De Gulden

Adorote

De Gulden

Bericht door Adorote »

Wij willen de Gulden terug!!!!!!!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Adorote

Waarom?????
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik ook!
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik ook!
Ik ook! :, Maar het kan niet, dus stop ik maar met willen. Ik wil ook de girobetaalkaart, de grammofoonplaat, het v-2000-videosysteem, de matrix-printer en de wijkpostkantoren terug...kan ook niet............
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Hoe zit dat trouwens op de Ned. Antillen? Hebben ze daar de gulden nog?

Dan gaan we toch verhuizen naar Suriname of Curaçao!;)
Adorote

Bericht door Adorote »

Het vermoeden is dat de Gulden binnen vijf jaar terug is.Zowel Nederland als Duitsland zien die Euro niet zitten, en niet alleen deze twee landen .De weerzin tegen deze kunstmatige munt wordt steeds groter.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Het vermoeden is dat de Gulden binnen vijf jaar terug is.Zowel Nederland als Duitsland zien die Euro niet zitten, en niet alleen deze twee landen .De weerzin tegen deze kunstmatige munt wordt steeds groter.
Graag bron vermelding!
Als dat echt zo is, dan zou ik dat geweldig mooi vinden.

Ik weet zeker dat economie dan nog harder omhoog krabbelt! Heel Nederland is blij, en dat heeft vast positieve invloed op de kooplust! Ze houden nu de hand op de knip!
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja sorry, ik ben toch wel blij met de euro.
Je behoeft niet meer te wisselen als je naar het buitenland gaat. In de andere landen kan je gelijk zien in de winkels wat iets kost, zonder dat je het steeds moet omrekenen.
Geen geklojo met geld wisselen wat je na de vakantie hebt overgehouden.

Nadeel van de euro is natuurlijk wel dat hij door velen wordt gezien als de gulden, en dan kom je steeds een hoop geld tekort, al je niet oppast
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ja sorry, ik ben toch wel blij met de euro.
Je behoeft niet meer te wisselen als je naar het buitenland gaat. In de andere landen kan je gelijk zien in de winkels wat iets kost, zonder dat je het steeds moet omrekenen.
Geen geklojo met geld wisselen wat je na de vakantie hebt overgehouden.

Nadeel van de euro is natuurlijk wel dat hij door velen wordt gezien als de gulden, en dan kom je steeds een hoop geld tekort, al je niet oppast
ok, Jelle, dat is ook het enige handige, het enige pleziertje! Maar hoe vaak ben kom je in een euroland? 2, 3x per jaar?
Grootste gros Nederlanders nog geen eens 1x per jaar denk ik.

De euro heeft ons een hoop ellende bezorgd!
Jelle

Bericht door Jelle »

Inruilen voor Keniaanse shillingen Matthijs, die zien er net zo uit als onze euro, heeft dezelfde maat en past goed in de karretjes van de supermarkt.
De shilling is ongeveer 10 cent waard, dus via de karretjes van de supermarkt kan je een heel behoorlijke koers krijgen. Dus zorg dat je zoveel mogelijk shillingen ziet te krijgen.

Maar je hebt gelijk hoor, de euro zorgt bij velen voor een hoop ellende
Harry

Bericht door Harry »

Heerlijk die euro, nooit meer wisselen bij de grens. En ja...nostalgie...daar kom je niet heel veel verder mee. Je kunt ook terugverlangen naar de Hervormde kerk, maar die bestaat ook niet meer. Zullen we niet een beetje naar de toekomst moeten kijken, en de gulden (zij het met weemoed) maar snel vergeten?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle Nadeel van de euro is natuurlijk wel dat hij door velen wordt gezien als de gulden, en dan kom je steeds een hoop geld tekort, al je niet oppast
Precies Jelle!
Ik betrap mezelf er ook op.
Bij een huis-aan-huis-collecte gaf je een aantal jaren geleden een gulden als het collectedoel wat minder schokkend was. (niet bijv. hartstichting, nierstichting, reumafonds etc.)
Nu geef ik dan vaak 1 euri....toch ruim het dubbele......

En kijk eens naar de prijzen van de ijsjes.
Wat vroeger (hoor mij nou :D ) een ijsje voor 1 gulden was is nu een ijsje van 1 euri.......... En ik betrap me zelf erop dat ik het zó betaal.......

Maar terug naar de gulden kan praktisch gezien denk ik niet.

Een 'breekje' van Breekijzertje
limosa

Bericht door limosa »

het spreekwoord zegt ook niet voor niks: "op de markt, is je euro een gulden waard" vroeger was het nog wel eens zo dat je gulden een daalder waard was maar dat was vroeger . . .
refo

Bericht door refo »

En dat gedoe met die Duitse Marken gaf ons altijd een extra vakantiegevoel. Je gaf de jongens tien mark zakgeld. Dat was veel spannender dan de tien euro van dit jaar. En ja tien = tien. Maar ze zijn ook weer drie jaar ouder, dus hun wensjes zijn groter.

Laten de denen maar gewoon hun kroon houden, gekoppeld aan de euro. Hadden wij ook moeten doen. De miljarden ombouwkosten zijn nog lang niet terugverdiend.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik daenk dat terugdraaien niet snel gebeurd. Kijk alleen al eens wat dit kost om alles terug te zetten naar de gulden. Wat je dan krijgt is dat winkeliers, leveranciers weer naar zichzelf toerekenen en alles weer afronden naar boven. Word het nog duurder allemaal.
Plaats reactie