George Walker Bush tweede termijn!

Majorca

George Walker Bush tweede termijn!

Bericht door Majorca »

Kerry heeft zijn nederlaag toegegeven.

GW Bush houdt zijn overwinningstoespraak later vandaag.

Maar... hoe zal zijn beleid zijn in deze tweede termijn?

Wie neemt een schot voor de boeg?
Unionist

Bericht door Unionist »

vraag het hem zelf:

info@whitehouse.gov

[Aangepast op 3/11/04 door Unionist]
Lecram

Bericht door Lecram »

:u:u:u Voor Kerry omdat hij zijn nederlaag heeft erkend. Als hij kwaad had gewild, had hij allerlei juridische procedures op kunnen starten.
wesp

Bericht door wesp »

John Kerry erkent nederlaag verkiezingen

Uitgegeven: 3 november 2004 14:14
Laatst gewijzigd: 3 november 2004 17:42

WASHINGTON - De Democratische presidentskandidaat John Kerry heeft zijn Republikeinse rivaal Bush woensdag gebeld om hem te feliciteren met diens overwinning bij de presidentsverkiezingen. Dat hebben Amerikaanse media woensdag gemeld.

Kerry zal zijn verlies officieel bekendmaken om 19.00 uur (Nederlandse tijd). Twee uur later volgt een toespraak van president Bush.

Kerry belde het Witte Huis even na 17.00 uur en sprak circa vijf minuten met Bush. In het telefoongesprek zei Kerry dat hij geen verdere verdeeldheid wilde. Ook drong hij er volgens een medewerker van Kerry bij Bush op aan om dringend iets te doen aan de verdeeldheid in de Verenigde Staten. Met zijn verklaring staat het vast dat George W. Bush aan een tweede termijn kan beginnen.

Eerder zei de stafchef van het Witte Huis, Andrew Card, dat president Bush "statistisch gezien" niet meer in te halen is en dus de verkiezingen heeft gewonnen.

Overwinning op terrorisme

De Russische president Poetin zei woensdag tijdens een persconferentie dat een zege van Bush bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen een overwinning op het terrorisme is. Volgens Poetin wilde het internationaal terrorisme de herverkiezing van Bush verhinderen.

Berlusconi

Op dezelfde persconferentie sprak de bezoekende Italiaanse premier Berlusconi over de verkiezingsoverwinning van Bush. Berlusconi is de eerste Europese leider die Bush als winnaar aanwijst.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Zo Bush is weer president en wij kunnen weer tot de dingen van de dag over gaan!
:bou::bou::bou:
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Doortje

Bericht door Doortje »

Baal er flink van dat hij herkozen is... :i Here we go again!
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Zo Bush is weer president en wij kunnen weer tot de dingen van de dag over gaan!
:bou::bou::bou:
:u:u:u:u
Matthijs

Bericht door Matthijs »

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Is dat mannen eigen ofzo, dat ze zelfs de hele wereldpolitiek als een spelletje zien? En totaal niet lijken te begrijpen om hoeveel mensenlevens zo'n beleid gaat?
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Is dat mannen eigen ofzo, dat ze zelfs de hele wereldpolitiek als een spelletje zien? En totaal niet lijken te begrijpen om hoeveel mensenlevens zo'n beleid gaat?
Tjsa, ik weet het niet, Bush of Kerry. Kzou op geen een van beide stemmen.

Veranderen kan ik er weinig aan. Maar zie je het zo sombertjes in Lebaoth??
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ja, vind je het gek Vortigern? Er zijn twee schreeuwende mannen die hun gelijk willen halen over lijken, en mensen hier op dit forum gaan dat staan toejuichen alsof het om een potje voetbal gaat! Als ik deze onderwerpen lees krijg ik erg veel zin om hard te gaan janken. En dan gaat het niet eens om Bush of om Kerry, daar kun je nu eenmaal niets aan veranderen, maar op zo'n manier speculeren over wereldpolitiek vind ik zum kotzen. :(
Harry

Bericht door Harry »

Wat heet speculeren. De verkiezingscampagne in Amerika heeft een hoog 'spelletjeskarakter'. Wie het eerst bij 270 is. Ik zie niet in waarom daar niet luchtig over gedaan mag worden.

De problematiek in de wereld en het rol die de belangrijkse democratie die er is daarin speelt, neem ik heel serieus. Het heeft iets wrangs dat het wereldgebeuren altijd over lijken van het individu gaan. Dat is triest, maar neemt het belang van een discussie over de wereldproblematiek niet weg. Ik krijg er in ieder geval niet de neiging tot fomeren toe. Misschien hebben mannen een sterkere maag! :t
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Ja, vind je het gek Vortigern? Er zijn twee schreeuwende mannen die hun gelijk willen halen over lijken, en mensen hier op dit forum gaan dat staan toejuichen alsof het om een potje voetbal gaat! Als ik deze onderwerpen lees krijg ik erg veel zin om hard te gaan janken. En dan gaat het niet eens om Bush of om Kerry, daar kun je nu eenmaal niets aan veranderen, maar op zo'n manier speculeren over wereldpolitiek vind ik zum kotzen. :(
Sterkte er mee Lebaoth. Trek het je niet te veel aan. Een regeert, ook over Bush, wat de toekomst ook brengt.
Grace

Bericht door Grace »

Bush wil homohuwelijk verbieden

Uitgegeven: 8 november 2004 07:22

WASHINGTOIN - President George W. Bush wil in zijn tweede termijn een amendement in de grondwet van de Verenigde Staten opnemen dat het homohuwelijk verbiedt. Dat zei Bush' belangrijkste politieke adviseur Karl Rove zondag in een vraaggesprek met het televisiestation Fox News.

Bij de verkiezingen van 2 november stemden de inwoners van elf Amerikaanse staten voor het opnemen van een bepaling in de grondwet van hun staat waarin het huwelijk alleen is voorbehouden aan man en vrouw. Overigens strandde vorig jaar een poging van Bush om het verbod op het homohuwelijk op te nemen in de nationale grondwet in het Congres.

Hij probeert het weer!!!
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Plaats reactie