'Osama wordt vlak voor verkiezingen gepakt'

tukkertje
Contacteer:

'Osama wordt vlak voor verkiezingen gepakt'

Bericht door tukkertje »

Osama Bin Laden zal vlak voor de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten, op 2 november van dit jaar, worden gepakt. Dit schrijft de Franse journalist Mohamed Sifaoui in zijn boek Het web rond Bin Laden, het dubieuze spel van Amerika. Volgens Sifaoui weten de Amerikanen al geruime tijd waar Bin Laden zich bevindt, maar weigeren ze in te grijpen.

Als Bin Laden eerder zou zijn gepakt, voor Saddam Hussein bijvoorbeeld, zou Bush de publieke opinie niet meer meekrijgen voor een oorlog tegen Irak, omdat dat als een beslissende slag tegen het terrorisme zou worden gezien, aldus Sifaoui. Dus lieten ze Bin Laden rondlopen, maar werden in de tussentijd wel verschillende andere kopstukken van al-Qaeda opgepakt of gedood, "om het terrorisme binnen te perken te houden". Het moest Bin Laden onmogelijk worden gemaakt om, na de val van Saddam Hussein, nog schade toe te brengen aan wat dan ook.

De journalist baseert zijn theorie op de uitspraken van vele 'ingewijden', waar hij mee sprak tijdens zijn reis door Afghanistan en Pakistan. De Amerikanen zouden op cruciale momenten hebben geweten waar Bin Laden zich bevond, maar grepen niet in. "Inlichtingen die mij ter plaatse werden verstrekt hebben bevestigd dat alle Pakistaanse functionarissen - en dus zeker ook de Amerikanen - wisten dat Bin Laden zich in de tribale zones bevond. Om precies te zijn in de sector van Parasjinar en Khuram. De Pakistanen en Amerikanen weigerden echter in te grijpen, ze vonden het wel best zo", zo beschrijft Sifaoui een voorbeeld. Hij meent dat de Amerikanen 'als een geolied Hollywood-script' een strategie hebben uitgedokterd, en dus precies kunnen bepalen wanneer ze de al-Qaeda leider oppakken.

"Als Osama Bin Laden zal worden geëlimineerd voor november 2004, zal Bush de allures van een Hollywood-ster aannemen. Het goede heeft het kwade dan overwonnen. De president droomt al over deze rol sinds hij zijn ambt heeft aanvaard", aldus Sifaoui. Het wordt afwachten dus.
Jongere

Bericht door Jongere »

'Goede' zet van de journalist! Kan het voor Bush' verkiezingen zelfs als hij Bin Laden oppakt nog slecht aflopen!
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
'Goede' zet van de journalist! Kan het voor Bush' verkiezingen zelfs als hij Bin Laden oppakt nog slecht aflopen!
Pro Bush, zijn leuke verkiezingspeilingen.
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Osama Bin Laden zal vlak voor de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten, op 2 november van dit jaar, worden gepakt. Dit schrijft de Franse journalist Mohamed Sifaoui in zijn boek Het web rond Bin Laden, het dubieuze spel van Amerika. Volgens Sifaoui weten de Amerikanen al geruime tijd waar Bin Laden zich bevindt, maar weigeren ze in te grijpen.

Als Bin Laden eerder zou zijn gepakt, voor Saddam Hussein bijvoorbeeld, zou Bush de publieke opinie niet meer meekrijgen voor een oorlog tegen Irak, omdat dat als een beslissende slag tegen het terrorisme zou worden gezien, aldus Sifaoui. Dus lieten ze Bin Laden rondlopen, maar werden in de tussentijd wel verschillende andere kopstukken van al-Qaeda opgepakt of gedood, "om het terrorisme binnen te perken te houden". Het moest Bin Laden onmogelijk worden gemaakt om, na de val van Saddam Hussein, nog schade toe te brengen aan wat dan ook.

De journalist baseert zijn theorie op de uitspraken van vele 'ingewijden', waar hij mee sprak tijdens zijn reis door Afghanistan en Pakistan. De Amerikanen zouden op cruciale momenten hebben geweten waar Bin Laden zich bevond, maar grepen niet in. "Inlichtingen die mij ter plaatse werden verstrekt hebben bevestigd dat alle Pakistaanse functionarissen - en dus zeker ook de Amerikanen - wisten dat Bin Laden zich in de tribale zones bevond. Om precies te zijn in de sector van Parasjinar en Khuram. De Pakistanen en Amerikanen weigerden echter in te grijpen, ze vonden het wel best zo", zo beschrijft Sifaoui een voorbeeld. Hij meent dat de Amerikanen 'als een geolied Hollywood-script' een strategie hebben uitgedokterd, en dus precies kunnen bepalen wanneer ze de al-Qaeda leider oppakken.

"Als Osama Bin Laden zal worden geëlimineerd voor november 2004, zal Bush de allures van een Hollywood-ster aannemen. Het goede heeft het kwade dan overwonnen. De president droomt al over deze rol sinds hij zijn ambt heeft aanvaard", aldus Sifaoui. Het wordt afwachten dus.

tklinkt spectaculair en wellicht ook nog tactisch.

maar deze journalist is iig geen trendsetter met "Nieuws".

want de halve wereld voorspelde dit een jaar geleden al, dat het wellicht zo zou gaan...............

maaket uit verder... als die baardaap maar gepakt word, dan vind ik het best.

trekt Bush daar dan nog een positieve verkiezingsuitslag uit..:u:u:u:u
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
refo

Bericht door refo »

Volgens mij bestaat Bin Laden helemaal niet. Is een nieuw gecreëerde vijand toen Rusland niet meer een dreiging vormde.

Wie op 11-9 de aanslagen gepleegd heeft? Welk bewijs is er? Alleen een video met een bijeenkomst van arabisch sprekende bebaarde mensen.
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door refo
Volgens mij bestaat Bin Laden helemaal niet. Is een nieuw gecreëerde vijand toen Rusland niet meer een dreiging vormde.

Wie op 11-9 de aanslagen gepleegd heeft? Welk bewijs is er? Alleen een video met een bijeenkomst van arabisch sprekende bebaarde mensen.

droom jij lekker verder refo :,:sleep::sleep::sleep::sleep::sleep::sleep:
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

refo

Bericht door refo »

Aha, jij hebt echte bewijzen? Vertel! Zeker dezelfde bewijzen als van die massavernietigingswapens?

Paranoia!!
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Aha, jij hebt echte bewijzen? Vertel! Zeker dezelfde bewijzen als van die massavernietigingswapens?

Paranoia!!
Maarja,

als jij denkt dat Bush zal veinzen Osama gedood/verzonnen te hebben, ben je dan zelf ook niet ietwat achterdochtig? ;)

Bush is niet te vertrouwen; is de oorlog begonnen op oneigenlijke gronden en met leugens,dus die achterdocht is niet zo gek
Billy

Bericht door Billy »

Paranoia!!

een eenzame refo in een kaasstad in een kaasland waar ze op klompen lopen en met tulpen de kost verdienen trekt op een refo-forumpje alle bewijzen op het bestaan van ene Osama bin Laden in twijfel die

- Al Jazeerah

- Inlichtingen- en geheime diensten van Pakistan/Afghanistan/ Azie/ Saoudi Arabie/Europa/ en ja .. (helaas voor sommigen) ook USA en UK

- Familie-bedrijven in Saoudi Arabie

- Sudan

- Taliban strijders

- Journalisten die hem hebben geintervieuwd vanaf begin jaren 90

in de afgelopen decennia hebben vergaderd en gepresenteerd

etc. etc.

Of hij al dan niet nog leeft wil ik mij wel afvragen maar praat niet zo dom alsdat hij niet bestaat of bestaan zou hebben:sne:sne

[Aangepast op 7/9/04 door Billy]

refo

Bericht door refo »

Israeli intelligence: Bin Laden is dead, heir has been chosen Israeli sources said Israel and the United States assess that Bin Laden probably died in the U.S. military campaign in Afghanistan in December. They said the emergence of new messages by Bin Laden are probably fabrications, Middle East Newsline reported.

Osama bin who? Israel does not view bin Laden as a threat.
Billy

Bericht door Billy »

Israeli intelligence: Bin Laden is dead, heir has been chosen Israeli sources said Israel and the United States assess that Bin Laden probably died in the U.S. military campaign in Afghanistan in December. They said the emergence of new messages by Bin Laden are probably fabrications, Middle East Newsline reported.

Osama bin who? Israel does not view bin Laden as a threat.

tja als we van internet af moeten gaan quoten dan heb ik ook nog wel een arsenaal aan quotes...

dus dat ga ik maar niet doen...

la maar hangen verder:bo

refo

Bericht door refo »

Stond ook in het RD. Bin Laden schijnt nierpatiënt (geweest te) zijn. Door de veelvuldige aanvallen op de plaats waar hij zat, zou dialyse lange tijd niet mogelijk zijn geweest. Zodoende was de conclusie dat hij niet meer in leven kon zijn.
refo

Bericht door refo »

Hij had de slagroom moeten worden op de overwinningstaart van de Amerikanen. Per slot van rekening was hij hét symbool van het terrorisme. Maar de slagroom bleef uit… en blijft uit. En dat geeft de taart toch een wat onaangename bijsmaak.
.
Osama bin Laden. Sinds de aanslagen van 11 september vorig jaar staatsvijand nummer één van de Verenigde Staten. Op dit moment ongetwijfeld de meest gezochte man ter wereld. Wie een goede pensioenvoorziening zoekt, hoeft er alleen maar voor te zorgen dat de meesterterrorist in Washington aankomt. Dood of levend. Niet minder dan 25 miljoen dollar kan de eerlijke vinder op zijn bankrekening bijschrijven. Er is slechts een klein probleempje. Niemand lijkt te weten waar de Saudiër zich bevindt.
.
De laatste keer dat de wereld iets van Bin Laden hoorde, was vorig jaar december. Op een video zag hij er toen vaalgeel en ziek uit. De terrorist sprak langzaam en leek zijn linkerarm niet te kunnen gebruiken, volgens Arabische kranten omdat een granaatsplinter de arm had verwond. Degenen die de beelden zagen, waren van mening dat hij er slecht aan toe was en zijn dagen geteld leken.
.
De Amerikanen dachten toen nog dat het een kwestie van dagen zou zijn voordat ze hun grootste vijand als oorlogstrofee aan de rest van de wereld konden tonen. Inlichtingendiensten hadden in het gebergte van Tora Bora gesprekken opgevangen tussen Bin Laden en zijn troepen, waarmee de moslimfundamentalist zijn positie leek te hebben verraden. Straaljagers bestookten het Afghaanse gebergte met zwaar geschut, militairen sloten de grens met Pakistan hermetisch af en stonden klaar om de buit binnen te halen.
.
Toch wist de vis door de mazen van het net te glippen. Waarheen weet niemand. Noch waar hij zich op dit moment bevindt. De namen van verscheidene landen waarnaar Bin Laden zou zijn ontkomen, passeerden de afgelopen maanden de revue: Pakistan, Somalië, Jemen, de Filipijnen. Anderen zeggen dat hij Afghanistan nooit heeft verlaten. Een enkeling meende hem zelfs te hebben waargenomen in de Pankisikloof in Georgië, waar zich ook Arabische moedjahedienstrijders samen met Tsjetsjeense rebellen schuilhouden.
.
Feit is echter dat niemand concrete aanwijzingen heeft voor de huidige verblijfplaats van de terrorist. Ook het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie, heeft inmiddels toegegeven dat Osama bin Laden wordt „vermistâ€
Plaats reactie