De Grootste Nederlander
De Grootste Nederlander
Wordt het Johan Cruijff? Prim Fortuyn? Jan Pietersz. Coen? Of toch Jamai?
Hier kun je kiezen wie je de grootste Nederlander aller tijden vindt!
Je mag vijf mensen kiezen uit 200 nominaties.
Mijn zojuist uitgebrachte stemmen:
Desiderius Erasmus
Willem Groen van Prinsterer
Jan Leeghwater
Stadhouder Willem III
Joan Capellen tot den Tol
Maar je mag natuurlijk ook gewoon Annie MG Schmidt stemmen.
[Aangepast op 27/4/04 door bjdendekker]
Hier kun je kiezen wie je de grootste Nederlander aller tijden vindt!
Je mag vijf mensen kiezen uit 200 nominaties.
Mijn zojuist uitgebrachte stemmen:
Desiderius Erasmus
Willem Groen van Prinsterer
Jan Leeghwater
Stadhouder Willem III
Joan Capellen tot den Tol
Maar je mag natuurlijk ook gewoon Annie MG Schmidt stemmen.
[Aangepast op 27/4/04 door bjdendekker]
Sinds wanneer doen wij aan mensverheerlijking. Dit zou ds Kersten nooit gewild hebben!Oorspronkelijk gepost door Orckie
Ik heb inmiddels een verzoek ingediend om ds. G.H. Kersten te nomineren (met een prachtige motivatie erbij).
Als nou meer OSW-ers dat doen, dan kunnen we hem binnenkort ook stemmen!
:u:u
Orckie, Orckie, toch......:i
de grootste Nederlander is volgens mij Gerrit Bastiaanse de Hals
In zijn beschrijving van de Krimpenrewaard uit 1847, schrijft AJ van der Aa hierover: Bezienswaardig is in eene herberg van dit dorp de levensgroote afbeelding van den, door zijne buitengewone lengte zoo bekenden boer, of liever zalmvisscher, van Lekkerkerk, Gerrit Bastiaanse de Hals. Deze man, die de ongemeene lengte van 2 ellen, 5 palm en 9 duim had, zou de grootste mensch zijn geweest, die ooit in Nederland geboren is, zoodat lieden van eene zeer rijzige gestalte zonder te bukken, onder zijne armen konden doorgaan.
Die kerel was 2,59 lang en woog 250 kg. In het café waar dat schilderij hing ('t is sinds een paar jaar weg) had hij een plankje aan één van de zolderbalken waar hij z'n glaasje op zette.
In zijn beschrijving van de Krimpenrewaard uit 1847, schrijft AJ van der Aa hierover: Bezienswaardig is in eene herberg van dit dorp de levensgroote afbeelding van den, door zijne buitengewone lengte zoo bekenden boer, of liever zalmvisscher, van Lekkerkerk, Gerrit Bastiaanse de Hals. Deze man, die de ongemeene lengte van 2 ellen, 5 palm en 9 duim had, zou de grootste mensch zijn geweest, die ooit in Nederland geboren is, zoodat lieden van eene zeer rijzige gestalte zonder te bukken, onder zijne armen konden doorgaan.
Die kerel was 2,59 lang en woog 250 kg. In het café waar dat schilderij hing ('t is sinds een paar jaar weg) had hij een plankje aan één van de zolderbalken waar hij z'n glaasje op zette.
Welnee,Oorspronkelijk gepost door PimSinds wanneer doen wij aan mensverheerlijking. Dit zou ds Kersten nooit gewild hebben!Oorspronkelijk gepost door Orckie
Ik heb inmiddels een verzoek ingediend om ds. G.H. Kersten te nomineren (met een prachtige motivatie erbij).
Als nou meer OSW-ers dat doen, dan kunnen we hem binnenkort ook stemmen!
:u:u
Orckie, Orckie, toch......:i
alles indachtig het woord "Gedenkt uwer voorgangeren"...
Oorspronkelijk gepost door limosa
:u:u:u
OK kunnen we hem wél stemmen?
Jij weet dit toch niet zo goed omdat jij ook wel eens in dat cafe komt he Limosa....?Oorspronkelijk gepost door limosa