PC prive direct afgeschaft

Billy

PC prive direct afgeschaft

Bericht door Billy »

vers vanaf teletekst:

Pc–privéregeling per direct geschrapt

DEN HAAG (ANP) – Het kabinet heeft vrijdag de pc–privéregeling vrijdag met onmiddellijke ingang geschrapt. Minister Zalm van Financiën heeft dat na afloop van de ministerraad bekendgemaakt. Het kabinet wil de opbrengst van 280 miljoen euro gebruiken om de koopkracht van de minima te repareren.
.
Met de regeling konden werknemers fiscaal gunstig een pc aanschaffen. Ze werd ingevoerd om het pc–gebruik te bevorderen. Het kabinet maakt per direct een einde aan de regeling om te voorkomen dat werknemers nu alsnog massaal een pc gaan aanschaffen

Strakke actie van Zalm!!
geen afooptermijn, dus geen kansen voor van die "nippertje-profiteurs"

ik hou wel van dit soort acties!!

gelukkig vorig jaar nieuwe PC prive gedaan :cool::cool::D:D
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik vraag me af wat er met de resttermijnen gaat gebeuren. kHeb in mei een pc aangeschaft, met een afbetaling in 26 termijnen (2 jaar). Ik hoop niet dat ik de resterende termijnen helemaal zelf hoe te betalen.
limosa

Bericht door limosa »

het zal allemaal wel, ik snap het niet meer

Ik dacht steeds dat we in Nederland zo trots waren op onze "kennis-economie" ?? Hoe kan je deze actie dan verklaren?

Nederland-transport-land waren we al vergeten. Het land (althans het gedeelte dat voor de economie relevant is) is vergeven van de files en treinen weet ik eigenlijk niet van of die uberhaupt nog bestaan, ze zijn in ieder geval niet belangrijk.
Boeren hebben we allemaal al weggejaagd met onze bizarre milieu-eisen en papierwinkel.
Wat blijft er dan over eigenlijk?
refo

Bericht door refo »

Is natuurlijk een waardeloze actie. De regering probeert nu een sociaal gezicht te laten zien, terwijl ze anderen dupeert en dat alles onder het motto: het kan nu eenmaal niet anders. Natuurlijk kan het anders. Gewoon de vennootschapsbelasting niet verlagen.
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door refo
Is natuurlijk een waardeloze actie. De regering probeert nu een sociaal gezicht te laten zien, terwijl ze anderen dupeert en dat alles onder het motto: het kan nu eenmaal niet anders. Natuurlijk kan het anders. Gewoon de vennootschapsbelasting niet verlagen.
die grijskenteken regeling die wordt afgeschaft brengt ook zat op.

nu Ross nog overtuigen dat ze WEL moet bezuinigen op Sport en NOC/NSF

dan zitten we were aardig op mijn lijn:cool::%:bu:bu
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

refo

Bericht door refo »

Sport spreekt me ook niet zo aan, maar die hebben al behoorlijk ingeleverd. Die stomme Zalm had vorig jaar z'n mond moeten houden over die 3%+. Nu moet HIJ bezuinigen om z'n europese gezicht te redden. We zouden nu eigenlijk ook iets meer tekort moeten hebben. Hij maakt de hele economie kapot zo.

WEG MET ZALM !!!
Billy

Bericht door Billy »

Sport spreekt me ook niet zo aan, maar die hebben al behoorlijk ingeleverd. Die stomme Zalm had vorig jaar z'n mond moeten houden over die 3%+. Nu moet HIJ bezuinigen om z'n europese gezicht te redden. We zouden nu eigenlijk ook iets meer tekort moeten hebben. Hij maakt de hele economie kapot zo.

WEG MET ZALM !!!
ONZIN!

Zalm let momenteel beter op de centjes als tijdens het paarse bewind.

Bezuinigen moet nu gewoon!!

alleen belangrijk dat ze het op de juiste punten doen.

korten kan nog op: SPORT ( laat de mensen zelf maar betalen voor hun ontspanning)

KUNst en Cultuur ( we tellen toch niet meer mee hoorde ik op de radio vandeweek, dus dat laatste beetje kan er ook nog wel af:sne)

Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door limosa

Ik dacht steeds dat we in Nederland zo trots waren op onze "kennis-economie" ?? Hoe kan je deze actie dan verklaren?

alsof kennis af hangt van een pc-prive regeling; kom op zeg.:sne:sne:sne

limosa

Bericht door limosa »

op sport kan nog wel wat bezuinigd worden hoewel niet alle subsidie afgeschaft hoeft, ook degenen die met wat minder moeten rondkomen mogen best wel eens met hun kindertjes naar een zwembad

maar bijvoorbeeld profvoetbal heeft in de afgelopen 1½ jaar ongeveer 150 miljoen euri gekost, dat kan wel wat minder . . .
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Billy

Het functioneren van een "kennis-economie" hangt wel degelijk samen met de mate waarin het PC-gebruik ingeburgerd is, je hoeft volgens mij geen professor te zijn om dat te snappen. Van belang is dus dat er PC's beschikbaar zijn op scholen en dat het thuisgebruik voor iedereen die dat wil bereikbaar is, dat laatste komt ook het onderwijs-niveau weer ten goede.
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Billy

Het functioneren van een "kennis-economie" hangt wel degelijk samen met de mate waarin het PC-gebruik ingeburgerd is, je hoeft volgens mij geen professor te zijn om dat te snappen. Van belang is dus dat er PC's beschikbaar zijn op scholen en dat het thuisgebruik voor iedereen die dat wil bereikbaar is, dat laatste komt ook het onderwijs-niveau weer ten goede.
alsof de geen die van PC-prive gebruik maken al geen PC thuis hadden staan ( kijk alleen maar in mijnn omgeveing)
Tevens zijn het merendeel van de PCpriveregeling gebruikers Jan Modalen en hoger, dusdie kunnen er makkelijk ZELF een kopen. De egeling werd vaak gebruikt om nieuwere en snellere Home entertainment apparatuur aan te schaffen.
In somige huishoudens staan wel 3 of 4 PC's! Dat hoeft de overheid niet te betalen.
En men schaft de IT-subsisie aan het onderwijs niet af! Dat zou idd kwalijk zijn en daadwerkelijk de kenniseconomie schade aanbrengen

refo

Bericht door refo »

Zalm is de economie aan het mollen met z'n bezuinigingen. Als paars het niet goed gedaan heeft moet Zalm zeker weg, die zat ook in dat paarse kabinet. Zalm ziet nu z'n 3% norm als doel op zich, zonder zich om andere dingen te bekommeren. Sociaal? Welnee! De schatkist, die is belangrijk. AOW-ers? Bijstandsmoeders? Laat ze maar inleveren, het geld is op. Studenten? Hupla 100 euro meer collegegeld.

We zakken steeds verder weg. Die PC prive blijkt nogal een succes. Worden er de komende 2 jaar weer minder van die dingen verkocht. Meer werklozen, minder BTW inkomsten etc. Ze moeten aan Shell vragen of die eens een miljardje of wat meer belasting willen betalen. Daar weten ze van gekkigheid niet wat ze met hin geld moeten doen.
Billy

Bericht door Billy »

Zalm is de economie aan het mollen met z'n bezuinigingen. Als paars het niet goed gedaan heeft moet Zalm zeker weg, die zat ook in dat paarse kabinet. Zalm ziet nu z'n 3% norm als doel op zich, zonder zich om andere dingen te bekommeren. Sociaal? Welnee! De schatkist, die is belangrijk. AOW-ers? Bijstandsmoeders? Laat ze maar inleveren, het geld is op. Studenten? Hupla 100 euro meer collegegeld.

We zakken steeds verder weg. Die PC prive blijkt nogal een succes. Worden er de komende 2 jaar weer minder van die dingen verkocht. Meer werklozen, minder BTW inkomsten etc. Ze moeten aan Shell vragen of die eens een miljardje of wat meer belasting willen betalen. Daar weten ze van gekkigheid niet wat ze met hin geld moeten doen.

beste refo,
je slaat beetje door, afijn daar hebben we allemaal wel eens last van.

dat de PC- priveregeling wordt afgeschaft lever 300 miljoen op en die komt juist ten goede aan de MINIMA!!!!! omdat die door de bezuinigingen ook achteruit zullen.

Verder heeftet niks met Zalm te maken. Dit is een kabinetsbesluit en we zitten nu in een Balkenende II kabinet met een beleid dat zeker op financieel-economisch terrein niks meer met paars heeft te maken.

We klagen veel te snel en te hard over dit kabinet.

als je klaag over dit kabinet doe het dan over hun etische beleid, dan heb je mijn steun voor 100 %

Financieel economisch staan ze voor moeilijke zaken en moet zeggen dat ze zich daar goed doorheen slaan, ondanks alle kritiek uit vakbonden e.d.

visje

Bericht door visje »

[quote]

die grijskenteken regeling die wordt afgeschaft brengt ook zat op.

e]

neeeeee, please, deze maatregel mag niet doorgaan,

daar worden wij de dupe van, moeten we zo'n dure refo bak gaan aanschaffen.....
Adorote

Bericht door Adorote »

Tja die fijne politiek he.
Plaats reactie