Nieuwe zoektocht naar ark van Noach

Matthijs

Nieuwe zoektocht naar ark van Noach

Bericht door Matthijs »

"NEW YORK – Een team van Amerikaanse en Turkse archeologen meent op een satellietfoto van de berg Ararat, in Oost–Turkije, sporen van de ark van Noach te hebben ontdekt. Op 15 juli beginnen zij een nieuwe zoekactie naar het bijbelse vaartuig. Een Hawaiiaanse katholieke zakenman financiert de expeditie, zo meldde een lokaal televisiestation in Honolulu donderdag.
.
In de ark, die Noach na een opdracht van God bouwde, werd van elke diersoort een mannetje en vrouwtje gehuisvest. Ook Noach en zijn familie vond een plaats in het vaartuig. Toen de zondvloed kwam waren Noach en de zijnen de enige mensen die aan het water konden ontsnappen.
.
Toen na de zondvloed het water weer zakte, strandde de ark op de 5156 hoge berg Ararat.
.
Amerikaanse spionagevliegtuigen fotografeerden al in 1949 en vreemde, door ijs bedekte structuur op de berg. De Amerikaanse regering gaf deze beelden in 1997 vrij. Volgens sommige christenen was hierop overduidelijk de vorm van een schip te zien. De meeste wetenschappers vonden de foto’s echter geen overtuigend bewijs voor deze stelling. Zij vinden overigens ook dat er geen enkel geologisch bewijs bestaat dat het water op aarde ooit zo hoog heeft gestaan.
.
Door de zeer hete zomer van vorig jaar is een fors deel van de ijslaag op de top van de Ararat gesmolten. Daarom gaf de Hawaiiaanse zakenman Daniel McGivern, die tevens een overtuigd katholiek is, opdracht om nieuwe satellietfoto’s te maken van de berg. Daarop zou een grote structuur van 15 meter hoog, 25 meter breed en 150 meter lang te zien zijn.
.
De afgelopen decennia zijn talrijke wetenschappers en avonturiers afgereisd naar Oost–Turkije in de hoop het legendarische schip te vinden. De expedities vormen zelfs een belangrijke bron van inkomsten voor de plaatselijke bevolking. Mocht het deze keer wel lukken het schip te lokaliseren, dan zullen de wetenschappers het met rust laten, zo beloofde McGivern. „We zullen de ark alleen fotografen zodat iedereen hem kan zien", aldus de zakenman"

Om deze foto's gaat het.

Afbeelding

(uitvergroot)

Afbeelding

Volg voor de gein deze discussie eens...:

http://www.astrostart.nl/PHP/modules/ne ... toryid=294

Groeten,
Matthijs
Jelle

Bericht door Jelle »

Dat is toch wel duidelijk te zien Matthijs, Jahoor dit zie ik met het blote oog nog wel, dit is echt de ark van Noach, hij staat duidelijk genoeg op de foto:D

Het verbaasd me trouwens wel dat men nog steeds zo op zoek is naar deze ark. Maar goed beter dit dan dat ze elkaar de hersens inslaan of elkaar doodschieten.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik vind het niet ongeloofwaardig overkomen hoor, Jelle. Zelfs het RD heeft het in de krant staan...

Ben benieuwd..

Wie trouwens wat de lengte, hoogte en de breedte van ark was?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

"driehonderd ellen zij de lengte der ark, vijftig ellen haar breedte, en dertig ellen haar hoogte"

Driehonder ellen = 135 meter (lengte)
Vijftig ellen = 22.5 meter (breed)
Dertig ellen = 13.5 meter (hoog)

Klopt aardig!!
Liever Turks dan Paaps
Orckie

Bericht door Orckie »

ik heb er eentje hier in de huiskamer staan...

(Speelgoed versie van FisherPrice...)

:,
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Ik hoop dat het de ark is!!!!!!
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
"driehonderd ellen zij de lengte der ark, vijftig ellen haar breedte, en dertig ellen haar hoogte"

Klopt aardig!!
Of helemaal! De el was vroeger de lengte van de elleboog tot het einde van de middelvinger. Dit was echter niet bij iedereen hetzelfde. Zou dus kunnen betekenen dat deze bij Noach zo rond de 50cm was.
memento

Bericht door memento »

Zou mooi zijn als het écht de ark van Noach is. Hebben alle atheïsten er weer een raadseltje bij: hoe komt zo'n grote boot zó hoog in de bergen...
Oorspronkelijk gepost door Orckie
ik heb er eentje hier in de huiskamer staan...

(Speelgoed versie van FisherPrice...)

:,
Kan ie ook echt varen???
Robert

Bericht door Robert »

Ik heb dit gepost op die website:
1. Al het water uit de poolkappen en het grondwater bij elkaar zijn zeker genoeg om de hele wereld te bedekken. Zeker als je er vanuit gaat dat een wereldwijde vloed grote geologische gevolgen heeft gehad, die het hoogteverschil (en diepteverschil) op de aarde fors hebben doen toenemen.

2. Als we uitgaan van minder variatie in de diersoorten ten tijden van noach passen alle dieren weldegelijk in de ark. De huidige variatie zou een resultaat zijn van millenia micro-evolutie, die ook nu nog doorgaat.

3. er zijn zondvloed mythes van over de hele wereld. Niet alleen van de zwarte-zee omgeving. De meeste bevatten ook een boot die een aantal mensen redt.

4. *als* relatief vlak voor de zondvloed de dieren en mensen idd genetisch perfect geschapen zijn, en dus nog weinig invloed hebben van negatieve genmutaties, is er geen enkel probleem om veel nageslacht te verwekken. Het huidige probleem van nageslacht uit een beperkte genenpoul verwekken is de overeenkomst tussen negatief gemuteerde genen. Daar is in het geval van een aan perfectie grenzende genenpoul geen sprake van.

5. Momenteel worden veel geologische 'beschadigingen' aan de ijstijd(en) toegeschreven. Dat komt voornamelijk omdat de ijstijd past in het wetenschappelijk werk-model.
Indien ipv ijstijd voor zondvloed gekozen zou worden zouden de meeste van deze uitgangspunten net zo geldig zijn.

Er zijn een hoop vragen, en het zondvloed verhaal klinkt op het eerste gezicht belachelijk.
Maar vergeet niet dat wij constant geindocrineerd worden door één bepaalde wetenschappelijke visie. Als je er nog nooit van gehoord zou hebben zou iedereen het net zo belachelijk vinden dat alles uit een knal is ontstaan en elk wezen door mutatie uit een ééncellig wezen is voortgekomen.

Maar dat vinden we allemaal wel normaal...........
Kortom, kijk ook 's nuchter wat 'normaal' is in deze wereld, en wat 'abnormaal' is ;)

Robert
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik ben in deze dingen heel nuchter, maar als ik zie hoelang de zondvloed geleden is, dan zeg ik dat er een spaan van die ark over is.
Het was een houten ark en ik denk niet dat Noach deze ark heeft geconserveerd om hem voor de toekomst te bewaren met de geachten dan heeft men er over zoveel duizend jaar nog wat aan.

Men is bezig om de Bijbel tot een verhalen boek te maken en dan wil men ook nog onderzoeken of het wel allemaal op waarheid berust. En het eindresultaat geeft dan aan of de Bijbel waar is of niet.

Neehoor voor mij zijn het allemaal mooie sprookjes, maar dit soort dingen daar hecht ik echt geen waarde aan.
Natuurlijk moet het RD daarover schrijven, want andere kranten doen dat ook.
Wat het is wat er op die foto staat weet ik niet maar voor mij is het in elk geval niet de ark van Noach.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Het zou kunnen. Omdat het onder het ijs lag, en dus niet vergaan is.

Maar een beetje vreemd is het wel.
Ze kunnen naar de maan, mars maar een berg onderzoeken gaat wat moeilijker?
Ik heb mijn grote twijfels hierover.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Johannes 3:16
Oorspronkelijk gepost door Matthijs

Klopt aardig!!
Of helemaal! De el was vroeger de lengte van de elleboog tot het einde van de middelvinger. Dit was echter niet bij iedereen hetzelfde. Zou dus kunnen betekenen dat deze bij Noach zo rond de 50cm was.
ik heb het x 45cm gedaan.. Maar het zou idd. ook 50cm kunnen.
Robert

Bericht door Robert »

De turkse overheid heeft decenia verboden om onderzoek naar de ark te doen, omdat begin vorige eeuw de buurt werd overstelpt met amateur-onderzoekers met alle rommel vandien.
Plaats reactie