Militair speelgoed

Majorca

Militair speelgoed

Bericht door Majorca »

In de speelgoedwinkels zie je veel speelgoed dat in de
"echte wereld" geweldadig is: geweren, pistolen enzo.
Laatst kreeg een jongetje op z'n verjaardag een komplete militaire outfit met handgranaten, overlevingsmes, mitrailleur etc. kado. Wel alles van plastic, maar toch.
Ik weet van een reformatorische basisschool waar kinderen geen "oorlogstuig" mee mogen nemen naar school.
Zelf speelde ik vroeger wel lustig soldaatje met een houten geweer - best leuk.

Maar is het eigenlijk wel goed om kinderen zulke "geweldadige" spelletjes te laten doen?
Daphne

Bericht door Daphne »

nee
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Ik wil er graag nog even wat dieper op in gaan. Is het zelfs wel goed dat we ze vaderlandse geschiedenis geven op school? En dan met name de 80-jarige oorlog, 1e en 2e wereldoorlog? Wordt het gewelddadige hier al niet gevoed?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Ik wil er graag nog even wat dieper op in gaan. Is het zelfs wel goed dat we ze vaderlandse geschiedenis geven op school? En dan met name de 80-jarige oorlog, 1e en 2e wereldoorlog? Wordt het gewelddadige hier al niet gevoed?
\
waanzin; ik hoor kinderen tijdens geschiedenislessen niet tegen elkaar roepen: ik maak je dood en ik snij je open!
Dit hoorde ik laatst wel letterlijk tijdens zo'n spelletje met oorlogsspeelgoed!

de rillingen liepen me over het lijf...

:bu
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Op een bepaalde leeftijd moeten kinderen toch weten, dat oorlog wat anders is, dan een spelletje. Maar het speelgoed verbieden hoeft niet persé
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
parsifal

Bericht door parsifal »

dus geen risk meer spelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
waanzin; ik hoor kinderen tijdens geschiedenislessen niet tegen elkaar roepen: ik maak je dood en ik snij je open!
Dit hoorde ik laatst wel letterlijk tijdens zo'n spelletje met oorlogsspeelgoed!

de rillingen liepen me over het lijf...

:bu
Ze moeten de kop houden van de juf. Spartaans!!
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Orckie geeft zijn zoontjes ook een pop..

:,:,:,
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
daar roep je toch niet: ik schiet je aan flarden! ?

:pu
parsifal

Bericht door parsifal »

Je maakt wel van de oorlog een spel
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Majorca

Bericht door Majorca »

Je maakt wel van de oorlog een spel
hoe luguber het ook klinkt:

ik denk dat het voor velen een strategisch spel is (bijv. al die kadetten in opleiding aan de Koninkl. Milit. Acad. in Breda).
Totdat ze het echt zelf mee maken. De stank van dood en bloed en angstzweet, de nachtmerries, het gejammer en gekrijs van berooide nabestaanden.
lo-ruchama

Bericht door lo-ruchama »

Nu weet ik opeens wat mijn jeugd compleet had gemaakt:

een klappertjespistool.... :in:in:in:in
Billy

Bericht door Billy »

In de speelgoedwinkels zie je veel speelgoed dat in de
"echte wereld" geweldadig is: geweren, pistolen enzo.
Laatst kreeg een jongetje op z'n verjaardag een komplete militaire outfit met handgranaten, overlevingsmes, mitrailleur etc. kado. Wel alles van plastic, maar toch.
Ik weet van een reformatorische basisschool waar kinderen geen "oorlogstuig" mee mogen nemen naar school.
Zelf speelde ik vroeger wel lustig soldaatje met een houten geweer - best leuk.

Maar is het eigenlijk wel goed om kinderen zulke "geweldadige" spelletjes te laten doen?

Hier gaat het dus weer om (pedagogische0 begeleiding.

Wat is er mooier voor keine venjes om "soldaatje te spelen". Het liefst mt kleding uit papa's lunjebaal. ( jaja billy heeft als een van de laatsten nog voor Vorstin en Vaderland gedend en heeft zijn plunje nog op zolder liggen in afwachting op de soldaatjes-speel-leeftid van billy jr.

je zal er voor op oeten passen datje zoontje niet als een sort zelfmoordterrorist op straat rond gaan lopen behangen me messen/wapens en munitie.
Ik erger me meer aan al die rotdrakula's met bovenaardsekrachten en robotstemmen en braakachtige Dino-neigingen.
Daar erger ik me enorm aan ls straks die speelgoed-krantjes weer komen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie