Jammer dat Nederland de primeur niet heeft!

Breekijzertje

Jammer dat Nederland de primeur niet heeft!

Bericht door Breekijzertje »

Barcelona stemt in met naaktlopen op straat

Uitgegeven: 30 augustus 2004 12:53

BARCELONA - Liefhebbers van nudisme zijn in de Spaanse autonome regio Catalonië niet langer uitsluitend op naaktstranden aangewezen. Het gemeentebestuur van Barcelona heeft besloten nudisme op de openbare weg toe te staan.

Barcelona heeft het besluit genomen op initiatief van twee Spaanse organisaties ter bevordering van het nudisme, Addan en Aleteia. Just Roca toonde zich namens de twee organisaties in de maandageditie van de Catalaanse krant El Periódico in zijn nopjes over de maatregel. Hij sprak van "een wereldprimeur". Verder zei Roca te hopen dat het besluit bijdraagt aan het bereiken van een wereldwijd respect voor het nudisme.

In een brochure waarop onder meer het logo van de gemeente Barcelona is afgebeeld, wordt onder de aandacht gebracht dat naaktlopen in Barcelona voortaan ook op de openbare weg is toegestaan. Het is de bedoeling de brochure in het Engels en Frans te vertalen om het nudisme onder toeristen te bevorderen.

Wanneer doen wij nederlanders deze taboe nu eens in de afvalbak?

Een 'breekje' van Breekijzertje
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik zou zo zeggen. Geef het goede voorbeeld.
Lecram

Bericht door Lecram »

Omdat paars niet meer aan de macht is .....
de Paus

Bericht door de Paus »

Schandalig dat dit nu is toegestaan in Barcelona...!! En ze gaan het nog promoten ook... das helemaal triest.
Ik denk dat (als ik Barcelona al bezoek) het maar in de winter ga doen...
gravo

Bericht door gravo »

Wacht maar tot het broeikaseffect maximaal is!

Met een verder opgerekte winkelsluitingswet worden kerkgangers, die net een preek hebben gehoord over Adam en Eva (Paradise Lost), dan geconfronteerd met een zonnig ongekleed winkelpubliek, dat hen triomfantelijk toestraalt: nee hoor, Paradise Regained!!

(Dat duurt zolang tot de nieuwe IJstijd weer aanbreekt, natuurlijk!)

gravo
Daphne

Bericht door Daphne »

bahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbah:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
bahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbahbah:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Och, ze lopen mooi voor gek
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door Daphne

Och, ze lopen mooi voor gek
stelletje viezerikken
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Wij wilden in de herfstvakantie naar Barcelona. 't Is toch niet verplicht?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
limosa

Bericht door limosa »

tja, ik kom nooit op zo'n naaktstrand, wel eens per ongeluk erop verzeild geraakt maar dan voel je je ook niet op je gemak, althans ik niet

wat mij het meest verbaasde was eigenlijk dat je in Nederland voor ieder raampje, ieder dakkapelletje of kippenhok een vergunning moet aanvragen en dan gaat een welstandscommissie bekijken of het esthetisch verantwoord is allemaal maar dat je op zo'n naaktstrand gewoon in je blote kont mag lopen terwijl dat in een heel aantal gevallen qua esthetique beslist onverantwoord is . . .
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Als iemand naakt wil rondlopen.. zijn keuze toch? Als je je zo op je gemak voelt, lijkt het me fijn dat je dan in barcelona wat meer kan doen..
Hier in Nederland loopt men toch ook topless rond...
Andre

Bericht door Andre »

Schaamte gevoel is soms heel ver te zoeken.
Pink Ivy

Bericht door Pink Ivy »

Oorspronkelijk gepost door Andre
ja zou je dan ook voor je naaktheid schaamte moeten voelen?
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Pink Ivy
Oorspronkelijk gepost door Andre
ja zou je dan ook voor je naaktheid schaamte moeten voelen?
hmm, ja, ik denk van wel, de Heere gaf aan Adam en Eva ook rokken van vellen, en Hij toog ze hun aan. Als ik het wel heb staat het in Genesis 3.
Plaats reactie