Protest tegen Submission II
Protest tegen Submission II
Mijne dames/heren, wij als christenen zijn gewend om te protesteren als er films, boeken o.i.d. op de markt komen. Onze moslims 'broeders en zusters' waren iets andere 'manieren' gewend om te laten zien dat ze ergens tegen waren maar daar komt gelukkig een beetje verandering in. Er zijn nl. moslims die naar de rechter stappen om de [toekomstige] tweede film van Hirschi Alie, Submission II te laten verbieden.
Wat denken jullie, moeten wij als rasechte protesters [protestanten toch?] hun met raad en daad terzijde staan, met in ons achterhoofd, na de moslims komen wij weer aan de beurt of moeten wij [een beetje meesmuilend en in ons vuistje
lachend] hun maar laten tobben?
Nu gaat het mij niet direct om de film submission maar om het principe. Moeten wij, ook met anders gelovigen, het opnemen tegen godslastering enz.
[Aangepast op 4/12/04 door Loyalus]
Wat denken jullie, moeten wij als rasechte protesters [protestanten toch?] hun met raad en daad terzijde staan, met in ons achterhoofd, na de moslims komen wij weer aan de beurt of moeten wij [een beetje meesmuilend en in ons vuistje
lachend] hun maar laten tobben?
Nu gaat het mij niet direct om de film submission maar om het principe. Moeten wij, ook met anders gelovigen, het opnemen tegen godslastering enz.
[Aangepast op 4/12/04 door Loyalus]
Ik denk dat de moslims allereerst moeten weten dat ze geen allochtoon zijn en zich moeten houden aan onze Christelijke normen
Klinkt dit hard ? ja mischien wel , maar ...zolang er nog Christenen zijn die in moslim landen onderdrukt en mishandel worden in naam van Allah hebben ze hier niets te zeggen
Welke film er ook gemaakt wordt dit hier is een democratie en je hoeft niet te kijken hoor !
Kom ik weer terug op een uitspraak van de toenmalige minister van Engeland The Iron Lady. Daar kwamen moslims met de vraag "mogen we een moskee bouwen ? " Ja hoor zei ze als wij een kerk in julie land mogen bouwen!!!!
Moraal van het verhaal ....we moeten ff niet zielig gaan doen over de moslims en denken ach ach mischien doen wij het verkeerd...neen je moet je aanpassen ...en nog iets het terrorisme..uit welke hoek komt dit vandaan ....???? ...juist en dus.....
(ik wordt een beetje chagerijnig over dat hele moslim ge....
Ik zie ze heus als mensen echt waar maar hun expansie drift vwb het geloof gaat me gewoon te ver
Ugh ik hebbe gezegd ..grote beer heeft gesproken

Klinkt dit hard ? ja mischien wel , maar ...zolang er nog Christenen zijn die in moslim landen onderdrukt en mishandel worden in naam van Allah hebben ze hier niets te zeggen
Welke film er ook gemaakt wordt dit hier is een democratie en je hoeft niet te kijken hoor !
Kom ik weer terug op een uitspraak van de toenmalige minister van Engeland The Iron Lady. Daar kwamen moslims met de vraag "mogen we een moskee bouwen ? " Ja hoor zei ze als wij een kerk in julie land mogen bouwen!!!!
Moraal van het verhaal ....we moeten ff niet zielig gaan doen over de moslims en denken ach ach mischien doen wij het verkeerd...neen je moet je aanpassen ...en nog iets het terrorisme..uit welke hoek komt dit vandaan ....???? ...juist en dus.....
(ik wordt een beetje chagerijnig over dat hele moslim ge....
Ik zie ze heus als mensen echt waar maar hun expansie drift vwb het geloof gaat me gewoon te ver
Ugh ik hebbe gezegd ..grote beer heeft gesproken

Wij hebben als Christenen niets met volgers van mohammed van doen.Ook deze nieuwe film stelt hun niet zo frisse praktijken aan de kaak.
Ook is het zo de vervolgingen die elders in de wereld plaats vinden tegen onze mede Christen broerders en zuster door hen grotendeels gepleegd worden . ---Dus voor wie moet er nou op gekomen worden------juist onze Christen broerders en zuster in de vervolging.
En dat de volgers van mohammed tot inkeer mogen komen en Christen worden .
Ook is het zo de vervolgingen die elders in de wereld plaats vinden tegen onze mede Christen broerders en zuster door hen grotendeels gepleegd worden . ---Dus voor wie moet er nou op gekomen worden------juist onze Christen broerders en zuster in de vervolging.
Juist die Christelijke normen en waarden hebben ons er toe gebracht om te protesteren tegen een van Gogh tegen een Boudewijn Buch tegen een weet ik veel wie allemaal niet. Moeten wij nu maar zeggen "het gaat ons nu niet aan laat ze maar tobben?"Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Ik denk dat de moslims allereerst moeten weten dat ze geen allochtoon zijn en zich moeten houden aan onze Christelijke normen
De meeste moslims hebben [hoewel ook de oorspronkelijke] de Nederlandse nationaliteit hoe jammer dat sommigen ook mogen vinden, dus hebben ze hier even veel te zeggen als wij.Klinkt dit hard ? ja mischien wel , maar ...zolang er nog Christenen zijn die in moslim landen onderdrukt en mishandel worden in naam van Allah hebben ze hier niets te zeggen
Ik begrijp dat jij ook nooit tegen een film, boek of colummn hebt geprotesteerd waarin Christus werd onderuit gehaald?Welke film er ook gemaakt wordt dit hier is een democratie en je hoeft niet te kijken hoor !
Voor jou geldt dan eigenlijk dit topic niet. Je mag uiteraard wel je mening geven.

FF off topic maar heeft een rechtgeaard christen ook niet zo'n expansiedrift? Nee iedere christen zou dit eigenlijk moeten hebben.Ik zie ze heus als mensen echt waar maar hun expansie drift vwb het geloof gaat me gewoon te ver
Juist die laatste zin treft mij. Kunnen wij ze tot Christus leiden door ze links te laten liggen? Of moeten wij 'kolen vuurs op hun hoofden stapelen' door nu naast hun te gaan staan? Maar wel met de boodschap van christelijk naastenliefde die ons drijft!Oorspronkelijk gepost door Adorote
Wij hebben als Christenen niets met volgers van mohammed van doen.Ook deze nieuwe film stelt hun niet zo frisse praktijken aan de kaak.
Loyales
Loyales
Loyales
Loyales
sorry hoor maar mijn geduld met die gasten begint echt op te raken Ja ja ja ik weet het het zal wel niet Christelijk zijn wat ik zeg maar toch.....
Ja loyales het heeft er toe gebracht te protesteren maar niet te moorden en iemand die moord daar wil ik eerlijk gezegd niets mee te maken hebbenJuist die Christelijke normen en waarden hebben ons er toe gebracht om te protesteren tegen een van Gogh tegen een Boudewijn Buch tegen een weet ik veel wie allemaal niet. Moeten wij nu maar zeggen "het gaat ons nu niet aan laat ze maar tobben?"
Loyales
ja tuurlijk ze zijn nederlanders maar hun gedacht e en opvatting is verre van dat !De meeste moslims hebben [hoewel ook de oorspronkelijke] de Nederlandse nationaliteit hoe jammer dat sommigen ook mogen vinden, dus hebben ze hier even veel te zeggen als wij.
Loyales
Leuk ! maar ik hoef niet te protesteren met geweld en ik hoef niet te kijken !Ik begrijp dat jij ook nooit tegen een film, boek of colummn hebt geprotesteerd waarin Christus werd onderuit gehaald?
Loyales
Ligt er maar aan hoe je drif en expansie bedoelt ik doe het in ieder geval zonder geweld!!!!!FF off topic maar heeft een rechtgeaard christen ook niet zo'n expansiedrift? Nee iedere christen zou dit eigenlijk moeten hebben
sorry hoor maar mijn geduld met die gasten begint echt op te raken Ja ja ja ik weet het het zal wel niet Christelijk zijn wat ik zeg maar toch.....
werden we maar afzijdig ! de tijd van de dialoog is voorbij wat mij betreft Wij of liever gezegd Den Haag draait om de brei heen en doet niets
Luister ik ben echt geen dictator maar het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt
Ik wil je een anekdote niet onthouden
Er was een moslim in Rome (en dit is echt gebeurd du s geen sprookje) die het lef had om in Rome (moet je nagaan waar ie het zegt ) te zeggen dat alle crucifixen wegmoesten want hij was islamitisch en werd daardoor beinvloed!!!! Als dit in Nederland gebeurd worden er direct werkgroepen projectgroepen en nog veel meer tante nele clubs opgericht!! Weet je wat Rome zei (nadat ze smakelijk gelachen hadden ? NEEN de crucifix blijft hangen GOEDENDAG mijnheer de moslim
PRACHTIG!!!!!!!
Luister ik ben echt geen dictator maar het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt
Er was een moslim in Rome (en dit is echt gebeurd du s geen sprookje) die het lef had om in Rome (moet je nagaan waar ie het zegt ) te zeggen dat alle crucifixen wegmoesten want hij was islamitisch en werd daardoor beinvloed!!!! Als dit in Nederland gebeurd worden er direct werkgroepen projectgroepen en nog veel meer tante nele clubs opgericht!! Weet je wat Rome zei (nadat ze smakelijk gelachen hadden ? NEEN de crucifix blijft hangen GOEDENDAG mijnheer de moslim
PRACHTIG!!!!!!!
:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:u:uOorspronkelijk gepost door Lambertus
werden we maar afzijdig ! de tijd van de dialoog is voorbij wat mij betreft Wij of liever gezegd Den Haag draait om de brei heen en doet niets
PRACHTIG!!!!!!!
sorry hoor maar zijn we nu ff niet iets te "zweverig" bezig ?Juist die laatste zin treft mij. Kunnen wij ze tot Christus leiden door ze links te laten liggen? Of moeten wij 'kolen vuurs op hun hoofden stapelen' door nu naast hun te gaan staan? Maar wel met de boodschap van christelijk naastenliefde die ons drijft!
kan dit ff niet laten maaruh
Credo in unam Deum
[Aangepast op 4/12/04 door Lambertus]
Oorspronkelijk gepost door Pim
Laten we er voor oppassen ons met moslims te associeren!! Wij zijn christenen en geen moslims, dat is wezenlijk anders!
Lees anders het artikel van BJ Spruyt (afgelopen zaterdag RD of elders op het forum)!
Wij zijn Christenen juist zo zullen dan alle nog niet christenen tot Christus gebracht moeten worden .