TV_media of radio te links?

Plaats reactie
MB

TV_media of radio te links?

Bericht door MB »

Voor de tv kijkers of radio luisteraars onder ons.
Is de publieke omroep te links?

[Aangepast op 18/6/04 door MB]
Adje

Bericht door Adje »

allereerst: TV_media of radio kunnen nooit te links zijn :)
en vervolgens: objectiviteit is onmogelijk

verwijder je topic dus maar...

[Aangepast op 18/6/04 door Adje]
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door Adje
allereerst: TV_media of radio kunnen nooit te links zijn :)
en vervolgens: objectiviteit is onmogelijk

verwijder je topic dus maar...

[Aangepast op 18/6/04 door Adje]

Spreekt hier een linkse rakker?
Sp stemmer?
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik denk niet dat er hier veel TV kijkers zijn...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Ik denk niet dat er hier veel TV kijkers zijn...
Kijk in het andere topic voor de %.
Die zijn er wel degelijk dus.
En er staat ook radio!
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door MB
Ik heb gelukkig geen TV dus ik hem er geen mening over. Radio luister is te weinig dus weet ik ook niet. Ik lees wel het RD, die lijkt mij niet te links, dat valt nogal mee.

Maar als je een topic start kun je beter wat uitgebreider zijn in je specificatie. Wie bedoel je precies, Wat bedoel je precies, Waar gebeurde er iets waardoor je op dit idee komt, Wanneer gebeurde dat, geef voorbeelden of quotes of links naar stukkies die we kunnen lezen. Zo'n heel algemene vraag schiet niet op.
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik heb gelukkig geen TV dus ik hem er geen mening over. Radio luister is te weinig dus weet ik ook niet. Ik lees wel het RD, die lijkt mij niet te links, dat valt nogal mee.

Maar als je een topic start kun je beter wat uitgebreider zijn in je specificatie. Wie bedoel je precies, Wat bedoel je precies, Waar gebeurde er iets waardoor je op dit idee komt, Wanneer gebeurde dat, geef voorbeelden of quotes of links naar stukkies die we kunnen lezen. Zo'n heel algemene vraag schiet niet op.
Zal ik de volgende keer beter doen.
Bij deze topic vind ik dat ik bedoel politiek links. Dat de media niet objectief is.
Iets wat rechts is word verketterd. Bijvoorbeeld het CDA word gauw verketterd. Pvda-mening is vaak de norm bij journaals en achtergronden.
Adorote

Bericht door Adorote »

Ze zijn zeer links en zetten aan tot haat.Nog niet zolang geleden kwam de kogel weer van links Pim Fortyun liet het leven ,door maanden lang door de linkse pers als een demoon afgeschilderd te zijn.

RD en ND zijn christelijke kranten ook kleur bepaald maar vrij eerlijk in berichtgeving zoals het AD,voor de rest houdt het dan op.

TV nieuws hier in NL of Belgie Duitsland Engeland ,een zeer groot verschil.Wil je normaal journaal zien zijn Belgie,Duitsland ,en Engeland de aangewezen landen .

[Aangepast op 23/6/04 door Adorote]
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Zijn motto was: wie niet werkt zal niet eten.
Lijkt me bijbels!
Op zieken en gehandicapten en onvrijwillig werklozen na dan.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Lijkt me bijbels!
Kan ik helemaal inkomen. Denk wel degelijk dat die kogel keihard van links kwam. Maar goed, dat is een gepasseerd station. Is al uitvoerig over gepraat.

Onze media is wel degelijk zwaar op de linkerhand. let maar op, alles , maar dan ook alles wat rechts doet en voorsteld wordt bekritiseerd.
Egbert

Bericht door Egbert »

Lijkt me bijbels!

Noordergraaf legt het zo uit in zijn bespreking over 'de taalbrug'

De moderne hermeneutiek daagt ons uit een taalbrug te slaan van het verleden naar het heden om de Heilige Schrift op een zo adequaat mogelijke wijze te vertolken voor de mens van vandaag zonder de inhoud aan te passen of te verdunnen. Een voorbeeld is de tekst uit 2 Thess. 3:10 Want ook toen wij bij u waren, hebben wij u dit bevolen, dat, zo iemand niet wil werken, hij ook niet ete. De apostel heeft deze woorden geschreven als waarschuwing aan het adres van die gemeenteleden, die hij betiteld als 'ongeregelden', mensen die in overgeestelijkheid van mening waren dat zei boven zoiets als geregelde arbeid verheven waren. Het gaat dus niet over arbeidsongeschikten of werkelozen.

Tot zover Noordegraaf in zijn boekje "leesbril of toverstaf"
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Tijdens "paars" hoorde je de zich linksprofilerende media niet zo.
Behalve met Pim Fortuyn dan.
Sinds Bush en Balkenende is het weer helemaal mis.
En niet dat ik me voor de volle 100% achter het beleid van bovengenoemden schaar.

Maar toch radio en televisieomroepen
NPS > Zou objectief moeten zijn, conform de haar gegeven opdracht en is dit bepaald niet.
IKON > is vooral de laatste tijd weer zeer stemmingsmakend bezig. Oude tijden lijken weer teruggekeerd.
VARA & VPRO: spreken eigenlijk voor zich, goed de VARA is van origine de 'rode' omroep.
AVRO/KRO/NCRV: Vooral het actualiteitenprogramma Netwerk is nogal links.
KRO is nogal links bezig met Ook dat nog, al is dat inmiddels verdwenen.
NCRV met Rondom 10.
Deze omroepen hebben toch hoofdzakelijk een CDA-achterban....
Redelijk objectief zijn TROS en EO.
Alhoewel de TROS een journalistenforum heeft op de radio (ehh op zondagavond..)
waar dan weer bijna allemaal linkse journalisten zijn uitgenodigd.

Het gaat meer en meer de kant op van: mensen onderuit halen en beschadigen in plaats van een waardig debat.
(woord & weerwoord)
Adorote

Bericht door Adorote »

J e kan wel zeggen dat de oude stellingen weer betrokken worden.Van de VARA kan je niets anders verwachten dat ze links en leugens verspreiden ,en je weet welke hoek dat is.TROS en EO kunnen er mee door,maar is ook wat gekleurd.Journalistenform ,tja is wel aardig ,altijd wel goed om naar te luisteren(maar op zondagavond nog meer goede uitzendingen op de radio),en dan de IKON.Snap niet dat de Kerk daar nog een cent aan uitgeeft.

Mijn voor keur is dan ook de kerkelijke uitzendingen op de buitenlandse TV zenders,wat een verademing,Ikon is daar bagger bij.Dan hebben we nog Zendtijd voor de Kerken,die een kerkdienst uitzenden ,altijd vanuit een bepaalde hoek en dat is het dan,dus als kerkelijke zender niet echt serieus te nemen.

Als ik het nieuws zie op de vaderlandse zenders ,moet ik altijd denken aan het boek 1984 van G.Orwell.
Plaats reactie