WEER en Wateroverlast

Billy

WEER en Wateroverlast

Bericht door Billy »

Hebben jullie ook nog overlast gehad van het weer?

WAGENINGEN - Zware regen- en onweersbuien hebben de afgelopen 24 uur voor veel overlast gezorgd. Het KNMI waarschuwt voor nog meer wind- en waterhozen de komende dagen.
.
De hoeveelheid regen die afgelopen nacht is gevallen, is zeer uitzonderlijk, aldus meteoroloog R. Groenland van Meteo Consult in Wageningen. Op enkele plekken viel meer dan 50 millimeter regen. Normaal valt bij een zware bui in deze tijd van het jaar hooguit 20 tot 30 millimeter neerslag. „Er is dus echt sprake van wolkbreukenâ€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Wij (2 vriendinnen en ik) hadden gister het idee om bij de Mac te gaan eten. Wij er heen, op de fiets want we hebben wel rijbewijs maar geen auto.
Dus toen zaten we bij de Mac en kwam er een stortbui!!! Keihard regen en onweer. Toen we klaar waren met eten ging het nog net zo hard. We hebben een uur gewacht en toen ging het nog steeds net zo hard dus zijn we maar gegaan.
Een kwartier door de plensregen gefietst, hele straten stonden onder water, ik moest gewoon aan de zondvloed denken! We kwamen dus thuis met geen droge draad meer aan ons lijf... :(:(:(:(:(:
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Het zwaartepunt van de buien lag dinsdagmorgen vroeg in Zeeland en Zuid-Holland. Voor later vandaag worden minder zware buien vanuit het noordoosten verwacht.
Pfffffffft.....

Laten we 't maar niet over 't weer hebben....
Vreselijk! Vanochtend ..... :sleep:
Met dat er zich een knetterende donderslag liet horen, liep de wekker af ('t apparaatje was gezet om 5:30)!
Lieneke in de zenuwen. Benauwd dat ik al fietsend naar de bakker moest (vakantiewerk).
't Water viel met bakken naar benee....

Nu is't beter weer. De zon had zich weer door de wolken heen gewurmd om met een paar heldere stralen o.a Sint Laurens weer te verlichten!
Heerlijk!

Groetjes...
Lieneke :bou:
Kislev

Bericht door Kislev »

In de krant zie ik allerlei foto`s van ondergelopen weilanden, kelders, straten, campings, huizen en weet ik wat.
`k Weet niet waar dat plaats heeft gehad maar hier in Gelderland zit ik blijkbaar hoog en droog. Nergens last van gehad. Nauwelijks een plasje water te bekennen.

Ben vorige week op een gegeven moment met de auto boodschappen gaan doen waarbij ik dacht: mmmm... `t waait aardig.

De volgende dag in de krant spreekt men over noodweer, over windhozen, over rukwinden, over allerlei ongelukken en weet ik veel wat.

??????

[Veranderd op 7/8/02 door Kislev]
Billy

Bericht door Billy »

Zo pppoohh poohh ff een wolkbreuk net gehad zeg!

niet normaal meer. alles stond hier blank.
en doordat m'n goot van de bijkeuken het niet aankon ging het binnen in de bijkeuke ook druppen. lekker hoor!! gratis douche...:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

m'n halve terras weggespoeld.

ik weet wel weer wat ik zaterdag kan gaan doen.:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:bu:bu:bu:bu:bu:bu:bu:bu:bu:bu:bu:bu:bu:bu
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Billy

Bericht door Billy »

Wolkbreuk treft gemeente Gouda en omgeving
woensdag 7 augustus 2002

GOUDA - Gouda is vanmiddag getroffen door een wolkbreuk. De overvloedige regenval zorgt op diverse plekken voor grote wateroverlast. De brandweer heeft acht auto's ingezet om op vijftig paatsen in de binnenstad kelders leeg te pompen. Straten in het stadshart kwamen blank te staan en winkels liepen onder. In de tunnel onder het spoor stond drie meter water waardoor deze moest worden afgesloten. Een vrachtwagen liep vast in het hoge water en moest worden weggesleept. Door de wateroverlast is de polikliniek van het Groene Hartziekenhuis onbereikbaar. De brandweer is hier nog bezig met het wegpompen van het water. De stortbuien begonnen in Gouda-Oost, waar de Jan van der Heijdenstraat onderliep en moest worden afgesloten. De politie kreeg ook een melding van een ingestort plafond aan de Kleiweg, een winkelstraat in het Goudse centrum. Bij dit ongeluk zou één gewonden zijn gevallen. Het evenement De Groene Hart Dagen moest door de hoosbui worden afgebroken. Een boerenbruiloft ging niet door en de paardendemonstratie werd voortijdig beëindigd. Verzekeraar Interpolis van agrarische bedrijven kreeg ook vanuit de Alphense regio schademeldingen. Een tuinder in Noorden moest veertien hectare leliebollen weghalen na hagelschade. Interpolis spreekt van een schadebedrag dat in de tonnen euro's moet lopen.

Jelle

Bericht door Jelle »

Ik heb het gelukkig allemaal droog kunnen houden. Ja opa Jelle is op alles voorbereid en heeft 23 jaar geleden zijn terras voor en achter het huis laten onderheien en een betonnen vloer er op gestort en daarop hebben we tegelwerk gemetseld en dat er nog steeds en is nog nooit weggespoeld. Ja in dit drassige landje moet je zo af en teo je voorzorgsmaatregelen nemen.
Het water in de sloot is erg hoog gestegen en mijn vlondertje staat 10 cm. onder water, maar daar hebben we geen last van.
Ja het was enorm zo hard als dat het even ging, bij mij begon de accupack te piepen en daaraan weet ik dat de stroom dreigt uit tevallen of dat er enorme schommelingen zijn op het stroomnet.
Voor de rest alles oke en nog steeds droge voetjes.
:cool::cool::cool::cool:
anne

Bericht door anne »

Gelukkig woon ik in het hoge en droge gedeelte van Nederland. Of gewoon op de ideale plaats!
Ik heb vandaag nog geen druppeltje gezien, noch gevoeld...
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja Anne dat heb ik al van Admin gehoord dat het bij jullie droog is geweest. Ik word namelijk via de telefoon goed op de hoogte gehouden en een zaterdag zal ik wel eens kontroleren of het daar al die tijd zo droog geweest is.
Zaterdag a ik eens proberen om de omgeving daar op stelten te zetten (hahaha) en ik zal ze dan wel eens even de Holten van mijn knieën laten zien. Misschien neem ik de fietsen wel mee en ga er wat rondtoeren want ik hoorde dat het daar mooi Rijsen is met de Fiets.
anne

Bericht door anne »

Je bent welkom...

:bou::bou::bou::bou::bou:

En nog steeds heeft het hier geen spatje geregend. Als je dan zaterdag langs de enige molen van onze stad komt fietsen, dan kun je mij met 300 meter lange armen aanraken. Je voelt dan natuurlijk dat er OSW-bloed in de buurt stroomt.

Volgens een oude legende, liggen de holten van de bomen richting Admin en de riezen van de bomen liggen richting mij. Fiets door dit prachtige bos, dan zie je het zelf!

De koffie is bruin...
Jelle

Bericht door Jelle »

Ha ha Anne, volgens mij voel je daar in de omgeving heel wat OSW-bloed rondlopen.
Heb je Admin al gezien met zijn donkere bril, zijn fel rode korte broek en zijn knalgele hempje zonder mouwen? Ik heb gehoord dat hij om zich nog meer onvindbaar te maken ook nog de nodige piercings heeft laten aanbrengen:D:D:,
En dan onze Admin kennende, zelfs op het strand, ik stop maar!!!!!:,

Maar ondertussen is het hier wel mooi weer geworden, de regen is gestopt en trekt naar het noord oosten weg hoor ik.
Anne regenjassen aan is het motto:#:,

[Veranderd op 8/8/02 door Jelle]
anne

Bericht door anne »

Nee hoor, Jelle. Zoals ik al zei, wonen we hier op de best gelegen plaats van Nederland en hebben we nog steeds geen spatje regen gehad. De zon schijnt zelfs nog uitbundig. :P
Waarschijnlijk geniet Admin er ook van in zijn shirt zonder mouwen. Nee, Admin ben ik nog niet tegengekomen. Hij had een plaats bij ons in de kerk gereserveerd, maar afgelopen zondag kwam hij niet opdagen, maar wie weet, komt hij zondag??

:thu
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door anne
Nee hoor, Jelle. Zoals ik al zei, wonen we hier op de best gelegen plaats van Nederland en hebben we nog steeds geen spatje regen gehad. De zon schijnt zelfs nog uitbundig. :P
Nou ik hoop dat het inderdaad morgen mooi weer is daar..
Matthijs zit morgen ergens in Twente en komt ook nog in ..........., ja,jaa bij Foto Smelt Anne, en ga dan via ...... naar Nijverdal en dat is een hele mooie route.. Ik zal mijn zonnebril dan maar vast even opzetten voor dat fel gele hempie..
anne

Bericht door anne »

Ze komen steeds dichter in de buurt. Waarschijnlijk voel ik me morgen warm worden, dan weet ik in ieder geval hoe dat komt. Dan is er een OSW'er een straat verder bij de fotograaf. Veel succes! En welkom in onze stad...
wpv

Bericht door wpv »

Gisteren ben ik juist teruggekomen van 2 weken fietsen. Begonnen in Putten en geeindigd in Twello. De eerste twee dagen vielen mee, daarna, in de buurt van vierhouten, kwam het water met bakken uit de hemel. De trekkershut waar we inzaten, moesten we ongeveer met lieslaarzen bereiken. Er stond minstens 5 centimeter water voor de deur;).
Maar vanaf afgelopen maandag, in de buurt van Twello, was het gelukkig droog, en zelfs af en toe nog warm. Nu we weer thuis zijn, zag ik in de krant dat de zomer er aankomt. Dat zeiden ze twee weken geleden ook, dus eerst zien dan geloven.
Plaats reactie