Majoor Bosshardt is echt een geweldig mens. Terecht dat ze deze onderscheiding heeft gekregen, toch?Majoor Bosshardt krijgt Yad Vashem-onderscheiding
30-08-2004
Majoor Bosshardt, de bekende 91-jarige Luitenant-kolonel van het Leger des Heils, heeft maandag de Yad Vashem-onderscheiding gekregen van de staat Israël. Zij heeft de medaille met daarin de beroemde tekst 'Diegene die een mensenleven redt, redt de gehele mensheid' gekregen uit handen van de Israëlische ambassadeur in Nederland, Eitan Margalit.
Yad Vashem is het instituut ter nagedachtenis van de zes miljoen joodse slachtoffers van de holocaust en is opgericht door het Israëlisch parlement, de Knesset. De onderscheiding is de hoogste die de staat Israël kent.
Majoor Alida Bosshardt krijgt de onderscheiding voor haar verzetsdaden in de Tweede Wereldoorlog. Zij is voor de prijs voorgedragen door vier joodse zussen die als kinderen bij de majoor konden onderduiken. Bosshardt is voor haar activiteiten in het in de oorlog verboden Leger des Heils opgepakt en na twee weken uit de gevangenis ontsnapt.
Majoor Bosshardt krijgt Yad Vashem-onderscheiding
Majoor Bosshardt krijgt Yad Vashem-onderscheiding
Weet niet wat ik daar van denken moet. Beetje laat zo'n 59 jaar na datoOorspronkelijk gepost door de PausMajoor Bosshardt is echt een geweldig mens. Terecht dat ze deze onderscheiding heeft gekregen, toch?Majoor Bosshardt krijgt Yad Vashem-onderscheiding
30-08-2004
Majoor Bosshardt, de bekende 91-jarige Luitenant-kolonel van het Leger des Heils, heeft maandag de Yad Vashem-onderscheiding gekregen van de staat Israël. Zij heeft de medaille met daarin de beroemde tekst 'Diegene die een mensenleven redt, redt de gehele mensheid' gekregen uit handen van de Israëlische ambassadeur in Nederland, Eitan Margalit.
Yad Vashem is het instituut ter nagedachtenis van de zes miljoen joodse slachtoffers van de holocaust en is opgericht door het Israëlisch parlement, de Knesset. De onderscheiding is de hoogste die de staat Israël kent.
Majoor Alida Bosshardt krijgt de onderscheiding voor haar verzetsdaden in de Tweede Wereldoorlog. Zij is voor de prijs voorgedragen door vier joodse zussen die als kinderen bij de majoor konden onderduiken. Bosshardt is voor haar activiteiten in het in de oorlog verboden Leger des Heils opgepakt en na twee weken uit de gevangenis ontsnapt.
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Gisteravond was "de majoor" in het "het elde uur" bij Andries Knevel.
Geweldig mens! 91 jaar oud en nog net zo bij de tijd als ik........
Prachtig zoals ze over haar naasten praat. Een gunnend mens! Voorbeeld voor iedereen!
Een 'breekje' van Breekijzertje
Daar kan jij dan een voorbeeld aan nemen .
Net zoals jij val ook ik onder "iedereen".Oorspronkelijk gepost door AdoroteOorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Gisteravond was "de majoor" in het "het elde uur" bij Andries Knevel.
Geweldig mens! 91 jaar oud en nog net zo bij de tijd als ik........
Prachtig zoals ze over haar naasten praat. Een gunnend mens! Voorbeeld voor iedereen!
Daar kan jij dan een voorbeeld aan nemen .