Oeps......

Kislev

Oeps......

Bericht door Kislev »

Afbeelding

Echt iets voor mannen om niet te kijken waar ze lopen. PvdA-kamerlid Ferd Crone stapt hier per ongeluk op de sleep van prinses Maxima als zij de Ridderzaal betreedt. Misschien deed hij het wel expres ;)

Dat krijg je als je meer oog hebt voor het hoofd van Maxima ipv je eigen voeten :D

[Aangepast op 22/9/04 door Kislev]
limosa

Bericht door limosa »

oh,oh, dat je geen monarchist ben, oké, maar om Maxima nou net daar onderuit te laten gaan . . .
Andre

Bericht door Andre »

Pas maar op anders moet je met Willem Alexander op de vuist.
Harry

Bericht door Harry »

Welnee, die is blij dat Maxima met Crone aanpapt. Kan hij fijn met Inge de Bruijn aan de zwier!
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Welnee, die is blij dat Maxima met Crone aanpapt. Kan hij fijn met Inge de Bruijn aan de zwier!

Dat vind ik toch zo gek!! Zetten ze een foto van W-A met Inge de Bruijn in de krant.. Ze staan alleen maar een beetje dicht naast elkaar.. ik denk dat W-A haar alleen n beetje wou feliciteren!! (Misschien wel een :ki) Maar dan nog..
Adorote

Bericht door Adorote »

Hoe komt die WA toch aan zo n mooie vrouw die ook nog is slim is.Jammer voor Maxima.
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Hoe komt die WA toch aan zo n mooie vrouw die ook nog is slim is.Jammer voor Maxima.
Nee, jij trekt volle zalen....:$
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Matthijs

Bericht door Matthijs »

ach, dat is de roddelpers mensen.

Maarre wat vinden jullie trouwens van prinsjesdag?

Ik vind het één en al grote popekast!
Het is toch niet meer van deze tijd dat je met een koets vervoerd wordt, en dan die middeleeuwse kleren die allang in het museum thuis horen. Van mag dat wel afgeschaft worden. Het kost ook nog eens handenvol geld. Nederland is toch aan bezuinigen?

Laten ze die koetsen maar in het koninklijk museum zetten, bij paleis het Loo.

En verder: wat vindt ger.gez. nog mooi aan het koninklijkhuis? De gezinsgids en terdege hebben altijd foto's van de koninklijk familie in hun familieblad. Waarom? D'r is weinig of niets overgebleven van de christelijke uitstraling van vroeger. Ze noemen zich hervormd, maar volgens mij komen ze alleen bij bijzondere gebeurtenissen nog in de kerk. Ik zou ze eerder onder het kopje "atheistisch" plaatsen. Misschien wel wat cru gezegd, maar randkerkelijk zijn ze wel.
De koningin bezoekt rustig op zondag herdenkingsevenementen. Pr. W. Alexander geniet op zondag rustig van de Olympische spelen in Athene. Ze gaan rustig op zondag met vakantie. De preken die we gehoord hebben tijdens de doop-, huwelijks- en rouwdiensten spreken ook boekdelen. Zelfs via Mohammed kom je nog in de hemel bij God.

Kortom: we hebben een zeer pluraal koninklijkhuis. Een voorbeeld voor ons? Voor mij zijn ze de laatste paar jaar behoorlijk in achting gedaald. Ik heb ze nog wel hoog, maar respect voor hun levensstijl heb ik bepaald niet. Dat was geloof ik bij Wilhelmina en Emma wel anders.

Ik vraag me echt af waarom de ger. gezindte het koninklijkhuis nog zo in picture zet.

(ben benieuwd wat de reacties hierop zullen zijn)

Groeten,
Matthijs.

[Aangepast op 22/9/04 door Matthijs]
Adorote

Bericht door Adorote »

We zijn eigenlijk een Republiek,nog wel de eerste ter wereld.

Uit onderzoek is gebleken dat het overgrote deel van het Nederlandse volk het totaal niet erg zouden vinden als ze morgen uit het land vertrekken ,en de Republiek weer uit gegroepen wordt.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Uit onderzoek is gebleken dat het overgrote deel van het Nederlandse volk het totaal niet erg zouden vinden als ze morgen uit het land vertrekken ,en de Republiek weer uit gegroepen wordt.
Kun je dit bewijzen, Adorote?

Van mij mag Prinsjesdag blijven bestaan en de monarchie ook.
We spraken toch altijd van een drievoudig snoer: God , nederland en Oranje. Laten we het niet erger maken dan het is.
Madtice

Bericht door Madtice »

Van mij mag de koninklijke familie ook weer een gewone familie worden. Niet erg democratisch om het volk belasting te laten betalen om het luxueuze gedrag van één familie te kunnen bekostigen. Geef mij maar een gekozen president. Of een gekozen koninklijke familie, das wel weer eerlijk. Dat iedere familie die wil kans maakt om een vier of vijf jaar de troon te bestijgen. Maar de koninklijke familie is echt een anachronisme, als ik eerlijk ben.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Kun je dit bewijzen, Adorote?

Van mij mag Prinsjesdag blijven bestaan en de monarchie ook.
We spraken toch altijd van een drievoudig snoer: God , nederland en Oranje. Laten we het niet erger maken dan het is.
Ze zitten er mij best. en voor mijn gevoel zeg ik dat het volgens mij bij zeer vele nederlanders het geval zal zijn.
maar zoals je zegt: het drievoudig snoer daar is niet zoveel van overgebleven volgens mij.

Nederland? geen christelijke natie meer.
Ons koningshuis? Als ik zie wat er allemaal op zondag gebeurd en wat er allemaal gebeurd, denk ik dat het christelijk gehalte bijzonder laag is.
Maar volgens mij kosten presidenten nog meer dan een koningshuis en een koningshuis geeft toch wel wat meer rust als hoofd van het land dan een president, want dat kan elke ier jaar wel weer een ander zijn.
David J

Bericht door David J »

Sorry Gerrie, maar het idee van een drievoudig snoer heb ik altijd gevaarlijk gevonden. Alsof er een speciale band bestaat tussen God en Nederland (en Oranje), die andere landen (en vorsten of presidenten) niet hebben. Typische nationalistische romantiek.

Maar wat het koningshuis betreft: ik zie geen enkele reden het af te schaffen. Het idee dat het 'achterhaald' zou zijn! Door wie of wat dan? En wie bepaalt dat? Ik denk dat deze tijd meer behoefte voelt aan 'glamour' en gezag dan aan nivellering. Volgens mij steunt de overgrote meerderheid van het Nederlandse volk het koningshuis ook, en zit Adorote er volkomen naast.

En waarom ook niet? Beatrix vervult haar taken goed en waardig en WA en Maxima zijn volgens mij klaar haar taken op een goede manier over te nemen. Wat win je met een kleurloze president? Het koningshuis is toch veel beter is staat diens representatieve taken te vervullen? Waarom denk je dat Amerikanten en Duitsers zoveel belangstelling hebben voor de Europese vorstenhuizen? Bovendien is het huis van Oranje een van de weinige nationale symbolen die nog fier overeind staan. Ik denk dat een groot deel van de mensen die naar Prinsjesdag kijkt of naar de troonrede luistert dat alleen doet vanwege de Oranjes. En voor een deel daarvan zal dat waarschijnlijk de enige reden zijn om nog wat interesse op te brengen voor de landelijke politiek.

Wat de kosten betreft: representatie van de Staat der Nederlanden op hoog niveau kost nu eenmaal geld. Bewijs jij maar eens dat een president goedkoper is.

Ik steun de monarchie dus niet vanwege religieuze redenen. Want ik geef meteen toe dat de religie van de Oranjes niet bepaald gereformeerd is te noemen. Aan de andere kant: Miljoenen onkerkelijken hebben dan toch die doop- en trouwdiensten maar gezien. Mij ontroerde in beide gevallen in elk geval de zegen: De HEERE zegene u.... Let niet alleen op wat je mist, maar ook op wat er wel gezegd wordt!
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Oorspronkelijk gepost door David J
Sorry Gerrie, maar het idee van een drievoudig snoer heb ik altijd gevaarlijk gevonden. Alsof er een speciale band bestaat tussen God en Nederland (en Oranje), die andere landen (en vorsten of presidenten) niet hebben. Typische nationalistische romantiek.
Het idee van een drievoudig snoer komt (voor zover ik weet) uit de tijd van Willem van Oranje. En ook het idee van Nederland als Christelijk land is te verdedigen vanuit die tijd. Het ontstaan van de Noordelijke Nederlanden na de 80-jarige oorlog was toch een overwinning op een godsdienststrijd?
En dan is Christelijk in dit verband eigenlijk protestant.

Er bestaat een boek:
Opstand, politiek en religie bij Willem van oranje 1559-1568
door Dr. H. Klink.

Ik moet eens kijken of over dit onderwerp wat is geschreven.
Of is er hier een forummer, die hier wijze woorden over kan zeggen?
:eur:eur:eur
Plaats reactie