hoe ver kan je gaan?

Majorca

hoe ver kan je gaan?

Bericht door Majorca »

ik hoorde vandaag een journalist op de radio zeggen "bij het CDA willen ze ook wel van die Harry Potter af".

Hij had het over premier Balkenende.

Moeten, mogen, we zó spreken over iemand die aan het hoofd van de regering staat? Is dit respectvol? Ligt een bron van de verloedering van normen en waarden niet in de media? [uiteraard het RD uitgezonderd ;)]
Harry

Bericht door Harry »

Oh ja, het Reformatorisch Dagblad is zo fantastisch! En ja verloedering, ik heb het bewuste citaat niet gehoord. Maar een opmerking over Harry Potter als het op de premier slaat vind ik nu niet zo heel verschrikkelijk. Volgens mij heeft JP daar niet zo heel veel problemen mee.
JP met een blote vrouw op schoot in een onverkwikkelijk standje vind ik veel meer over de schreef gaan. En heel Amsterdam hing vorige week vol met dergelijke afbeeldingen. Over verloedering gesproken...

[Aangepast op 18/10/04 door Harry]
Egbert

Bericht door Egbert »

Over verloedering gesproken, ik hoorde een gerespecteerde predikant alle vertalingen naast de statenvertaling [uiteraard uitgebracht door de GBS] satanswerk noemen, dat noem ik verloedering, je mag het er niet mee eens zijn maar niet zo ver gaan om het satanwerk te noemen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik vind gewoon dat je dat niet moet doen, het begint met Harry Potter en het gaat steeds een stapje verder.
Niet doen. Geen grenzen oprekken . Het einde is al gauw zoek.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
ik hoorde vandaag een journalist op de radio zeggen "bij het CDA willen ze ook wel van die Harry Potter af".

Moeten, mogen, we zó spreken over iemand die aan het hoofd van de regering staat? Is dit respectvol? Ligt een bron van de verloedering van normen en waarden niet in de media? [uiteraard het RD uitgezonderd ;)]
Laten we toch ontzettend blij zijn, dat we in een land leven waar dit gewoon kan! Als je zoiets in Iran of Noord-Korea zegt, word je in de gevangenis gegooid. Ik ben er van overtuigd, dat Balkenende zèlf er ook blij mee is, dat er op deze manier satire wordt gemaakt. Dat is de kracht van een democratie. Als ik goed ben geinformeerd, hangt de werkkamer van JP vol met cartoons, en tekeningen van Harry Potter. Ook kan ik me herinneren dat hij ooit een persconferentie heeft gegeven (toen hij net begon als MP dacht ik) met een grote foto van Harry Potter op de achtergrond. Hij heeft er dus zelf ook veel plezier in hoor!

Ik ben het overigens met andere schrijvers eens, dat die poster met blote vrouw NIET kan, en dat de uitspraak van de dominee over bijbelvertalingen ook niet kan.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

ho ho, JanPeter doet z'n werk niet in z'n eentje. Toen hij afgelopen weken in het ziekenhuis lag, hebben meneer Verhagen en andere CDA'ers hem wel verdedigd.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Robert

Bericht door Robert »

Die vent van Vrij Nederland die die uitspraak op de radio deed (Youri Albrechts ofzo) roept echt maar wat.
Het hele debat waarin het gebeurde was 1 grote vorm van borrelpraat met argumentatieloze kreten en ondiepe redeneringen. Gebaseerd op wensen ipv feiten.

Met Yourie als grootste flapuit die constant op de persoon speelt en zijn onzin brengt alsof het feiten zijn.
het was een 'debat' tussen drie linkse journalisten, waarbij alleen die vent van de nieuwe revu soms iets rechtsigs wist te zeggen.

Kortom, echt een dieptepunt in de debatgeschiedenis van radio 1.

En wat die dominee betreft, het werk van de Heilige Geest uitmaken voor satanswerk kan niet vergeven worden. Als de bijbelvertalingen die hij bedoelde door de Geest gegeven zijn is het dus slecht met hem gesteld. Zo'n man mag nooit en te nimmer dominee zijn. En idd, dat is vele malen erger.
Carpe Diem tamen Memento Mori
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Harry Potter kan nog wel vind ik, maar die posters waar Harry het over had vind ik echt niet kunnen. Dat tekend het verval van ons land
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje

Harry Potter kan nog wel vind ik, maar die posters waar Harry het over had vind ik echt niet kunnen. Dat tekend het verval van ons land
Je moet een grens zetten.

Ik werd vroeger ook als Pippi Langkous uit gescholden..... Is dat niet het zelfde? (al hoewel mijn positie anders is dan die van JP Balkende).

Maar toch, het slaat gewoon nergens op, JP Balkenende krijgt het wel voor zijn schoenen geschoven. Als dat elke keer wordt gezegd en elke keer wordt hij daar weer mee geconfronteerd, ik vindt het gewoon niet kunnen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Lassie

Ik werd vroeger ook als Pippi Langkous uit gescholden..... Is dat niet het zelfde? (al hoewel mijn positie anders is dan die van JP Balkende).

Maar toch, het slaat gewoon nergens op, JP Balkenende krijgt het wel voor zijn schoenen geschoven. Als dat elke keer wordt gezegd en elke keer wordt hij daar weer mee geconfronteerd, ik vindt het gewoon niet kunnen.

Haast iedereen heeft wel een bijnaam. Bij ons in Rijssen is het heel gewoon dat je iemand met zijn bij/scheldnaam aanspreekt. Moet kunnen dacht ik.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Je kunt iemand met scheldwoorden enorm kwetsen. Harry Potter is niet positief bedoeld, dus ook om te pijnigen. Hoe duidelijk is ook afgelopen weekend weer gebleken dat we al meer en meer de grenzen van aanvaardbaarheid aan het verleggen zijn. Een voetbalwedstrijd wordt gestaakt omdat de scheidsrechter wordt uitgescholden (hamas hamas temmink aan het gas/ temmink is de hoer van psv). Gelukkig kon deze scheidsrechter hier een grens aangeven. Maar hoe vaak is in de afgelopen tijd niet hetzelfde gezegd over joden en over een voetballer's vriendin? En het wordt gewoon getolereerd.
Nee, schelden hoort gewoon niet. Ik vind het jezelf verlagen naar een minder sociaal niveau.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Lassie

Haast iedereen heeft wel een bijnaam. Bij ons in Rijssen is het heel gewoon dat je iemand met zijn bij/scheldnaam aanspreekt. Moet kunnen dacht ik.
Ik vind dat niet kunnen.

Een voorbeeld:

Op een school heeft een docent zijn bijnaam. Een ouder van een leerling hoort alleen zijn bijnaam. De ouder belt naar school en vraagt naar die ene docent met bijnaam waar zijn kind over verteld. (en zegt niet de gewone naam van de docent maar de bijnaam).

Hoe zou jij je voellen?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Lassie................Ik vind dat niet kunnen.

Een voorbeeld:

Op een school heeft een docent zijn bijnaam. Een ouder van een leerling hoort alleen zijn bijnaam. De ouder belt naar school en vraagt naar die ene docent met bijnaam waar zijn kind over verteld. (en zegt niet de gewone naam van de docent maar de bijnaam).

Hoe zou jij je voellen?
:, DAT IS TOCH HUMOR VAN DE EERSTE ORDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,

Een 'breekje' van Breeksnuitertje
Lassie

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Oorspronkelijk gepost door Lassie................Ik vind dat niet kunnen.

Een voorbeeld:

Hoe zou jij je voellen?
:, DAT IS TOCH HUMOR VAN DE EERSTE ORDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,

Een 'breekje' van Breeksnuitertje
dat vindt jij?!!?

Dit gaat mij echt te ver.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Die vent van Vrij Nederland die die uitspraak op de radio deed (Youri Albrechts ofzo) roept echt maar wat.
Het hele debat waarin het gebeurde was 1 grote vorm van borrelpraat met argumentatieloze kreten en ondiepe redeneringen. Gebaseerd op wensen ipv feiten.

Met Yourie als grootste flapuit die constant op de persoon speelt en zijn onzin brengt alsof het feiten zijn.
het was een 'debat' tussen drie linkse journalisten, waarbij alleen die vent van de nieuwe revu soms iets rechtsigs wist te zeggen.

Kortom, echt een dieptepunt in de debatgeschiedenis van radio 1.

En wat die dominee betreft, het werk van de Heilige Geest uitmaken voor satanswerk kan niet vergeven worden. Als de bijbelvertalingen die hij bedoelde door de Geest gegeven zijn is het dus slecht met hem gesteld. Zo'n man mag nooit en te nimmer dominee zijn. En idd, dat is vele malen erger.
Joeri Albrechts is sowieso op geen enkele wijze serieus te nemen. Hij voert een pleidooi voor Pim Fortuyn als grootste Nederlander aller tijden. Te ridicuul voor woorden! Wellicht was Fortuyn de kaalste Nederlander ooit, maar daar houdt het dan ook wel mee op...
Plaats reactie