Knevel - Plaisier intervieuw

Gian

Knevel - Plaisier intervieuw

Bericht door Gian »

[Aangepast op 10/2/05 door Gian]
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Beluister hier het intervieuw van Andries Knevel en een waardeloze dominee....

onvoorstelbaar....

[Aangepast op 7/2/05 door Gian]

met welk programma moet je dit afspelen?
Gian

Bericht door Gian »

real player
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
arend

Bericht door arend »

nounou, een beetje vriendelijker tegen mijn naamgenoot ajb
zwartwit

Bericht door zwartwit »

onvoorstelbaar....

Gedragsregels
Op het OSW-forum en in de refochatbox gelden een aantal gedragsregels:
- Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers.

Gian, ik ben het ook helemaal niet met hem eens, maar om hem gelijk waardeloos te noemen...
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

onvoorstelbaar....

Heel onvoorstelbaar...
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Lassie

Bericht door Lassie »

onvoorstelbaar....

:i:i:i:i:i:i:i:i:i:i:i:i:i:i:i
Marjan

Bericht door Marjan »

onvoorstelbaar....

Vertel eens iets duidelijker wat je vindt van dit interview? Wat is zo onvoorstelbaar?
Be yourself, there are plenty of others.
jacob

Bericht door jacob »

Om met de redactie van de Saambinder te spreken. Hij is ver van de eenvoudige belijdenis weg gegroeid.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Om met de redactie van de Saambinder te spreken. Hij is ver van de eenvoudige belijdenis weg gegroeid.
Met die antwoord kan ik nog steeds niet zoveel.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
ach ja

er worden diverse onderwerpen aan gesneden. Zelf vond ik het meest interssant toen knevel hem aanviel op zijn gereformeerde belijdenis. Hij zat nogal te pochen dat hij nog zo gereformeerd was. En toen toonde knevel aan dat dat flauwe kul was. Toen knevel stelde dat je moest evangeliseren op de trend van; Mensen, als u niet gelooft dat zult gij voor eeuwig omkomen. Maar goed dat wilde ds plaisier natuurlijk niet na zeggen. En toen kwam Knevel met de opmerking: Wij dan, wetende den schrik des Heeren, bewegen de mensen tot het geloof. En daar wilde hij niet mee mee gaan. Zo doe je dat niet.
Even moest ik meewarig glimlachen. Zowel links als rechts kan niet meer zoveel met deze woorden. In de GG wordt ook nauwelijks nog tot geloven bewogen. Nee daar krijg je alleen maar van die evangelische aanneen typetjes van.(het juichend christendom ed.) Aan de linkerkant vinden ze het maar hel en verdoemenis wat niet gaat werken.

Wat een opvallende verbroedering weer tussen links en rechts.

[Aangepast op 7/2/05 door jacob]
Adorote

Bericht door Adorote »

onvoorstelbaar....

Zo oordeeld de ene Christen over de andere-----onvoorstelbaar.

Gelukkig vond en vindt Jezus Christus ons niet waardeloos had het er slecht voor ons uit gezien.

Hij vindt ons zo waarde vol dat Hij aan het Kruis is ge gaan ,ons ten eeuwige leven .

De letter christen met het koude hart vindt bij voorbaat de ander die even anders denkt waardeloos.

De Christen met doorleefd geloof zal altijd zijn broeder ?zuster in de Heer aan bevelen in zijn/haar gebed .en het woord waardeloos komt niet over zijn/haar lippen ,wel bewogenheid.
Marjan

Bericht door Marjan »

ach ja

er worden diverse onderwerpen aan gesneden. Zelf vond ik het meest interssant toen knevel hem aanviel op zijn gereformeerde belijdenis. Hij zat nogal te pochen dat hij nog zo gereformeerd was. En toen toonde knevel aan dat dat flauwe kul was. Toen knevel stelde dat je moest evangeliseren op de trend van; Mensen, als u niet gelooft dat zult gij voor eeuwig omkomen. Maar goed dat wilde ds plaisier natuurlijk niet na zeggen. En toen kwam Knevel met de opmerking: Wij dan, wetende den schrik des Heeren, bewegen de mensen tot het geloof. En daar wilde hij niet mee mee gaan. Zo doe je dat niet.
Even moest ik meewarig glimlachen. Zowel links als rechts kan niet meer zoveel met deze woorden. In de GG wordt ook nauwelijks nog tot geloven bewogen. Nee daar krijg je alleen maar van die evangelische aanneen typetjes van.(het juichend christendom ed.) Aan de linkerkant vinden ze het maar hel en verdoemenis wat niet gaat werken.

Interessant, je luistert naar hetzelde interview en je haalt er heel verschillende dingen uit. Ik heb geen aanval gehoord, ik heb niet gehoord dat Knevel stelde dat bepaalde dingen móesten. Ik hoorde een journalist die begreep uit welke kringen zijn gast kwam. Ik vond het geen naar interview eigenlijk. Misschien dat iemand uit de gergem het anders ervaart.
jacob

Bericht door jacob »

ach ja

Interessant, je luistert naar hetzelde interview en je haalt er heel verschillende dingen uit. Ik heb geen aanval gehoord, ik heb niet gehoord dat Knevel stelde dat bepaalde dingen móesten. Ik hoorde een journalist die begreep uit welke kringen zijn gast kwam. Ik vond het geen naar interview eigenlijk. Misschien dat iemand uit de gergem het anders ervaart.
aanval, wat je onder aanval verstaat natuurlijk. Maar hij liet hem heel duidelijk zeggen dat hij niet meer inde traditie staat van het gereformeerd belijden. En dat probeerde deze ds wel te suggereren. Tis gewoon een draaikont die meneer plaisier.
En als je goed geluisterd had dan had je kunnen horen dat Knevel zei dat in de gereformeerde traditie op een wijze werd ge-evangeliseerd die hij niet meer na wilde zeggen.

ik vond het ook geen naar gesprek hoor. Maar ik heb niet zoveel met de denkbeelden van dhr plaisier. beetje niet doen of hij het erg vond dat er zoveel mensen niet zijn mee gegaan met de pkn. Dat wist hij van te voren. En om dan te zeggen dat zij wel in de Geest bleven bidden, maar dat de herstelden allang hun plannen hadden gemaakt vind ik goedkoop. Dit had hij jaren geleden al kunnen voorzien. Al zou hij maar af en toe op osw zijn gekomen.

Nee, meneer plaisier is mijn type niet.

ik vind de reactie van Adorote stemmingmakerij. Hij heeft willens een wetens een grote scheuring veroorzaakt in het bevindelijke deel. Dat mag hem verweten worden. Hij heeft voor een hoop ellende gezorgd. Maar blijkbaar is christen zijn, vooral poeslief zijn. En verder moet je mond houden.

Zoals ds Plaisier het zelf noemt: het is een gave die pkn
Zoals vele bezwaarden(in de pkn of er buiten) het noemen. Het is een straf, een oordeel.

Ik kan me de laatste reactie beter voorstellen. Wat moet je in een kerk die God loochent. en dat nog best vind ook?
Marjan

Bericht door Marjan »

Op dit forum worden dingen vaak bekeken vanuit de hhk-kant. En dan zal Plaisier wel niet deugen, draaikont, dat soort dingen. Toch hoor ik hem over wezenlijke dingen spreken, over Jezus Christus die gekomen is om voor de zonden van de wereld. Ook spreekt hij met respect over zijn wortels.
Maar vanuit het standpunt van mensen die wél meegegaan zijn naar de pkn zien dingen er wel eens anders uit. Vanuit onze optiek zijn er wel veel dingen gedaan om de bezwaarden binnen te houden. (niet de hele discussie opnieuw starten svp) Ik kan in een heleboel dingen wel meegaan met hem. Kunnen jullie niet iemand in zijn waarde laten, ook al ben je het niet met hem eens?
Plaats reactie