Hij is weer in het land! (de kindervriend....)
Hij is weer in het land! (de kindervriend....)
- Geloof jij nog dat-ie bestaat? (ik wel, tot het tegendeel bewezen is)
- Wat staat er op je verlanglijst?
- Vieren jullie zijn verjaardag? (ondanks de huidige economische situatie)
- Maken jullie surprises?
- Geef je aan je kinderen ook door dat-ie echt bestaat?
- Ben jij kandidaat voor een enkeltje Spanje?
- Ben je bang voor z'n knechten?
Graag elke vraag naar waarheid beantwoorden!
Gr.
Breek
Gr.
Breek
Onze beste vriend is dit jaar op een zondag jarig...Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Gr.
Breek
Ik ben ook wel eens op zondag jarig.......so what?Oorspronkelijk gepost door mementoOnze beste vriend is dit jaar op een zondag jarig...Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Gr.
Breek
- Miscanthus
Da's een kwestie van de gave des onderscheids.Oorspronkelijk gepost door Miscanthus......Ik speld mijn kinderen niks op de mouw. Straks denken ze nog dat ik dat van de Heere Jezus ook verzonnen heb.
Als jij je kingeren het verschil niet bij kan brengen is er iets grondig mis, denk ik zo.
Kun je het niet zien als een gezellig familiegebeuren?
Ik zou mijn kinderen gewoon lekker in de maling nemen vwb Sinterklaas en het gewoon als een leuke aangelegenheid
Aan Jezus heb ik nooit getwijfeld het is denk ik hoe je je kinderen voor de gek houdt
Maar ja ik heb makkelijk praten ik heb geen kids maar ik vond het als kindzijn altijd wel heel erg spannend
Aan Jezus heb ik nooit getwijfeld het is denk ik hoe je je kinderen voor de gek houdt
Maar ja ik heb makkelijk praten ik heb geen kids maar ik vond het als kindzijn altijd wel heel erg spannend
Gek genoeg geloofde ik best wel lang nog in Sinterklaas... ondanks mijn ouders me voor groep 3 dit hadden verteld (k weet nie eens meer hoe oud ik was en of ik in shock was... geloof van niet... heb geen trauma er aan over gehouden iig!) was 't toch elk jaar.... als er met een zwarte handschoen (die van de kapstok af kwam) met een hele boel pepernoten de kamer werd ingesmeten (en mama was natuurlijk ergens in de keuken aan 't boenen/soppen of lag helemaal dubbel van t lachen :sne) gierde toch de spanning door mn lijf.... was dat zwarte piet of deed mn moeder dat gewoon?! :t:t:tOorspronkelijk gepost door Breekijzertje
- Geloof jij nog dat-ie bestaat? (ik wel, tot het tegendeel bewezen is)bestaat ie niet dan?! :$
- Wat staat er op je verlanglijst? Een computter, een paard, een auto, een racefiets, een huis, een sauna, een zwembad in de achtertuin, een eigen radiostation, een meeting met Michael W Smith, een weekendje Rome, Een weekje Parijs, een Maandje Kreta, Een week of 3 wintersport, Een carbiolet, Een vliegtuig en nog veeeeeeeeeeeeewl meehr
- Vieren jullie zijn verjaardag? (ondanks de huidige economische situatie) Hij viert zijn verjaardag en ik ben uitgenodigd?!
- Maken jullie surprises? Heeft dit iets met Henny Huisman te maken?! (Surprise show?!)
- Geef je aan je kinderen ook door dat-ie echt bestaat? Sinds wanneer heb ik kinderen???????!!!!!!!1 :$:$:$:$:$:$:$
- Ben jij kandidaat voor een enkeltje Spanje? Jup!!!!
- Ben je bang voor z'n knechten? I Love black!!
Gr.
Breek
's Avonds laat (20.00 uur :!) als we rond de mand met cadeautjes zaten... en ohohoh wat zou de goede sint voor mij in petto hebben?! Ging vaak de bel.... en tegelijkertijd werd er een hele hand pepernoten door de brievenbus gesmeten.... (en mn vader zat standaard op de wc :t ) de pepernoten kwamen tot ver de gang in! Snel naar de deur gerend... misschien zien we sinterklaas/zwarte piet nog wel :du dus wij buiten kijken.... en vreemd genoeg... waren ze altijd snel genoeg weg... want we zagen ze nooit :i:i:i:i maar je snapt wel... elk jaar was er weer hoop!!!
Bij mijn opleiding tot verzorgende werd er ook altijd sinterklaas gevierd.... 'met zn allen in de gymzaal en dan maar blij en vrolijk sinterklaasliedjes zingen...'
'Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht want wij zitten allemaal even recht ', Hoor wie klopt daar kindren, hoort wie klopt daar kindren, hoort wie tikt daar zachtjes tegen 't raam?! T is een vreemdling zeker die verdwaald is zeker, k zal eens even vragen naar zijn naam Sint Nicolaas, Sint Nicolaas, die komt vanavond oooohoop bezoek en stroot dan wat lekkers in een of andre hoek koekoek Wat een achtelijke liedjes zijn 't trouwens!!!
Toen we met ons aller mooiste stemmetjes al deze liedjes hadden gezongen, kwam de goede sint ons vereren met een bezoek! Jaja.... daar was ie dan! Na weer een jaar weggeweest te zijn geweest! :du:du:du
Hij had een eigen troon (stoel) en streek daar neer! Zette zn mijter af en had 'Het grote boek' bij zich en sloeg deze open!
DAT was 't spannendste moment... want stel je voor dat je in 't grote boek staat :$:#:i Als de goede sint zn mond open trok... was de illusie weer verdwenen.... 't was Adri die we elke week een uurtje of 6 lang hadden... en had zich dit keer vermomt tot Sint Adri, zoals je begrijpt gingen we met zn allen erg verdrietig naar huis (Want ook dit jaar wilde de echte Bram van der Vlugt niet komen :i:i )
B.t.w WHO'S Bram van der Vlugt?! :t:!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Voor we deze discussie starten,zal men eerst moeten weten wie St Nicolaas nou eigenlijk is,en zijn betekenis in de Kerk.
St Nicolaas is van zeer grote betekenis geweest in de Kerk ,was aan wezig bij de eerste kerkvergaderingen,waar hij pal stond voor de rechte leer van de Apostelen.
Ben benieuwd hoe nu verder in deze draad over deze belangrijke Bisschop gesproken wordt ,zonder te sneren naar broeders en zusters in anderen traditie s.
St Nicolaas is van zeer grote betekenis geweest in de Kerk ,was aan wezig bij de eerste kerkvergaderingen,waar hij pal stond voor de rechte leer van de Apostelen.
Ben benieuwd hoe nu verder in deze draad over deze belangrijke Bisschop gesproken wordt ,zonder te sneren naar broeders en zusters in anderen traditie s.
Volgens mij is het bij de meesten gewoon een gezellige avond met pakjes en soms surprises. In de volksmond ook wel pakjesavond genoemd.
Persoonlijk denk ik amper aan die Sint en Piet erbij.
Zelf weet ik niet eens goed hoe en of ik onze kids uitleg wie Sinterklaas is. Hij (Roel) snapt er helemaal niets van. Hij kreeg in een winkel van de week een schuimpje met Sinterklaas erop. Zegt tie tegen mij: O, kijk, leuk zeg, een meneer!
Tja, moet ik dan zeggen: Dat is niet zomaar een meneer, dat is Sint :,.
Ik denk dat ik het gewoon hou op een pakjesavond in december of dat nu op 5 (is op zondag dit keer dus dat zowiezo niet), 10 of 1 december is maakt niet echt uit. En Sint hoeft er niet bij te zijn wat mij betreft.
Persoonlijk denk ik amper aan die Sint en Piet erbij.
Zelf weet ik niet eens goed hoe en of ik onze kids uitleg wie Sinterklaas is. Hij (Roel) snapt er helemaal niets van. Hij kreeg in een winkel van de week een schuimpje met Sinterklaas erop. Zegt tie tegen mij: O, kijk, leuk zeg, een meneer!
Tja, moet ik dan zeggen: Dat is niet zomaar een meneer, dat is Sint :,.
Ik denk dat ik het gewoon hou op een pakjesavond in december of dat nu op 5 (is op zondag dit keer dus dat zowiezo niet), 10 of 1 december is maakt niet echt uit. En Sint hoeft er niet bij te zijn wat mij betreft.
In Barneveld is momenteel een prachtige tentoonstelling over sinterklaas. Hier zijn naast de levens- en ontstaansgeschiedenis o.a. de ECHTE kaatseballen te zien.
Een raar detail vond ik dat hij tot begin vorige eeuw werd afgeschilderd als een echte boeman, die stoute kindertjes meenam naar Spanje.
Een raar detail vond ik dat hij tot begin vorige eeuw werd afgeschilderd als een echte boeman, die stoute kindertjes meenam naar Spanje.
groter dan de Helper is de nood toch niet....
Ach, die goeie beste Sint..
Gezellig is het wel, al hoeft het voor mij niet zo nodig, de speelgoedkast puilt nu al uit, laat staan na 5 december.
Maar ja, soms heb je verplichtingen he.
We vertellen de kinderen trouwens gewoon dat het verklede mensen zijn, maar ja, als er een zwarte piet of sinterklaas voor je staat, ziet hij er toch wel echt uit.
Gezellig is het wel, al hoeft het voor mij niet zo nodig, de speelgoedkast puilt nu al uit, laat staan na 5 december.
Maar ja, soms heb je verplichtingen he.
We vertellen de kinderen trouwens gewoon dat het verklede mensen zijn, maar ja, als er een zwarte piet of sinterklaas voor je staat, ziet hij er toch wel echt uit.

tja wwet je admin
Ik denk dat je er niet meer achter moet zoeken dan het is Okay de man was Bischop en is heilig verklaard. Nou en...?
Waar gaat onze (en met name die van de kinderen) gedachte naar uit ?
Juist ..pakjesavond een avond vol gezelligheid en snoep en wat kan het me schelen (zo dacht ik als kind en ik denk de meeste nu nog) wie of wat Sinterklaas is ik weet alleen dat ie met snoep en kado´s kwam.
Wij volwassenen doen nu toch meestal aan de "kerstman" tenminste ik en me familie wel, pakjes onder de boom en een avond vol lol Tja en het pakje heb je van de kerstman gekregen die helemaal met ze arreslee van de noordpool kwam !? Leuk toch ? Ik vraag me er voor de rest niets bij af en nog de kerstman noch sinterklaas deed of doet iets van mijn geloof in Jezus twijfelen. Kortom ik bekijk het luchtig en vind het leuke avonden.
Let wel dat ik natuurlijk wel in ogenschouw neem wat de advent betekend e.d dus de religie staat volkomen los van die 2 feestavonden in december
groetjes
Ik denk dat je er niet meer achter moet zoeken dan het is Okay de man was Bischop en is heilig verklaard. Nou en...?
Waar gaat onze (en met name die van de kinderen) gedachte naar uit ?
Juist ..pakjesavond een avond vol gezelligheid en snoep en wat kan het me schelen (zo dacht ik als kind en ik denk de meeste nu nog) wie of wat Sinterklaas is ik weet alleen dat ie met snoep en kado´s kwam.
Wij volwassenen doen nu toch meestal aan de "kerstman" tenminste ik en me familie wel, pakjes onder de boom en een avond vol lol Tja en het pakje heb je van de kerstman gekregen die helemaal met ze arreslee van de noordpool kwam !? Leuk toch ? Ik vraag me er voor de rest niets bij af en nog de kerstman noch sinterklaas deed of doet iets van mijn geloof in Jezus twijfelen. Kortom ik bekijk het luchtig en vind het leuke avonden.
Let wel dat ik natuurlijk wel in ogenschouw neem wat de advent betekend e.d dus de religie staat volkomen los van die 2 feestavonden in december
groetjes