? ja als je hard rijdt vervuil je meer, maar je bent wel een heel stuk minder lang op de weg, wat dan weer bevuiling bespaart. Per saldo maakt het volgens mij niet zoveel uit, als je langzamer rijd dan vervuil je minder maar wel langer. Rijdt je sneller, vervuil je meer maar dan wel weer veel korter.
Je verbruikt meer per kilometer als je harder rijdt. Dus wel degelijk meer vervuiling.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Je verbruikt meer per kilometer als je harder rijdt. Dus wel degelijk meer vervuiling.
Ja, ben ik met je eens, maar je bent dan toch ook korter onderweg? of heb ik dat nu mis
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja, mooi opgemerkt Marjan, maar waar blijven de rijders dan die nu elke dag op de weg zitten?
Het is niet zo dat als er tien procent minder mensen op de weg zijn er ook tien procent minder file is. Ze hebben daar formules voor. Dat is ook wel logisch, ik kan me voorstellen dat op sommige plekken tien procent minder auto's 's morgens betekent dat er geen file meer is.
Be yourself, there are plenty of others.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Het is niet zo dat als er tien procent minder mensen op de weg zijn er ook tien procent minder file is. Ze hebben daar formules voor. Dat is ook wel logisch, ik kan me voorstellen dat op sommige plekken tien procent minder auto's 's morgens betekent dat er geen file meer is.
ja, dat begrijp ik wel maar waar is dan die 10% gebleven? Zijn die zomaar in lucht opgelost vanwege de km-heffing?
Ik begrijp niet waar al die auto's blijven als er km-heffing is. Ik zal er in elk geval geen km minder om rijden en volgens mij niemand in ons land, iedereen zal toch naar zijn werk moeten gaan
Plaats reactie