Puntenrijbewijs

marsm104
Contacteer:

Puntenrijbewijs

Bericht door marsm104 »

Het viel mij op, dat er in Zweden netjes werd gereden. Iedereen heeft daar een puntenrijbewijs, rij je harder dan toegestaan of overtreed je andere regels, gaat er een puntje af. Na drie puntjes ben je je rijbewijs een JAAR kwijt. Tsjakka, hard aanpakken.
Als je een jaar later weer de weg op mag, en je gaat weer 3 keer de fout in, word je weer een jaar van de weg gehouden, en mag je na dat jaar je rijbewijs weer overnieuw halen.

Daarnaast is het nog zo: rij je meer dan 30km/u te snel, ben je óók je rijbewijs een jaar kwijt.

Conclusie: weinig ongelukkken, en iedereen houdt zich Precies aan de snelheid! Zelfs op de autosnelweg houden velen zich aan de snelheid.
En iedereen in Nederland maar klagen over die flitspalen. Het kan dus anders...

Hoe denken jullie over een puntenrijbewijs? zoals ze op dit moment ook al voor jongeren hebben. Heeft dat wel genoeg effect? In Nederland is dat puntenrijbewijs maar 5 jaar, in Zweden is het je leven lang...

Hoe denken jullie er over?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Puntenrijbewijs kan goed zijn maar als de regering hier in nederland nou is begint met het verhogen van de maximum snelheid op snelwegen want dat brengt veel ergenis met zich mee waardoor mensen geirriteerd en een tikkie agresief gaan rijden.

Ja ook ik maak me daar schuldig aan want stel je het volgende voor ik rij om 06.10 uur ´s ochtends van Amsterdam naar Zoetermeer via de a10 (ring Amsterdam en dan de A4 richting denhaag de A4 is een 5 baansweg en je mag er 100 Belachelijk Door mijn werk werk ik ook wel eens in het weekend ´s nachts en dan mag je ook niet harder dan 100 je zit je dan echt op te vreten want je bent moe wilt naar huis en je bed in maar nee......flitspalen en pas op als je te hard rijdt want dat mag niet (het is ook zo druk he ´snachts!!

Dus punten rijbewijs okay maar neem eerst ff wat irritaties af bij automobilisten

groet
Bart
refo

Bericht door refo »

Laten we beginnen ons niet te ergeren aan de maximumsnelheid. Dat is uiteindelijk een vorm van anarchisme. Valt me in buitenlanden op dat de mensen zich veel beter aan de regels houden.

In drukke steden als Luxemburg of Trier kun je met je ogen dicht een zebrapad oversteken. Iedereen stopt automatisch zodra je er op stapt. Moet je in NL om komen.

Zelfde geldt als je een keer misrijdt en moet draaien. (Gebeurt me nog al eens in den vreemde) Als Duitsers je zien tobben stoppen ze gewoon even. In NL probeert iedereen zich om die sukkel heen te wringen.

Kortom: in Nederlandse verhoudingen zou ik er maar 10 punten van maken, anders heeft binnen een jaar niemand meer een rijbewijs.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Refo
Je heb wel gelijk dat je je niet moet ergeren aan de maximum snelheid maar probeer dat maar eens en bovendien in veel buitenlanden mag je gewoon hard rijden daar waar het kan en ook hier kan het zie mijn voorbeeld op de A4

groet
Bart
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

In Nederland mag je op de snelweg max. 120 km/u. In Zweden is het 110 km/u.

Maar dat niet alleen, zebrapaden (wat refo zegt) maar ook de 30km zones.

Het viel mij gewoon op; íedereen houdt zich aan de snelheid, en andere regels!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
refo

Bericht door refo »

Best mogelijk dat je er zo tegen aankijkt. Maar ik vind het bloedlink, die dingen. Je verwacht namelijk dat alles wat rijdt op een verder rustige weg 80 rijdt. Opeens zit er dan zo'n ding voor je dat 50 rijdt en vaak nog langzamer. Dat is het zelfde als wanneer er plotseling iets voor je neus stilstaat als je 30 of 40 rijdt. Soms is de enige mogelijkheid eromheen zwaaien omdat je niet meer kunt remmen.

Koop een oranje zwaailicht en zet dat er op.
refo

Bericht door refo »

Gek is dat. Als je buitenaf komt zie je vaak langzame voertuigen (trekkers, diepladers) met zo'n zwaailicht.

Overigens verwijt ik je niet DAT je daar rijdt, maar voor een automobilist is het soms echt schrikken.
anna

Bericht door anna »

Helpt het trouwens wel puntenrijbewijs bij jongeren?

Ik heb nu ook mijn rijbewijs, tot nu toe nog geen een bekeuring etc.

Als ik naar mijn ouders kijk, die hebben er dit half jaar zeker wel 12 binnen gekregen.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

ik zit niet echt te wachten op een puntenrijbewijs...

ik zit wel te wachten op wanneer de maxiumsnelheid eens naar boven gaat. Ik zit te wachten op inhaalstroken op autowegen. Ik zit te wachten op een verbod voor vrachtauto's dat ze niet mogen inhalen op de snelwegen.. Ik zit te wachten op boetes voor bestuurders die 90 km per uur of minder rijden op een 100 km/p weg. Ik zit te wachten op een legale antiflits beschermingsstraal. Ik zit te wachten op een betere aanpak om files te bestrijden. Ik zit te wachten op 10 baans snelwegen bij grote steden.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
.. Ik zit te wachten op boetes voor bestuurders die 90 km per uur of minder rijden op een 100 km/p weg.
WAT!!!!!
dan heeft iedereen een boete bij een file?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
.. Ik zit te wachten op boetes voor bestuurders die 90 km per uur of minder rijden op een 100 km/p weg.
WAT!!!!!
dan heeft iedereen een boete bij een file?
op zulke momenten natuurlijk niet he...
Liever Turks dan Paaps
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Ik zit te wachten op 10 baans snelwegen bij grote steden.
heb je zoveel last dan van file?
Ik niet zo.
Plaats reactie