Wie doet het in deze tijd "rustiger aan"?
Wie doet het in deze tijd "rustiger aan"?
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd wie het in deze economisch gezien slappere tijd financieel rustiger aan doet dan pakweg 5 jaar geleden.
Een paar voorbeeldpuntjes:
- Let je op de kleintjes in de supermarkt?
- Koop je minder vaak nieuwe kleding?
- Draag je minder af aan de kerk?
- Gebruik je de auto wat minder?
- Minder op vakantie?
- Minder luxe op vakantie?
- Bezuinig je op het eten?
- De kinderen mogen "maar" één sport be-oefenen?
Ik betrap me erop dat ik het op sommige punten rustiger aan doe.
Ik merk het nog niet echt in de portemonnee maar ik ga af op geluiden in de media.
Je hoort alleen maar over koopkrachtverlies, ontslagen, bezuinigingen etc.
Dat heeft bij mij best wel enige weerslag op het uitgavenpatroon.
Wie herkent dit bij zichzelf ook?
Een 'breekje' van Breekijzertje
Ik ben benieuwd wie het in deze economisch gezien slappere tijd financieel rustiger aan doet dan pakweg 5 jaar geleden.
Een paar voorbeeldpuntjes:
- Let je op de kleintjes in de supermarkt?
- Koop je minder vaak nieuwe kleding?
- Draag je minder af aan de kerk?
- Gebruik je de auto wat minder?
- Minder op vakantie?
- Minder luxe op vakantie?
- Bezuinig je op het eten?
- De kinderen mogen "maar" één sport be-oefenen?
Ik betrap me erop dat ik het op sommige punten rustiger aan doe.
Ik merk het nog niet echt in de portemonnee maar ik ga af op geluiden in de media.
Je hoort alleen maar over koopkrachtverlies, ontslagen, bezuinigingen etc.
Dat heeft bij mij best wel enige weerslag op het uitgavenpatroon.
Wie herkent dit bij zichzelf ook?
Oorspronkelijk gepost door BreekijzertjeTja......en da's nu juist de pest............Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Om heel eerlijk te zijn, denk ik daar niet bij na. Geef de euro net zo gemakkelijk uit als de gulden.:#:#:#
Al moet ik wel zeggen dat ik soms wel eens denk van"waar blijft alles"
We kopen al zo'n 2 jaar onze "grote boodschappen" bij de Aldi, en dat scheelt echt enorm.
voor de rest hebben we onze uitgaven /levensstijl (nog) niet erg aangepast.
we zijn (nog) in de gelukkige omstandigehden van voldoende inkomsten en af en toe een extraatje.
voor de rest hebben we onze uitgaven /levensstijl (nog) niet erg aangepast.
we zijn (nog) in de gelukkige omstandigehden van voldoende inkomsten en af en toe een extraatje.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Zeker. Er zijn heel veel dingen bij de Aldi lekkerder dan in een 'gewone' supermarkt. En als het echt niet te eten is, heeft een supermarkt vaak best wat goedkopers dan de gevestigde merken.- Let je op de kleintjes in de supermarkt?
Ja, toch wel. De huidige mode heeft als voordeel dat werkelijk alles in de mode is. Het is dus niet meer nodig up to date te zijn.- Koop je minder vaak nieuwe kleding?

Jazeker. Maar anderen slepen tonnen aan voor de nieuwbouw, dus dat valt niet op.- Draag je minder af aan de kerk?
Gebruik hem juist meer. De auto is van de zaak zonder beperkingen. Dus af en toe iets tweedehands kopen via Marktplaats in Dordrecht of Utrecht is geen punt.- Gebruik je de auto wat minder?
Hebben we in 2002 gedaan. Weet het nog niet. Vakantie kan best goedkoop in het buitenland via chrsitelijke woningruil of gewoon via internet.- Minder op vakantie?
Doos ijs bij de supermarkt. Extreem voorbeeld: aan de 'kar' kostten ijsjes minimaal een euro. Voor 1,50 hadden we een doos met acht ijsjes. Inderdaad, die waren bij nadere beschouing wel erg klein. Toen hebben we nog een doos gekocht.- Minder luxe op vakantie?
Da's lastig. Je buik moet vol. Maar door op zaterdag pas om halfvier naar de markt te gaan, kun je nogal eens een slag slaan.- Bezuinig je op het eten?
Nul sporten. Geen vraag naar. Wel één dochter met blokfluitles. Hoog nivo: alt en bas enzo. Maar moedig niets (meer) aan.- De kinderen mogen "maar" één sport be-oefenen?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Telefoneren moet je via www.bel1649.nl doen. Alleen startkosten, geen belkosten!
Helaas geen carrier preselect. Alternatief is www.bel1601.nl. Daar kosten alleen de niet-dalminuten een halve cent. 's Avonds en in het weekend kost het ook niets.
Kreeg al een treurbrief van de KPN.
Helaas geen carrier preselect. Alternatief is www.bel1601.nl. Daar kosten alleen de niet-dalminuten een halve cent. 's Avonds en in het weekend kost het ook niets.
Kreeg al een treurbrief van de KPN.
--------------
Wij zijn altijd al bewust met onze uitgaven bezig. Een miljonair wordt geen miljonair door geld uit te geven. Tenzij het investeringen zijn.
We gebruiken onze electrische apparaten zoveel mogelijk op de nachtstroom.
Kleding interesseert ons bijzonder weinig, dus weinig nieuwe kleren, voor de kinderen hergebruiken en zo goedkoop mogelijk.
Als je duurzame spullen koopt, meerdere offertes aanvragen zoveel mogelijk afpingelen. Verbazend hoe mensen supermarkten aflopen om een duppie minder voor de pindakaas te betalen, terwijl honderden euro's te besparen zijn bij aankoop duurzame spullen.
Zo kan je slim omgaan met het afsluiten van je hypotheek. Als je ziet wat wij nu betalen, dan geloof je je ogen niet.
Uiterlijk vertoon kan best wel minder. Waarom lichtmetalen velgen onder je auto? Is metallic lak nodig? Moet die auto zo groot? enz.
Mijn fiets is ca. 20 jaar oud, maar kan nog heel goed mee. de fietsen van de kinderen kopen we via Marktplaats oid.
Spullen die over zijn, verkoop je via Markplaats.
Zo kan je met creativiteit een behoorlijke levensstandaard hebben, terwijl het niet veel geld kost.
Collega's die net zo veel verdienen als ik (of zelfs meer) menen dat hun vrouw betaald werk moet doen, omdat ze anders niet rondkomen. Ze denken dat ik op z'n minst in de drugshandel oid zit, omdat wij met 4 kinderen het wel met 1 salaris kunnen doen. Als je doorvraagt, blijkt dat bijv. kleding een enorme aanslag doet op de begroting. daar valt dus heel veel op te besparen.
Kleding interesseert ons bijzonder weinig, dus weinig nieuwe kleren, voor de kinderen hergebruiken en zo goedkoop mogelijk.
Als je duurzame spullen koopt, meerdere offertes aanvragen zoveel mogelijk afpingelen. Verbazend hoe mensen supermarkten aflopen om een duppie minder voor de pindakaas te betalen, terwijl honderden euro's te besparen zijn bij aankoop duurzame spullen.
Zo kan je slim omgaan met het afsluiten van je hypotheek. Als je ziet wat wij nu betalen, dan geloof je je ogen niet.
Uiterlijk vertoon kan best wel minder. Waarom lichtmetalen velgen onder je auto? Is metallic lak nodig? Moet die auto zo groot? enz.
Mijn fiets is ca. 20 jaar oud, maar kan nog heel goed mee. de fietsen van de kinderen kopen we via Marktplaats oid.
Zo kan je met creativiteit een behoorlijke levensstandaard hebben, terwijl het niet veel geld kost.
Collega's die net zo veel verdienen als ik (of zelfs meer) menen dat hun vrouw betaald werk moet doen, omdat ze anders niet rondkomen. Ze denken dat ik op z'n minst in de drugshandel oid zit, omdat wij met 4 kinderen het wel met 1 salaris kunnen doen. Als je doorvraagt, blijkt dat bijv. kleding een enorme aanslag doet op de begroting. daar valt dus heel veel op te besparen.
Leuk stukje Lecram.Oorspronkelijk gepost door Lecram
Wij zijn altijd al bewust met onze uitgaven bezig. Een miljonair wordt geen miljonair door geld uit te geven. Tenzij het investeringen zijn.
Je zet me aan het denken...........