De Grootste Nederlander

bjdendekker

De Grootste Nederlander

Bericht door bjdendekker »

Wordt het Johan Cruijff? Prim Fortuyn? Jan Pietersz. Coen? Of toch Jamai?

Hier kun je kiezen wie je de grootste Nederlander aller tijden vindt!

Je mag vijf mensen kiezen uit 200 nominaties.

Mijn zojuist uitgebrachte stemmen:

Desiderius Erasmus
Willem Groen van Prinsterer
Jan Leeghwater
Stadhouder Willem III
Joan Capellen tot den Tol

Maar je mag natuurlijk ook gewoon Annie MG Schmidt stemmen.

[Aangepast op 27/4/04 door bjdendekker]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

He BJ,

Jij zoekt het toch wel ver terug in de tijd. De laatste eeuw geen indrukwekkende mannen/vrouwen meer tegen gekomen?Niemand van na 1900! En Willem van Oranje gewoon links laten liggen.

:sne
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Jamai? Wie is dat?
(Staat Maud er ook al bij?)

Nee, ik ga voor ds. Kersten.
Of staat die er weer niet bij?
Orckie

Bericht door Orckie »

Ik heb inmiddels een verzoek ingediend om ds. G.H. Kersten te nomineren (met een prachtige motivatie erbij).

Als nou meer OSW-ers dat doen, dan kunnen we hem binnenkort ook stemmen!

:u:u
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
Ik heb inmiddels een verzoek ingediend om ds. G.H. Kersten te nomineren (met een prachtige motivatie erbij).

Sinds wanneer doen wij aan mensverheerlijking. Dit zou ds Kersten nooit gewild hebben!

Orckie, Orckie, toch......:i
Hartelijke groet,

Pim.

Vortigern

Bericht door Vortigern »

Jamai? Wie is dat?
(Staat Maud er ook al bij?)

Nee, ik ga voor ds. Kersten.
Of staat die er weer niet bij?
Wat moet een jamai er nu weer bij, typische cultuurbarbaren. Over 20 jaar weet niemand meer wil jamai was... (iets met bloem en wind, en verdwenen.)
limosa

Bericht door limosa »

de grootste Nederlander is volgens mij Gerrit Bastiaanse de Hals

In zijn beschrijving van de Krimpenrewaard uit 1847, schrijft AJ van der Aa hierover: Bezienswaardig is in eene herberg van dit dorp de levensgroote afbeelding van den, door zijne buitengewone lengte zoo bekenden boer, of liever zalmvisscher, van Lekkerkerk, Gerrit Bastiaanse de Hals. Deze man, die de ongemeene lengte van 2 ellen, 5 palm en 9 duim had, zou de grootste mensch zijn geweest, die ooit in Nederland geboren is, zoodat lieden van eene zeer rijzige gestalte zonder te bukken, onder zijne armen konden doorgaan.

Die kerel was 2,59 lang en woog 250 kg. In het café waar dat schilderij hing ('t is sinds een paar jaar weg) had hij een plankje aan één van de zolderbalken waar hij z'n glaasje op zette.
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Pim

Sinds wanneer doen wij aan mensverheerlijking. Dit zou ds Kersten nooit gewild hebben!

Orckie, Orckie, toch......:i
Welnee,
alles indachtig het woord "Gedenkt uwer voorgangeren"...
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door limosa

In zijn beschrijving van de Krimpenrewaard uit 1847, schrijft AJ van der Aa hierover: Bezienswaardig is in eene herberg van dit dorp de levensgroote afbeelding van den, door zijne buitengewone lengte zoo bekenden boer, of liever zalmvisscher, van Lekkerkerk, Gerrit Bastiaanse de Hals. Deze man, die de ongemeene lengte van 2 ellen, 5 palm en 9 duim had, zou de grootste mensch zijn geweest, die ooit in Nederland geboren is, zoodat lieden van eene zeer rijzige gestalte zonder te bukken, onder zijne armen konden doorgaan.

Die kerel was 2,59 lang en woog 250 kg. In het café waar dat schilderij hing ('t is sinds een paar jaar weg) had hij een plankje aan één van de zolderbalken waar hij z'n glaasje op zette.

:u:u:u

OK kunnen we hem wél stemmen?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Jij weet dit toch niet zo goed omdat jij ook wel eens in dat cafe komt he Limosa....?
Hartelijke groet,

Pim.

limosa

Bericht door limosa »

geen idee . . . je kunt nog wel een borrel drinken op dezelfde plek
Orckie

Bericht door Orckie »

geen idee . . . je kunt nog wel een borrel drinken op dezelfde plek
ow, ow? :pu

Heeft Pim toch gelijk?

(in onze kerk wordt altijd gewaarschuwd tegen kroeglopen hoor...)

:,:,:,

:cool:
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Jij weet dit toch niet zo goed omdat jij ook wel eens in dat cafe komt he Limosa....?
hehehe, nee ik kom nooit in 't café, in m'n vorige baan midden in de stad gingen we een paar keer per jaar "bieren na vieren" maar tegenwoordig is het helemaal over
limosa

Bericht door limosa »

(in onze kerk wordt altijd gewaarschuwd tegen kroeglopen hoor...)

:,:,:,

:cool:
terecht!
Jelle

Bericht door Jelle »

Volgens mij Godfried B.
Plaats reactie