Nederlanders kunnen niet met warmte omgaan
Nederlanders kunnen niet met warmte omgaan
Als het een paar dagen warm is in Nederland, hoor je al gauw mensen klagen dat het in huis ook zo warm is.
Maar het punt is gewoon dat de Nederlander niet weet hoe je daar mee om moet gaan.
In Spanje en Portugal (waar ik laatst was) houd men deuren en luiken gesloten. Alles is potdicht. Er kan geen zonnestraal naar binnen. En in al die huizen is het heerlijk koel. In principe geen airco voor nodig.
[Aangepast op 30/7/04 door Majorca]
Maar het punt is gewoon dat de Nederlander niet weet hoe je daar mee om moet gaan.
In Spanje en Portugal (waar ik laatst was) houd men deuren en luiken gesloten. Alles is potdicht. Er kan geen zonnestraal naar binnen. En in al die huizen is het heerlijk koel. In principe geen airco voor nodig.
-
- Contacteer:
Nee hoor, vandaag was het echt heel anders warm dan de afgelopen dagen vond ik. Veel benauwder en vochtiger. Eerder deze week had ik er ook weinig last van, maar nu liep ik te zweten en hoofdpijn enzo.Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Maakt echt niets uit.. warm is warm en heet is heet.
Inderdaad kan je als je luiken hebt en eventueel airco je huis goed koel houden. Maar als je dat niet hebt, en zelfs geen zonnescherm, maakt het weinig uit of dat je je ramen nu open of dicht houdt. Meestal gooi ik het open als de zon er tussen de middag van af gaat, maar dan is het al smoorheet hier. Terwijl ik heel de morgen de gordijnen dicht heb...
Oorspronkelijk gepost door Majorca
Als het een paar dagen warm is in Nederland, hoor je al gauw mensen klagen dat het in huis ook zo warm is.
Voor mij zeg ik wat een onzin deze topic. Ik geniet, ik ben in mijn element, het kan me niet warm genoeg worden. Deze opa hoopt dat dir 200 dagen in een jaar mag doorgaan, wat heerlijk deze warmte om me heen te voelen. Jelle kan er namelijk bijzonder goed tegen. Niet om het een of ander maar ik denkt dat ik in heel mijn leven nog nooit heb gezegd: dat het zo warm is. Nee het kan mij niet heet genoeg worden.
Om een voorbeeld te geven. Wij waren eens in Turkye, de plaats Alanya endaar was een hittegolf. Het werd daar over dag 45 graden en in de nacht dacht ik dat het hard afkoelde, maar de thermometer gaf in de nacht toch nog een 31 graden aan.
Ondanks deze hitte deden we overdag nog van alles, want jelle wil nu eenmaal veel doen en zien in de vakantie. Dus zo ook die weken, Jelle ging ook dan nog een paar uur heerlijk op het strand liggen lezen, in de zon.
Nee ook toen niet heeft men mij horen klagen. Heerlijk heerlijk heerlijk gewoon, het kan met niet heet genoeg worden.:,
-
- Contacteer:
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Jelle, heb je wel eens werk gedaan met deze hitte?
:sne
[size=-2](Je was toch altijd ambtenaar?)[/size]
:,:, jahoor ik was ambtenaar en had dan ook last van ambtenaren zweet, werd wel verzameld en dan kon je het later weer kopen in een spuitbus.:,:, Neehoor ook mer werken had ik er geen last van.

jah hallow tuurlijk had de beste man er geen last van.... hij was amb-te-naar daar hebben ze ook van airco gehoord hoor...! Alles voor ambtenaren niets voor de burgers :iOorspronkelijk gepost door JelleOorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Jelle, heb je wel eens werk gedaan met deze hitte?
:sne
[size=-2](Je was toch altijd ambtenaar?)[/size]
:,:, jahoor ik was ambtenaar en had dan ook last van ambtenaren zweet, werd wel verzameld en dan kon je het later weer kopen in een spuitbus.:,:, Neehoor ook mer werken had ik er geen last van.![]()
En wij maar zweten, puffen en hijgen (of verwar ik de werkelijkheid nu met mn werk...? :pu )