Aanbod

Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Oorspronkelijk gepost door Ariene
Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Heb ik gezegd: een beetje Van der Zwaag-achtig.
Zo erg actief, zo vol van godsdienst.
Vind je het onbijbels?
Hangt er vanaf. Maar begrijp je me?

[Aangepast op 22/8/05 door Afgewezen]
Nee, en Ja.
Ik begrijp het niet omdat Ryle alles toets aan de bijbel.
Ja, ik denk dat bij jouw de angst overheerst dat wij denken een stukje de trap naar de hemel op te kunnen klimmen.

(Maar ik ben bang dat dit zo'n stokpaardje is dus wil ik er niet te lang over discuseren)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Ik stel opnieuw de vraag: Begrijp je me?
Ik vind er iets activistisch in zitten. Natuurlijk kan ik dat moeilijk bewijzen. Maar hier zijn we weer op een bekend chapiter aangekomen.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Ik stel opnieuw de vraag: Begrijp je me?
Ik vind er iets activistisch in zitten. Natuurlijk kan ik dat moeilijk bewijzen. Maar hier zijn we weer op een bekend chapiter aangekomen.
Ik heb geprobeerd dat duidelijk te maken, maar is mij dus niet gelukt.

God legt bij ons de eis neer om te strijden
dit is dus een gebod en daar hebben wij ons aan te houden.

Ik begrijp jouw omdat ik denk dat jij uit angst spreekt. Maar ik ga in die mening niet met je mee.

Toch blijft staan dat ik alleen door Gods genade zalig wordt en niet door mijn strijden!
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Ik begrijp jouw omdat ik denk dat jij uit angst spreekt.
Angst voor wat?
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Elly en Rikkert zingen ook over die trein waar Moerkerken over geschreven heeft. Dat liedje heet: 'Heb je al een kaartje voor de koninklijke trein.'

Ik vond het liedje altijd een beetje plat, maar nu begrijp ik dat het echt bevindelijk gereformeerde terminologie is.

Zo blijf ik me verbazen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Ik begrijp jouw omdat ik denk dat jij uit angst spreekt.
Angst voor wat?
Angst voor klippen aan bakboordzijde en ondertussen dreig je aan stuurboordzijde aan lager wal te lopen..... ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Elly en Rikkert zingen ook over die trein waar Moerkerken over geschreven heeft. Dat liedje heet: 'Heb je al een kaartje voor de koninklijke trein.'

Ik vond het liedje altijd een beetje plat, maar nu begrijp ik dat het echt bevindelijk gereformeerde terminologie is.

Zo blijf ik me verbazen.
Ja, als ik dat nummer hoor moet ik ook altijd aan ds. Moerkerken denken.:D
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Ik begrijp jouw omdat ik denk dat jij uit angst spreekt.
Angst voor wat?
Angst voor klippen aan bakboordzijde en ondertussen dreig je aan stuurboordzijde aan lager wal te lopen..... ;)
Leg 'ns uit.
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Prof A v.d. Beek heeft in '50 jaar Driestar' ook een beeld van 'de gereformeerden':

Het is moelijk het midden van de gereformeerde stroom te houden. Rechts is de kant tamelijk duidelijk, maar loop je snel op de klippen. Links is de wal helemaal niet zo duidelijk afgebakend en loop je overal kans in zandbanken terecht te komen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Ik begrijp jouw omdat ik denk dat jij uit angst spreekt.
Angst voor wat?
Zoals ik hiervoor al schreef bedoel ik de angst zoals veel mensen hebben.
De angst voor het te makkelijk grijpen, voor een "gestolen" Jezus, zoals ik vaak heb horen preken.

Ik denk eerlijk gezegd dat wij toch wel redelijk hetzelfde denken, maar jij bent w.s. door jouw ervaring bang voor het doorslaan naar links, en ik ben door mijn ervaring bang voor het doorslaan naar rechts.
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Doorslaan naar links - doorslaan naar rechts.

De gelijkenis van de arbeiders in de wijngaard. Allen kregen een penning, zoals afgesproken of met de toezegging: wat recht is zal ik u geven.
De 'rechtse' arbeiders, die de hele dag gewerkt hadden kregen hun loon. De linkse arbeiders hadden lang niet doorstaan wat zij doorstaan hadden: hitte, lange dag. Sommigen hadden nauwelijks gewerkt! Toch kregen zij ook een penning.

Het gaat niet allemaal precies eender. De een zal de hitte van de dag moeten doorstaan, de ander hoeft slechts een uurtje in de avoondkoelte te werken. De'beloning' zal 't zelfde zijn.

Vroeger hadden we zo'n mooi boekje van die geijkenis. Het laatste plaatje toonde links de mopperende arbeiders, die moesten nog naar huis gaan en in de verte zag je de laatstgekomen al thuiskomen.
'Vele eersten zullen de laatste zijn en de laatsten de eersten.' Ook de eersten komen er, maar zullen als laatste ingaan.

Voor links en rechts reden tot bescheidenheid.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Oorspronkelijk gepost door WSO
Doorslaan naar links - doorslaan naar rechts.

De gelijkenis van de arbeiders in de wijngaard. Allen kregen een penning, zoals afgesproken of met de toezegging: wat recht is zal ik u geven.
De 'rechtse' arbeiders, die de hele dag gewerkt hadden kregen hun loon. De linkse arbeiders hadden lang niet doorstaan wat zij doorstaan hadden: hitte, lange dag. Sommigen hadden nauwelijks gewerkt! Toch kregen zij ook een penning.

Het gaat niet allemaal precies eender. De een zal de hitte van de dag moeten doorstaan, de ander hoeft slechts een uurtje in de avoondkoelte te werken. De'beloning' zal 't zelfde zijn.

Vroeger hadden we zo'n mooi boekje van die geijkenis. Het laatste plaatje toonde links de mopperende arbeiders, die moesten nog naar huis gaan en in de verte zag je de laatstgekomen al thuiskomen.
'Vele eersten zullen de laatste zijn en de laatsten de eersten.' Ook de eersten komen er, maar zullen als laatste ingaan.

Voor links en rechts reden tot bescheidenheid.
Mooi stuk!

M.i. is het alleen niet helemaal in overeenstemming met wat je hiervoor schrijft.
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Nee, maar dat is vd Beek. Dat schoot zo maar in gedachten toen ik die linkse en rechtse klippen las.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Oorspronkelijk gepost door Pim
Elly en Rikkert zingen ook over die trein waar Moerkerken over geschreven heeft. Dat liedje heet: 'Heb je al een kaartje voor de koninklijke trein.'

Ik vond het liedje altijd een beetje plat, maar nu begrijp ik dat het echt bevindelijk gereformeerde terminologie is.

Zo blijf ik me verbazen.
Ja, als ik dat nummer hoor moet ik ook altijd aan ds. Moerkerken denken.:D
Je moet dan ook naar de tweede regel kijken:

Heb je al een kaartje voor de koninklijke trein
Hij staat al aan de overkant.

Aan de overkant, zie je? Je moet dus nog wel naar die overkant toe! Velen denken zomaar in die trein te stappen, maar vergeten dat er een voetgangerstunnel onder het spoor doorloopt. Eerst moet je dus wel de diepte in voor je bij die trein aankomt. Anders struikel je zomaar over de bielzen en is het gevaar om onder een voorbijrazende intercity te komen niet denkbeeldig. En bovendien: de deuren van die trein aan de overkant zitten wel potdicht aan deze kant. Die krijgt een mens zomaar niet open. Aan de rechterkant, ja daar staan ze wijdopen. Voor die reizigers die door de tunnel komen!
Of heb je wel eens aan de overkant een trein zien staan met de deuren aan deze kant open? Nee toch immers! Nou, zo gaat het dus in het bevindelijke ook. Wij zien geen poort wijdopen staan, zoals het juichende christendom zingt. Nee, voor ons zijn die deuren hermetisch gesloten. We zien die trein dan wel, maar we kunnen er met geen mogelijkheid in.

Maar daar wil men tegenwoordig niet meer van weten.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Wij zien geen poort wijdopen staan, zoals het juichende christendom zingt. Nee, voor ons zijn die deuren hermetisch gesloten. We zien die trein dan wel, maar we kunnen er met geen mogelijkheid in.
Wie zijn die wij?

Ik lees van Stefanus
En hij zeide: Zie, ik zie de hemelen geopend en de Zoon des mensen, staande ter rechterhand Gods.
Plaats reactie