Geregeerd door de inbox
Geregeerd door de inbox
Ik hoor weleens mensen klagen dat zij "geregeerd worden door de inbox".
Ze bedoelen de vele e-mails die binnenkomen en gecheckt danwel beantwoord moeten worden.
Zelf heb ik het ook weleens, dat gevoel.
Nu, midden in het zomerreces, is het gelukkig een stuk rustiger.
Hebben jullie dit gevoel ook weleens, en wat is er aan te doen?
Ze bedoelen de vele e-mails die binnenkomen en gecheckt danwel beantwoord moeten worden.
Zelf heb ik het ook weleens, dat gevoel.
Nu, midden in het zomerreces, is het gelukkig een stuk rustiger.
Hebben jullie dit gevoel ook weleens, en wat is er aan te doen?
-
Mensen doen idd graag interessant.
Op je werk is het logisch dat je het druk hebt met je inbox. Vroeger waren dat papiertjes op je monitor (nog steeds
) en telefoontjes. Er moet gewoon gewerkt worden.
En thuis..... ach, dat valt meestal wel mee.
Ik krijg relatief gemiddeld veel e-mail, en ben er nog zo mee klaar.
Mensen doen zo graag interessant over hoe druk ze het wel niet hebben enzo. De mensen die het echt druk hebben hoor je meestal niet.
Op je werk is het logisch dat je het druk hebt met je inbox. Vroeger waren dat papiertjes op je monitor (nog steeds

En thuis..... ach, dat valt meestal wel mee.
Ik krijg relatief gemiddeld veel e-mail, en ben er nog zo mee klaar.
Mensen doen zo graag interessant over hoe druk ze het wel niet hebben enzo. De mensen die het echt druk hebben hoor je meestal niet.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Een goede mail heeft een onderwerp (subject) wat precies de inhoud beschrijft.
Mijn taktiek voor inkomende mail is:
1. Beantwoord belangrijke mail direct
2. Laat alle onbelangrijke mail op ongelezen staan, en beantwoord die mail aan het einde van de dag (of later)
Als je alle mail direct gaat beantwoorden kost dat gewoon veels te veel tijd, en leid het je steeds af van je werk.
Mijn taktiek voor inkomende mail is:
1. Beantwoord belangrijke mail direct
2. Laat alle onbelangrijke mail op ongelezen staan, en beantwoord die mail aan het einde van de dag (of later)
Als je alle mail direct gaat beantwoorden kost dat gewoon veels te veel tijd, en leid het je steeds af van je werk.
-
Tja, als je die meldingen binnenkrijgt... Lekker interesting.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Zakelijk heb ik wel veel mail. Denk dat na de vakantie er zo'n 150 mailtjes inzitten.
Prive valt het reuze mee. Soms wel veel mailtjes van OSW, als er weer eens iemand gereageerd heeft:,:,:,:,:, (had laatst 214 mailtjes van OSW erinstaan)
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
:bou::bou:o o Tuk hoe heb jij dat met je vrouwtje?:thu:thu:thuOorspronkelijk gepost door tukkertjeZo hoort het ook. Vind het fijn dat je er zo open over bent:D:D:DOorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Beetje populair doen volgens mij. Dan kun je je wel door alles laten regeren. Nou, alleen mijn man regeert mij........... :,
-