weten mensen niets meer van Jezus?

Jan de Wit

weten mensen niets meer van Jezus?

Bericht door Jan de Wit »

Op mijn (openbare) HEAO school, was er een blanke nederlander die wist geeneens dat het Pasen was geweest. Hij dacht dat Hemelvaartsdag al gevierd was. (We hadden het er over wanneer we vrij zouden zijn.)
Wist trouwens ook de betekenis niet ervan.
Ongelovelijk alles weten ze, Idols, voetballers, welk nummer in de top 40, Ere divisie. Ook van hun vakgebied.
Maar de meest wezelijke dingen worden genegeerd of vermakelijk veroordeeld.

Zien jullie herkenning hierin?
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Ongelovelijk alles weten ze, Idols, voetballers, welk nummer in de top 40, Ere divisie. Ook van hun vakgebied.
Maar de meest wezelijke dingen worden genegeerd of vermakelijk veroordeeld.

Zien jullie herkenning hierin?
Ik ben inderdaad bang dat de meese jongeren het woord wezenlijk niet eens meer kennen...
Ik zit zelf op een reformatorische school maar hoor daar ook meer over Idols dan over Jezus.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
jongeren het woord wezenlijk niet eens meer kennen...
Ik zit zelf op een reformatorische school maar hoor daar ook meer over Idols dan over Jezus.
Nou op mijn school kennen ze de betekenis wezenlijk wel, dat komt door hun vak gebied.

Maar zijn de refo scholen ook al geseculariseerd?
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Oorspronkelijk gepost door Jongere
jongeren het woord wezenlijk niet eens meer kennen...
Ik zit zelf op een reformatorische school maar hoor daar ook meer over Idols dan over Jezus.
Maar zijn de refo scholen ook al geseculariseerd?
Onze school niet zozeer, wel erg veel jongeren. Je hoeft geen gesprekken over geloof etc. te verwachten tenzij ze vragen of je gelooft dat Ajax de beste is...
Dat zijn niet alle jongeren hoor maar wel zij die de toon aangeven van de gesprekken in de klas.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Ach, pas nog een weddeschap gewonnen van iemand die stug beweerde dat het pinksteren was (terwijl het pasen was), en dat dat het feest was waarop Jezus de lucht in ging...
anna

Bericht door anna »

Wat Jongere verteld en schrijft zo is het bij mij op school ook. En ik zit op een refomatorische school. Er zijn zelfs studenten bij mij in de klas die niet eens wisten dat het goede vrijdag was. Biddag/dankdag. Noem maar op.

Maar als het gaat over de dingen van God dan is het meestal muisstil in de klas en zijn het altijd dezelfden die wel hun mond durven open te doen om over God te mogen praten.

Soms dan zit ik echt zo in de klas van: waarom heb je nou gekozen voor een christelijke school (met een refomatorische achtergrond) waarom ga je toch soms zo te keer, als je iets zegt over hun taalgebruik kijken ze je aan of je turks praat.

Ik ben geen haar beter, absoluut niet. Je mag eerlijk weten dat ik soms de volgende gedachten heb:

"Gelukkig dat Jezus nog niet terug is gekomen"
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door memento
Ach, pas nog een weddeschap gewonnen van iemand die stug beweerde dat het pinksteren was (terwijl het pasen was), en dat dat het feest was waarop Jezus de lucht in ging...
Klopt zoiets heb ik ook meegemaakt.
Ze halen die feesten helemaal door elkaar als er nog iets van weten.

Bij pasen denken sommige dat het al hemelvaart is.
En met pinksteren daar hoef je al helemaal niet aan te komen want dat weten ze al helemaal niet.
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Mogen de meisjes geen broek aan???
Ik wist niet dat dat nog bestond in nederland. [/quote]

Nee, dat mag niet.
:sne
Net zo gek als dat de paus een jurk draagt.

(kan je toch wel hebben Jan[size=-2]??)[/size]
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Oorspronkelijk gepost door Jongere
[, terwijl de meeste meisjes naar de wc rennen om (zelfs in de pauzes!) een broek aan te gaan trekken.
Mogen de meisjes geen broek aan???
Ik wist niet dat dat nog bestond in nederland.
[Aangepast op 26/4/04 door Jongere]
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
[Mogen de meisjes geen broek aan???
Ik wist niet dat dat nog bestond in nederland.
Nee, dat mag niet.
:sne
Net zo gek als dat de paus een jurk draagt.

(kan je toch wel hebben Jan[size=-2]??)[/size]
tuurlijk kan ik dat wel hebben.

Maar mijn katholieke moeder heeft in haar jeugd dat ook gehad mocht ze ook geen broek aan. Op een nonnen school. (geven de nonnen les aan de kinderen)

Maar goed dat is ook afgeschaft sinds de nonnenscholen onder een kvp regering zijn afgeschaft.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit

Mogen de meisjes geen broek aan???
Ik wist niet dat dat nog bestond in nederland.
Nee, dat mag niet.
:sne
Net zo gek als dat de paus een jurk draagt.

(kan je toch wel hebben Jan[size=-2]??)[/size]
tuurlijk kan ik dat wel hebben.

Maar mijn katholieke moeder heeft in haar jeugd dat ook gehad mocht ze ook geen broek aan. Op een nonnen school. (geven de nonnen les aan de kinderen)

Maar goed dat is ook afgeschaft sinds de nonnenscholen onder een kvp regering zijn afgeschaft.
Praat over 55 jaar geleden.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Op openbare scholen zijn sommige vrouwen ook een rok aan. Maar dat is gewoon kleding en niet vanwege hun geloof.
Jan de Wit

Bericht door Jan de Wit »

Is dat van die rokken op veel refomatisch of protestantse scholen of is het een kleine groep.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

..
Plaats reactie