DVD,VIDEO,TV,INTERNET etc.

anna

DVD,VIDEO,TV,INTERNET etc.

Bericht door anna »

Video, tv en (soms) internet --> uit de boze in sommige ogen.

Nu hoor ik al dat er organisten en andere koren etc. beginnen met hun nieuwe DVD, maar ik heb geen DVD speler. dan maar een DVD speler aanschaffen.

Maar een tv aanschaffen? dat mag niet, dat is het kastje van de duivel.

waarom dan geen tv. maar wel internet?

waarom geen tv. en wel DVD speler (waar je niet alleen maar DVD van m.m. gaat zitten luisteren?) aanschaffen?

Is dit met de massa mee doen?
of is dit,

Je moet toch mee gaan met de maatschappij?

Ik zelf ben niet tegen:

DVD, VIDEO, TV en Internet.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

DVD

Je kunt DVD bekijken op je PC. Om films te kijken ben ik 100% op tegen. Het geeft verkeerde invloeden op je geest. Het verziekt je geest. De grens wordt telkens verder verlegt, omdat je het kwaad er niet meer in gaat zien.

TV.

Anna, hoe kun jij bidden "En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze", terwijl je een TV in de huiskamer hebt staan?

Internet.

Neem gefilterd internet bij kliksafe!


Ik heb nu even niet zoveel tijd om er op in te gaan, maar dat komt misschien nog wel.
Liever Turks dan Paaps
anna

Bericht door anna »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
DVD

Je kunt DVD bekijken op je PC. Om films te kijken ben ik 100% op tegen. Het geeft verkeerde invloeden op je geest. Het verziekt je geest. De grens wordt telkens verder verlegt, omdat je het kwaad er niet meer in gaat zien.

TV.

Anna, hoe kun jij bidden "En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze", terwijl je een TV in de huiskamer hebt staan?

Internet.

Neem gefilterd internet bij kliksafe!


Ik heb nu even niet zoveel tijd om er op in te gaan, maar dat komt misschien nog wel.
Ik kan bidden leidt ons niet in verzoeking als wij een tv hebben staan in de kamer (die er ook staat). Waarom? omdat er hele mooie en goede dingen op tv. zijn.
Omdat God ons die dingen heeft gegeven. Hij heeft ons ook internet gegeven. Hij heeft ons een fiets gegeven een auto, en noem maar op.

Kijk het gaat mij niet om wat je in huis heb (qua materialisme). Maar meer hoe ga ik daar mee om?

Met de auto kan ik ook dingen gaan doen wat niet door de beugel kan.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

In ieder geval geen TV, ongefilterd internet, DVD ect. zolang je niet in Christus ben!
Waar zou je anders de kracht vandaan moeten halen om het goede van het kwade te scheiden?

[Aangepast op 22/4/04 door gerrit de 2e]
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door anna
Omdat God ons die dingen heeft gegeven. Hij heeft ons ook internet gegeven. Hij heeft ons een fiets gegeven een auto, en noem maar op.
Wat zeg je daar?

Denk je werkelijk dat God ons internet heeft gegeven waar de smerigste rotzooi op te vinden is? De verscheurende leeuw zit er achter! Vergis je niet in zijn macht!

We mogen God dankbaar zijn dat er gefilterd internet is. Want ook wij (christenen) ontkomen niet aan internet. Maar denk maar niet dat God internet uitgevonden heeft.

Op TV komen veel en veel vaker zonden op de beeldschermen voor. Dat zijn dacht ik niet zulke mooie dingen. Als er op de TV geen zondige beelden op kwamen, dan hadden er weinigen een TV. Beelden waar de zonde in voorkomt, is vermakelijk voor de gevallen mens. Waarom? Omdat we de duivel zijn toegevallen.
Liever Turks dan Paaps
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Tijdschriften: je hebt rommel, je hebt goede bladen

Internet: je hebt rommel, je hebt goede sites

Films: je hebt rommel, je hebt goede films

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Zorg dat je ten alle tijde bewust bent van wat je doet, en waar je naar kijkt. Durf baas te zijn over de knop. Maar er zijn genoeg goede tv programma's, en ook wel op het gebied van films.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
In ieder geval geen TV, ongefilterd internet, DVD ect. zolang je niet in Christus ben!
Waar zou je anders de kracht vandaan moeten halen om het goede van het kwade te scheiden?

[Aangepast op 22/4/04 door gerrit de 2e]
Daar zeg je me wat! Zou satan niks geen vat hebben op zondaren die in Christus zijn? Dat zou ik niet zo hard durven zeggen. Nu moet ik wel zeggen dat Christus niet alleen de zondeschuld wegneemt, maar ook de lust tot zonde. De zonde heerst niet meer, maar is niet helemaal verdwenen (de oude mens).

verder verontyreinigt niet iets wat de mond ingaat, maar wat de mond uit gaat. Dat wil zoveel zeggen als: het kwaad zit niet in internet of DVD, maar in de mens. neemt overigens niet weg dat we alle verleidingen en alles wat onze lusten opwekt of op kan wekken, de deur uit zouden moeten doen. de zonde vlieden en haten. Dat vinden we tegenwoordig niet leuk, want we willen graag van twee walletjes eten; God wat en wij wat. Heel gevaarlijk!
Ik stelde; "in ieder geval niet als...."
Daarna is het idd een afweging om het alsnog niet in huis te halen.
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door anna
Video, tv en (soms) internet --> uit de boze in sommige ogen.

Nu hoor ik al dat er organisten en andere koren etc. beginnen met hun nieuwe DVD, maar ik heb geen DVD speler. dan maar een DVD speler aanschaffen.

Maar een tv aanschaffen? dat mag niet, dat is het kastje van de duivel.

waarom dan geen tv. maar wel internet?

waarom geen tv. en wel DVD speler (waar je niet alleen maar DVD van m.m. gaat zitten luisteren?) aanschaffen?

Is dit met de massa mee doen?
of is dit,

Je moet toch mee gaan met de maatschappij?

Ik zelf ben niet tegen:

DVD, VIDEO, TV en Internet.

Ik heb maar even de openingstopic gekwoot want hier snijdt Anna [misschien onbedoeld] een punt aan waar men al diverse keren tegen gewaarschuwd is, namelijk de reformatorische hoek helemaal plat gaat voor de DVD. Zoals al gememoreerd is is er niks mis met de DVD an sich. Maar om me heen zie ik 'goed gereformeerde' mensen die geen video hebben en er niet over dachten om deze aan te schaffen ons schuin aankeken dat we het wel deden maar nu geheel plat gaan voor de DVD en films kopen die wij niet zouden kopen, wat is het verschil mag het nu wel ineens? Of komt het misschien omdat voor een video een tv nodig is en voor een dvd een pc al goed genoeg is. Wie kan mij daarop antwoorden. Toen wij de video aanschaften [in eerste instantie voor het filmen] kwamen wij er al gauw achter dat er maar heel weinig goede film zijn [wij zitten nog op het nivo van Heidie enz.] en dat is met de DVD niet anders. Waarom gaat men zo snel over tot het aanschaffen van speelfilms?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Mart01
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 mar 2003, 10:13

Bericht door Mart01 »

ik ben het met Anna eens in die zin dat ik tegen de dingen 'an sich' niets heb. Omdat ik mezelf ken weet ik dat ik er met grote terughoudendheid mee om moet gaan.

Ik kan me overigens een speelfilm herinneren (in het kader van studie) waaruit ik een quote onthouden heb en die ik iedere keer weer herinner. De spreuk kwam uit de mond van een duitse sergeant die werkzaam was in de vernietigingskampen tijdens WO II: " als we stoppen, bekennen we schuld."

Als je dat op je in laat werken gaat er een wereld voor je open.
Ga dan toch naar Hem, en indien Hij u tegemoet komt (zoals Zijn gewoonte is), zeg dan niet onbedachtzaam met Petrus 'Heere, ga uit van mij, want ik ben een zondig mens' (Luc. 5:8), maar zeg met duidelijke woorden: Heere kom tot mij in, want ik ben een zondig mens.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

zelf had ik liever achteraf nooit in contact gekomen willen zijn met internet.

Het is van de duivel.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Vreemd is dat sommige tegen tv zijn maar wel internet hebben. Ja ze hebben filternet.
Ja ik heb ook alleen ned 1+2+3
daar komen op bnn en de vara na geen ranzige programma's op.
Internet is van de duivel erger dan tv. Ben ik van overtuigd.
Zelf internet ik selectief, heb geen filternet. Maar als ik kinderen zou hebben zou ik denk ik internet het huis uit doen. Want je weet niet welke sites ze bezoeken? en is filternet wel veilig?
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door Mart01
Ik kan me overigens een speelfilm herinneren (in het kader van studie) waaruit ik een quote onthouden heb en die ik iedere keer weer herinner. De spreuk kwam uit de mond van een duitse sergeant die werkzaam was in de vernietigingskampen tijdens WO II: " als we stoppen, bekennen we schuld."

Als je dat op je in laat werken gaat er een wereld voor je open.
Inderdaad.... :+
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Internet is van de duivel erger dan tv. Ben ik van overtuigd.
Ik geloof niet dat deze media 'van' de duivel zijn; wel weet ik dat de duivel er goed gebruik van weet te maken!
en is filternet wel veilig?
nee, maar altijd veiliger. Zoek je doelgericht naar de zonde kom je er ook met filternet wel.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

ik internet heel selectief. Bezoek maar 10 sites.
En als ik een specifiek onderwerp moeten zoeken doe ik dat op google.
Plaats reactie