Mag de waarheid gezegd worden?
[Aangepast op 16/6/04 door MB]
Mag de waarheid gezegd worden?
Mijn topic is te algemeen. Sorry daarvoor. De enquete is mislukt. Haal maar weg.Oorspronkelijk gepost door limosa
wat is in dit kader je definitie van "waarheid" ?
Ik bedoelde dit.
KAN JE OP JE WERK DE WAARHEID ZEGGEN, zonder dat dit promotiekansen in de weg licht.
Of tijdens een sollicitatie gesprek, kan je dan de waarheid zeggen.
Bijvoorbeeld je hebt ergens een maand gewerkt maar dat zet je maar niet in je CV omdat het slecht staat.
Zulke dingen. Kan je de waarheid zeggen, zonder dat het ten koste van jou gaat.
OF kan je de waarheid zeggen zonder vrienden te verliezen?
[Aangepast op 16/6/04 door MB]
De waarheid mag je niet altijd zo recht in het gezicht zeggen. Soms is dat niet gepast. Maar ga de waarheid nou niet eerst verdraaien, en later toch nog herstellen. Dat is ook niet goed.
En ja, als je bijvoorbeeld vakantiewerk zoekt.. vertel je misschien nog niet direct, wanneer je zelf op vakantie gaat. Of dat verkeerd is.. ik weet het zo niet.
En ja, zwijgen is soms beter dan je mond lostrekken.
En ja, als je bijvoorbeeld vakantiewerk zoekt.. vertel je misschien nog niet direct, wanneer je zelf op vakantie gaat. Of dat verkeerd is.. ik weet het zo niet.
En ja, zwijgen is soms beter dan je mond lostrekken.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
De Waarheid bestaat niet. De waarheid is subjectief. Het is de waarheid zoals jij die ziet. Alleen God heeft de waarheid.
Daarom moet je altijd voorzichtig zijn met het te zeggen.
Ik ben niet vor liegen of verdraaien, dat werkt ook niet, maar soms is het beter het voor je te houden!
Daarom moet je altijd voorzichtig zijn met het te zeggen.
Ik ben niet vor liegen of verdraaien, dat werkt ook niet, maar soms is het beter het voor je te houden!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Je hoort eerlijk te zijn, maar dat is wat anders als naief...
Maar om je anders of beter voor te doen dan je bent..dat is een vals getuigenis geven, want je betuigt wat anders dan de waarheid...
En het is beter om de minste in eenbedrijf te zijn, en een eerlijk geweten tegenover God te hebben dan promotie te maken onder valse voorwendsels...
En dan gaat het niet om het recht aan je kant te hebben...dat hoort bij een christen niet op te komen lijkt me...
Ik denk dan aan de Christenen in Rusland onder de communisten. Er was een jong meisje die van de ene baan naar de andere ging...overal werkte ze een ochtend...en dan wisten ze al dat ze Chrsiten was...en met een smoes rakte ze dan haar baan weer kwijt... en dat ging zo door van de ene baan naar de andere...Maar God weet alle dingen, en het is beter in Hem te zijn dan de beste baan...
Maar altijd de waarheid zeggen is niet altijd goed...als je ergens gaat eten, en je weet dat er veel tijd en energie aan het eten is besteed zeg je toch ook: het was heerlijk, hoor! Al zat je bekant te kokhalzen...
Maar om je anders of beter voor te doen dan je bent..dat is een vals getuigenis geven, want je betuigt wat anders dan de waarheid...
En het is beter om de minste in eenbedrijf te zijn, en een eerlijk geweten tegenover God te hebben dan promotie te maken onder valse voorwendsels...
En dan gaat het niet om het recht aan je kant te hebben...dat hoort bij een christen niet op te komen lijkt me...
Ik denk dan aan de Christenen in Rusland onder de communisten. Er was een jong meisje die van de ene baan naar de andere ging...overal werkte ze een ochtend...en dan wisten ze al dat ze Chrsiten was...en met een smoes rakte ze dan haar baan weer kwijt... en dat ging zo door van de ene baan naar de andere...Maar God weet alle dingen, en het is beter in Hem te zijn dan de beste baan...
Maar altijd de waarheid zeggen is niet altijd goed...als je ergens gaat eten, en je weet dat er veel tijd en energie aan het eten is besteed zeg je toch ook: het was heerlijk, hoor! Al zat je bekant te kokhalzen...