NIET TE GELOOOOOOVEN!!

Olli

NIET TE GELOOOOOOVEN!!

Bericht door Olli »

Laatst gewijzigd: 17-08-2004 13:07

Gruwelijk relatiedrama: jongen steekt vriendinnetje in brand
Een 16-jarige jongen heeft in Leeuwarden zijn vriendin twee keer in brand gestoken. Even daarvoor kerfde hij zijn naam in haar borst.

Gezoend
Dit heeft de Friese politie bekendgemaakt. De jongen dacht dat zijn evenoude vriendinnetje op vakantie met een andere jongen had gezoend.

Brand
De jongen liet het meisje vorige week in zijn huis komen, waarna hij haar op een stoel voor een computer neerzette. Op het beeldscherm had hij een tekst met de strekking 'jij bent er geweest' geschreven. Hij 'schreef' daarop zijn naam met een mes op de borst van het slachtoffer. Daarna werd het meisje in brand gestoken.

Opnieuw
Het meisje mocht na behandeling in het Medisch Centrum Leeuwarden naar huis. Ze ging weer naar het huis van haar vriendje, maar daar werd ze wederom met terpentine overgoten en in brand gestoken.

Stabiel
Het meisje ligt sindsdien in het Academisch Ziekenhuis Groningen. Haar toestand is volgens de politie stabiel. Het is zeer de vraag of het meisje ook echt met een andere jongen heeft gezoend, aldus de politie. De jongen is inmiddels voorgeleid aan de rechter-commissaris. Het Openbaar Ministerie in Leeuwarden legt de jongen poging tot moord annex poging tot doodslag ten laste.

Hoe is het mogelijk!! Wat mankeer je als je zoiets doet? Wat een drama!
takkie

Bericht door takkie »

Triest zeg, heel triest!
Daphne

Bericht door Daphne »

Dan ben je goed ziek.... als je zoiets doet zeg :$

Maar ook nie geheel handig van dat meisje om terug naar die vriend te gaan.... toch?! :#
Jongere

Bericht door Jongere »

Heel ziek. Zo'n jongen moet gewoon een maximale straf krijgen. Sorry hoor, maar bureau Halt gaat er bij mij niet in. Als je oud genoeg bent om je vriendin in brand te steken kan je ook de straf dragen.

Of het meisje was nog steeds verliefd op hem is of ze wou gewoon wraak gaan nemen, in beide gevallen blijft het een beetje dom om weer naar hem toe te gaan.
Olli

Bericht door Olli »

Ja ik vind dat zo'n gozer idd de maximale straf moet krijgen!
Ik bedoel, één keer krijg je al niet verzonnen! Maar dat je het gewoon nog een tweede keer doet!!! Niet te geloven! Die moet echt een TBSje hebben anders komt het zeker nooit meer goed!
limosa

Bericht door limosa »

De Leeuwarder Courant heeft een uitgebreidere omschrijving die ook iets afwijkend is.

Zestienjarige jongen steekt ex in brand

LEEUWARDEN -
Een zestienjarige jongen uit Leeuwarden heeft vorige week zijn even oude ex-vriendin tot tweemaal toe in brand gestoken. Als reden gaf hij op dat ze had gezoend met een andere jongen tijdens haar zomervakantie. Het meisje ligt met ernstige brandwonden in het brandwondencentrum van Groningen. Haar wacht een aantal zware operaties. De dader, een jongen van Iraaks-Koerdische afkomst, zit sinds donderdag vast en is inmiddels voorgeleid aan de rechter-commissaris.
Het drama voltrok zich vorige week maandag, toen de jongen hoorde van de vakantieliefde van zijn ex. Hij nodigde haar uit in de woning van zijn pleegouders in de Leeuwarder wijk Nijlân. Daar zette hij haar op een stoel, haar gezicht gericht op een computerbeeldscherm waarop een tekst stond van de strekking: 'Je bent er geweest'. Met een mes kraste hij zijn naam in haar borst. Van haar nek tot de onderkant van haar buik overgoot hij haar met terpentine. Hierop stak hij haar in brand.

Daarna doofde hij de vlammen. Hij begoot haar lichaam weer met terpentine en zette het andermaal in vlammen. Daarna zette hij het meisje onder de douche en bracht haar naar zijn vorige ex-vriendin in Marssum, die pas de volgende dag een ambulance belde.

De verdachte staat bekend als extreem bezitterig en gewelddadig. Tijdens de relatie, die zo'n vier maanden duurde, verbood hij zijn vriendin omgang met anderen. Ook had hij haar al eens geprobeerd te wurgen met een fietsketting. ,,Als je vreemdgaat, steek ik je in brand", had hij haar meermalen voorgehouden.

Voordat het meisje naar haar vakantiebestemming vertrok, had ze al geprobeerd de relatie te beëindigen. Zolang die duurde manipuleerde hij haar en wist hij haar telkens weer op te zoeken.

De jongen kijkt aan tegen opsluiting in een jeugdinrichting ( 'jeugd-tbs' ), misschien wel tot en met zijn 23ste. In advocatenkringen wordt er rekening mee gehouden dat op de jongen volwassenenstrafrecht zal worden toegepast.
"jeugd-TBS misschien wel tot zijn 23ste" lees je dan. Aanpakken die gozer! Dit soort gasten moeten uit de maatschappij verwijderd worden, volwassenrecht toepassen en levenslang geven. Opzouten.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ondanks alle reactie's moeten we niet vergeten om God dankbaar te zijn!

Ondanks dat we niks beter zijn zorgt God ervoor dat we tot nu toe niet tot zulke daden overgaan. Dank God hiervoor en bid voor de dader!
Wat is God toch goed voor ons! We hebben dat nergens aan te danken!
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door kridje

Ondanks dat we niks beter zijn zorgt God ervoor dat we tot nu toe niet tot zulke daden overgaan. Dank God hiervoor en bid voor de dader!
ben blij met deze reactie.
takkie

Bericht door takkie »

Oorspronkelijk gepost door kridje

Helemaal mee eens kridje!! Weet je, die jongens is echt heel triest, want waarom komt hij tot zo`n daad? De oorzaak ligt vaak veel dieper dan wij denken, en daarom mogen wij idd dankbaar zijn dat het ons nog niet is overkomen want we zijn idd niet beter, en het is heel makkelijk om vanuit je veilige omgeving te gaan oordelen. Als hij in de gevangenis komt, gaat het meestal van kwaad tot erger, ik ben er vaak geweest, en als je weet wat daar allemaal gebeurd, je wordt alleen maar harder in de gevangenis ipv dat je ervan opknapt.
Deze jongen heeft idd gebed nodig en heel veel 'echte' liefde en aandacht.
Is voor Jezus een zondaar te groot?
Bid daarom voor deze jongen, maar ook voor alle mensen die een taak hebben om met deze mensen om te gaan.
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Dan ben je goed ziek.... als je zoiets doet zeg :$

Maar ook nie geheel handig van dat meisje om terug naar die vriend te gaan.... toch?! :#
Ik snap zelf niet dat die jongen na de eerste keer niet opgepakt is?
Of was er geen aangifte gedaan?
Of had ze niets gezegd tegen de politie?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Die vent is goed ziek. Opsluiten en nooit weer loslaten. Het liefst op water en brood.
takkie

Bericht door takkie »

Ik las vanavond in mijn Bijbel Romeinen 3, en ik wil je aanraden om dit gedeelte ook te lezen als je de behoefte voelt om over deze jongen iets te zeggen. Wie zijn wij in God`s ogen? Het trof mij namelijk diep in mijn hart, zijn wij niet alle zondaren voor God?
Lees vooral vers 9-18 en als je dat biddend leest, dan zul je deze jongen hoop ik niet meer veroordelen,nee, dan word je klein voor God omdat wij ten diepsten niet beter zijn dan deze jongen.
Ik ben benieuwd wat je na het lezen van dit hoofdstuk hier schrijft! En dat bedoel ik niet veroordelend, want ik begin maar bij mezelf, ik was ook onthutst toen ik deze gruweldaad zag, maar gelukkig is het niet aan ons om te oordelen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door takkie
Ik las vanavond in mijn Bijbel Romeinen 3, en ik wil je aanraden om dit gedeelte ook te lezen als je de behoefte voelt om over deze jongen iets te zeggen. Wie zijn wij in God`s ogen? Het trof mij namelijk diep in mijn hart, zijn wij niet alle zondaren voor God?
Lees vooral vers 9-18 en als je dat biddend leest, dan zul je deze jongen hoop ik niet meer veroordelen,nee, dan word je klein voor God omdat wij ten diepsten niet beter zijn dan deze jongen.
Ik ben benieuwd wat je na het lezen van dit hoofdstuk hier schrijft! En dat bedoel ik niet veroordelend, want ik begin maar bij mezelf, ik was ook onthutst toen ik deze gruweldaad zag, maar gelukkig is het niet aan ons om te oordelen.
Takkie,
Met alles hierboven kan ik het eens zijn, maar hoeven we dan geen straffen meer te geven? Inderdaad is het niet aan ons om te oordelen over die jongen, maar zijn daden kan je toch zeker afkeuren? En op die daden moeten toch straffen staan? Of is het liefdeloos als ik zo denk?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

takkie denk het met praten wel op te lossen denk ik. Noiu, die vent heeft gewoon een keiharde straf nodig. Gewoon wegwezen hier. Tis nog een buitenlander ook nog. Laat ie lekker naar Irak teruggaan.
Plaats reactie