Muskens: geen vuurwerk maar giro 555

Lambertus

Bericht door Lambertus »

Ondanks dat ik vuurwerk leuk vind (koop het zelf niet ) kan ik me vinden in de onderstaande oproep Laat een ieder die nog meer vuurwerk wil kopen (dus degeen die al het een en ander in huis hebben ) dit geld overmaken naar

Hilversum (Van onze redactie) 28 december 2004 - Bisschop Tiny Muskens van Breda heeft de Nederlandse bevolking opgeroepen geld te storten voor de slachtoffers van de zeebeving in Zuidoost-Azië. Dat deed hij gisteren in een radio-interview met Omroep Brabant.

Miljoenen de lucht in
Volgens Muskens is het beter geld te besteden aan de noodhulp voor Azië dan het uit te geven aan vuurwerk. De bisschop zegt de miljoenen euro’s die met oud en nieuw de lucht in gaan niet te kunnen rijmen met het huidige leed in Azië.

Sumatra
Muskens bracht een groot deel van zijn leven door in Indonesië en heeft nog regelmatig contact met de bisschoppen op het getroffen Sumatra.

de Paus

Bericht door de Paus »

Prima initiatief !!!
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Heel mooie oproep.
Als vooraanstaande geestelijke kun je toch een helder geluid afgeven, -als je tenminste niet vies bent van moderne media.
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik mag die Muskens wel. Een echt mens. Durft nog wel eens iets te zeggen. Van mij mogen ze 'm paus maken.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Hij is geen kardinaal dus de kans dat ie papabile wordt is te verwaarlozen :)
refo

Bericht door refo »

Alleen een beetje laat. Waar moeten we straks met al dat vuurwerk heen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

ik denk niet dat het te laat is alhoewel hulp bij dergelijke rampen altijd te laat komt

ik bedoel meer als je al vuurwerk hebt en nog meer wilt kopen denk dan aan 555 of als je nog geen vuurwerk heb denk aan 555

(waar zouden zondag de kerk collectes nou es overgaan :)
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus(waar zouden zondag de kerk collectes nou es overgaan :)
Die kun je niet aftrekken van de belasting. Het blijft dus een muntje voor de vorm (en het geluid :!)
Lambertus

Bericht door Lambertus »

aftrekken van de belasting ??
ik heb nog nooit een gift afgetrokken van de belasting ? kan dat dan ?
Wouter

Bericht door Wouter »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
aftrekken van de belasting ??
ik heb nog nooit een gift afgetrokken van de belasting ? kan dat dan ?
Uiteraard, je moet ze wel eventueel schriftelijk kunnen overleggen aan de belastingdienst.
Er is wel een drempelbedrag, maar de ervaring leert dat je daar al snel boven komt.
refo

Bericht door refo »

Je kunt het niet van de belasting aftrekken. Je kunt giften die je kunt aantonen en gedaan zijn aan algemeen nu beogende instelliingen (kerkgenootschappen zijn dat ook) in mindering brengen op het belastbaar inkomen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door refo
Je kunt het niet van de belasting aftrekken. Je kunt giften die je kunt aantonen en gedaan zijn aan algemeen nu beogende instelliingen (kerkgenootschappen zijn dat ook) in mindering brengen op het belastbaar inkomen.
Collectebonnen zijn natuurlijk wél aftrekbaar...
Unionist

Bericht door Unionist »

Als we het nu verkopen ten bate van?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Lambertus(waar zouden zondag de kerk collectes nou es overgaan :)
Die kun je niet aftrekken van de belasting. Het blijft dus een muntje voor de vorm (en het geluid :!)
Bij ons wel hoor! En terecht, laat vadertje staat ook maar meebetalen aan onze collecte!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Als we het nu verkopen ten bate van?
Denk nou eens even na......
--------------
Plaats reactie