Religieuze onlusten in Nederland?

Majorca

Religieuze onlusten in Nederland?

Bericht door Majorca »

Mensen,

krijgen we hier een soort Noord-Ierland met godsdienstige onlusten? Of misschien moet ik beter zeggen een soort Ambon of Oost-Timor, waarbij moslims kerken in brand willen steken terwijl anderen juist mosqueen in de as willen leggen?

Er zijn van de week brandjes geweest bij moskeen, en nu ook twee kerken, in Utrecht en Amersfoort. Actie - reactie?

Waar gaan we naar toe met ons landje?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Ik kan niet anders zeggen dan dat het me ook al opgevallen is. Nu is het helemaal niet zeker en zelfs onwaarschijnlijk dat de bommenlegger een christen was, maar wij worden wel het slachtoffer van de reactie van de moslims. Nodeloos om dan nog te zeggen dat het onrechtvaardig is, maar ik doe het toch.
memento

Bericht door memento »

Nederland is bezig zichzelf in een grote verwoesting te storten....
Matthijs

Bericht door Matthijs »

De Nederlandse regering heeft zichzelf in deze ellende gewerkt. Nu durven ze de moskeeen niet meer te sluiten uit vrees voor aanslagen. Ik vraag me af wat deze mensen met hun cultuur hier doen.

Vrienden van mij hopen volgend jaar naar Iran met vakantie te gaan. Zij moeten zich wel aanpassen aan de islamitische cultuur. Geen korte broek aan in het openbaar, vrouwen gesluierd in het openbaar. Anders loop je grote kans gevangenis in te komen, en als dat nog niet erg genoeg is maak je ook nog kans op de doodstraf.

Nu wil de Nederlandse regering deze aanslagen hard aanpakken, wat natuurlijk meer dan terecht is. We hebben niet voor eigen rechter te spelen, maar doe nou ook eens wat aan die moskeeen die hier als paddestoelen omhoog schieten.

Ik las vanmorgen in de Telegraaf "Informatiediensten voor emigratie zijn de afgelopen week bestookt met vragen van Nederlanders die serieus overwegen ons land de rug toe te keren om hun heil te zoeken in een 'sociaal veiliger' omgeving

De bezoekersaantallen van de website http://www.emigratie.nl, van Buysse Immigration Consultancy, waren vele malen hoger dan anders met een absolute piek in het weekeinde. De geplande informatieavonden over 'verre landen' zijn al bijna volgeboekt.

"Veel landgenoten speelden al langere tijd met het idee te emigreren, maar de moord op Theo van Gogh gaf voor hen de doorslag", zegt Rosita Setz, mede-eigenaar van BIC. "Als belangrijkste reden noemen ze de toenemende onvrede over de tolerantie van onze samenleving."

De vlucht naar het buitenland doet zich reeds een aantal jaren voor, maar wordt de laatste tijd steeds sterker. "Eerder speelden vooral economische motieven een rol", weet Setz. "Nu gaat het om het leefklimaat en ruimte." Vooral Nieuw-Zeeland is in trek.

Vorig jaar vertrokken ruim 26.000 mensen naar het buitenland, voor het eerst in twintig jaar meer dan zich in Nederland vestigden. "

De Nederlanders worden hun land uitgejaagd en er komen steeds meer moslims in ons land. Hoeveel kinderen telt een gezin van een moslim? Volgens mij wel min. 10. En een gezin van een gemiddelde Nederlander 2.

Dus wat krijg je? Over een paar jaar is Nederland een westers islamitisch land.

De Nederlandse regering is te tolerant. Hier moet wat aan gedaan worden, en gebeurt dat niet, dan moeten ze niet vreemd opkijken dat er een paar gekken zijn die harde acties gaan nemen tegen de moslims. En wat krijg je nu?

Islamitische groep dreigt met aanslag in NederlandBinnenlandredactie Geplaatst: 9-11-2004 | 11:45 Laatst gewijzigd: 9-11-2004 | 12:02AMSTERDAM - Een onbekende islamistische groep dreigt met aanslagen in Nederland. De Islamitische Tawhid Brigades dreigen in een verklaring op internet de serie „aanvallenâ€
Majorca

Bericht door Majorca »

Begin of einde van de onlusten?

---------------

UDEN (ANP) – Politie en brandweer
houden er ernstig rekening mee dat de
brand in de islamitische school in Uden
dinsdagavond is aangestoken. Dat is op
een persconferentie bekendgemaakt. De
Bedir Islamitische Basisschool is door
het vuur volledig verwoest.
Persoonlijke ongelukken deden zich niet
voor.

.
Naar aanleiding van de aanslag op een
islamitische school in Eindhoven in de
nacht van zondag op maandag had de politie
de beveiliging van islamitische
gebouwen geïntensiveerd. In Uden en
omgeving gaat het om 22 objecten. Met de
geringe mankracht is het volgens de
politie niet te doen om al deze gebouwen 24
uur per dag te bewaken. De surveillance
zal naar aanleiding van de brand van
dinsdag worden opgevoerd.

.
Volgens de politie zijn op de achterkant
van de school leuzen gekalkt als R.I.P.
Theo.
Brother

Bericht door Brother »

Bepaald niet het einde lijkt me.
Momenteel in Den Haag een 'opruimactie'.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Maar is het een spiraal? En wat is de rol van de brandstichtingen in de kerken? Ik snap het verband niet tussen extreem-rechts en kerken?
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door memento
Dat lijkt me wel een tikkeltje overdreven...
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Geruchten over tanks op weg naar Den Haag... Tlijkt wel oorlog.

Je hebt wel gelijk hoor. Ikzelf geloof wel dat nederland zich in een grote verwoesting stort, maar dan enkel om de goddeloze levenswijze.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Kaw

Je hebt wel gelijk hoor. Ikzelf geloof wel dat nederland zich in een grote verwoesting stort, maar dan enkel om de goddeloze levenswijze.
Waar blijven de Jona's? Spreken nu de CU en de SGP in de kamer?
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Kaw

Waar blijven de Jona's? Spreken nu de CU en de SGP in de kamer?
Heb je twee fruitkistjes? Zullen wij de straat opgaan?
Doortje

Bericht door Doortje »

Ik meen toch echt te hebben gelezen dat de politie nog niet weet wie de daders zijn en wat de motieven waren om de kerken in de fik te steken... Laten we voorzichtig zijn met oordelen en ons even bij de feiten houden.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Doortje
Ik meen toch echt te hebben gelezen dat de politie nog niet weet wie de daders zijn en wat de motieven waren om de kerken in de fik te steken... Laten we voorzichtig zijn met oordelen en ons even bij de feiten houden.
Je bent een wijze Jona, Doortje!
David J

Bericht door David J »

Even tot "troost": er zijn er weinig landen ter wereld waar het beter toeven is dan in Nederland. Dat geldt zeker voor uitkeringsgerechtigden, nog steeds. Er zijn ook weinig landen ter wereld waarin niet op een of andere wijze kennis hebben gemaakt met terreur, moordaanslagen etc. Dus vermoed ik dat er bij nader inzien van al die emigratieplannen niet zoveel terecht zal komen.
Plaats reactie