Muskens: geen vuurwerk maar giro 555
Hilversum (Van onze redactie) 28 december 2004 - Bisschop Tiny Muskens van Breda heeft de Nederlandse bevolking opgeroepen geld te storten voor de slachtoffers van de zeebeving in Zuidoost-Azië. Dat deed hij gisteren in een radio-interview met Omroep Brabant.
Miljoenen de lucht in
Volgens Muskens is het beter geld te besteden aan de noodhulp voor Azië dan het uit te geven aan vuurwerk. De bisschop zegt de miljoenen euro’s die met oud en nieuw de lucht in gaan niet te kunnen rijmen met het huidige leed in Azië.
Sumatra
Muskens bracht een groot deel van zijn leven door in Indonesië en heeft nog regelmatig contact met de bisschoppen op het getroffen Sumatra.
Ondanks dat ik vuurwerk leuk vind (koop het zelf niet ) kan ik me vinden in de onderstaande oproep Laat een ieder die nog meer vuurwerk wil kopen (dus degeen die al het een en ander in huis hebben ) dit geld overmaken naar
- Miscanthus
- Miscanthus
Uiteraard, je moet ze wel eventueel schriftelijk kunnen overleggen aan de belastingdienst.Oorspronkelijk gepost door Lambertus
aftrekken van de belasting ??
ik heb nog nooit een gift afgetrokken van de belasting ? kan dat dan ?
Er is wel een drempelbedrag, maar de ervaring leert dat je daar al snel boven komt.
Je kunt het niet van de belasting aftrekken. Je kunt giften die je kunt aantonen en gedaan zijn aan algemeen nu beogende instelliingen (kerkgenootschappen zijn dat ook) in mindering brengen op het belastbaar inkomen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bij ons wel hoor! En terecht, laat vadertje staat ook maar meebetalen aan onze collecte!!Oorspronkelijk gepost door MiscanthusDie kun je niet aftrekken van de belasting. Het blijft dus een muntje voor de vorm (en het geluid :!)Oorspronkelijk gepost door Lambertus(waar zouden zondag de kerk collectes nou es overgaan![]()
Denk nou eens even na......Oorspronkelijk gepost door UnionistAls we het nu verkopen ten bate van?Oorspronkelijk gepost door refo
Alleen een beetje laat. Waar moeten we straks met al dat vuurwerk heen?
--------------